Nemrég összetereltünk négy kicsi, értékes és erősen nőknek szóló autót. A MINI-t és a DS3-ast ezerhatos dízelmotor vitte, a bővérű Alfa MiTóban és a sötétkék Audi A1-ben 1,4-es turbós benzines motor és duplakuplungos váltó dolgozott.

Női szemmel: Oláh Anna, Haidekker Szilvia és Cséfalvay Lilla (balról) értékelte a designt. Mindhárman a MOME textiltervező szakán végeztek

Női szemmel: Oláh Anna, Haidekker Szilvia és Cséfalvay Lilla (balról) értékelte a designt. Mindhárman a MOME textiltervező szakán végeztek

Női szemmel: Oláh Anna, Haidekker Szilvia és Cséfalvay Lilla (balról) értékelte a designt. Mindhárman a MOME textiltervező szakán végeztek

Most nem a technika számít

Ebben a felállásban szó sem lehetett összehasonlító tesztről, benne kartergázhörgővel meg hidegkörös EGR-rel. A prémiumigényű kisautókat – az Autó és Stílus magazinnal közösen – feltálaltuk három bájos ifjú hölgynek, hogy kedvükre gusztálják őket, majd bökjenek rá arra, amelyik a legjobban tetszik.

Olasz hiányzók

Dicső előd: igényes kivitelű és gazdag felszereltségű kisautóként a Lancia Y10 megelőzte a korát

Dicső előd: igényes kivitelű és gazdag felszereltségű kisautóként a Lancia Y10 megelőzte a korát

Dicső előd: igényes kivitelű és gazdag felszereltségű kisautóként a Lancia Y10 megelőzte a korát


A méretükhöz képest drága vastagon csajos kisautók között a FIAT 500-ról sosem szabad megfeledkezni, de a retroverda nincs itt, mert egy számmal kisebb a MiTo-A1-DS3 vonalnál. Az Ypsilon viszont passzolna a mezőnybe, ám épp most váltja le a Lancia. Szabó Sári kint volt a most először öt ajtóval is elérhető kiskocsi premierjén, hamarosan jelentkezünk cikkével.

Az olasz kiskocsi szó szerint a kategória alapautója, mert a FIAT a gazdag felszereltségű Lancia / Autobianchi Y10-zel évtizedekkel korábban nyitott a kicsi, de igényes autóra vágyó hölgyek felé. Akik nem is sejtették, hogy luxusminijük a pórias Pandára épült.

Vezetési élményben a MINI verhetetlen

Vezetési élményben a MINI verhetetlen

Vezetési élményben a MINI verhetetlen


Cséfalvay Lillát, Haidekker Szilviát és Oláh Annát hívtuk meg a kiskocsik mustrájára, mert az autók célcsoportjába tartoznak és főleg mert a MOME-n végeztek textiltervezés szakon, így alighanem több érzékük van a designhoz és a széphez, mint az utazóközönség átlagának. Anna és Szilvi az Anna Amélie nevű designmárkát építi saját tervezésű táskákkal, Lilla nővérével együtt kíván önálló kollekcióval megjelenni.

Az Alfáról volt mit mondani

Az idő még csípős volt, de rózsaujjaival a hajnal már megfojtotta az éjszakát, midőn a Villa Bagatelle parkolójában munkához láttunk. A fotókhoz kellett a magassarkú, de vezetni nem lehet bennük, mert a szőnyeg lesikálja a bőrt a sarokról, az orrán meg a padálok koptatják a dukkózást.

Jutányos a MiTo, 95-170 lóerővel 4,2 és 5,75 millió Ft között kapható. Az A1 ára 85 lóerővel 4 969 750 forinttól indul, a vége 7,7 millió Ft a 185 lóerősért. A DS3-nál a spektrum 4,2 milliótól és 95 lóerőtől 156 lóerőig illetve 5,8 millióig terjed. A legolcsóbb MINI 4 880 000 forintért csak 75 lóerős, a teteje a JCW 211 lóerővel, 8,8 millióért

Jutányos a MiTo, 95-170 lóerővel 4,2 és 5,75 millió Ft között kapható. Az A1 ára 85 lóerővel 4 969 750 forinttól indul, a vége 7,7 millió Ft a 185 lóerősért. A DS3-nál a spektrum 4,2 milliótól és 95 lóerőtől 156 lóerőig illetve 5,8 millióig terjed. A legolcsóbb MINI 4 880 000 forintért csak 75 lóerős, a teteje a JCW 211 lóerővel, 8,8 millióért

Tetszett a lányoknak a MiTo bőrkárpitja

Tetszett a lányoknak a MiTo bőrkárpitja

Tetszett a lányoknak a MiTo bőrkárpitja


Messze az Alfáról érkezett a legtöbb visszajelzés. Bár nem egy részletét esetlennek találták a hölgyek, a MiTóról legalább sok szó esett, míg Annát kivéve az Audit elintézték pár szóval. A MiTo (Milánó+Torino) fényezése Anna szerint egy Ferrarin autentikus volna, de a kis Alfán túlságosan vetítős.

Berezelt tengerimalac

Ábrázata a lányoknak is kicsit furcsa volt, bandzsára rajzolt szemeivel a MiTót nehéz mihez hasonlítani, végül egy berezelt tengerimalacban egyeztünk ki. Magas nőknek meggyűlhet a baja az Alfa keret nélküli ablakával, mert az üveg sarka pont mellbe döfi őket, ha nem ügyelnek – fedezte fel Szilvi. Ez sosem jutott volna eszembe erről az igényes és ritka részletmegoldásról, amit egyébként a MINI-ben és a háromajtós 1-es BMW-n is megtalálunk.

Emlékpark Ferihegyen

Kitalálják, hol fotóztunk? Igen, a Ferihegyi Repülőgép Emlékparkban

Kitalálják, hol fotóztunk? Igen, a Ferihegyi Repülőgép Emlékparkban

Kitalálják, hol fotóztunk? Igen, a Ferihegyi Repülőgép Emlékparkban


Hol járunk, kétezerért? – kérdezhetnénk a fotóhelyszínről. A képek jó részét a Ferihegyi Repülőgép Emlékparkban készítettük, ahová nemcsak a kiállított technikáért érdemes ellátogatni, hanem a repülés történetéhez kapcsolódó igen kompetens vezetés és a sztorik kedvéért is. Fiúknak és férfiaknak mindenképp érdekes program.

A belépődíj felnőtteknek 1200, gyermek, diák és nyugdíjas látogatóknak 580 Ft. Négyfős családoknak szól a 2500 forintos családi jegy, amihez további gyermekjegyek vásárolhatók á 300 forintért. További információk az emlékpark weboldalán: www.repulogepemlekpark.hu.

Jó a két irányból érkező fény a DS3-ban, de a fedél lassítja a pirosítást

Jó a két irányból érkező fény a DS3-ban, de a fedél lassítja a pirosítást

Jó a két irányból érkező fény a DS3-ban, de a fedél lassítja a pirosítást


Lilla szerint az Alfa az arany és az ezüst kombinálásával botlott egy kicsit, az ő gusztusának nem illik össze a küszöbök nemesacélja és a kormányban az emblémát keretező arany. Ezzel szemben a MiTo aratott az üléskárpittal, a hurkázott bőrkárpit nemes hangulatot kelt és műszerfalát is szépnek találták a lányok.

Sminktükörben nyerő a DS3

Kívülről a DS3 túl fiús volt a lányoknak a tesztautó piros-fehérjével. Ezzel a színkombinációval a Citroën olyan, mint valami felvágós tuningautó. Többet akar mutatni a valóságnál, akár egy push-up melltartó – vélte Lilla. A szerkesztőségben viszont, ahol az ivararány a katonaiskolák reáltagozatát idézi, a DS3-nak sikere volt.

A MINI-be nem fért bele az összes Anna Amélie-táska

A MINI-be nem fért bele az összes Anna Amélie-táska

A MINI-be nem fért bele az összes Anna Amélie-táska


Női autóknál fontos a sminktükör. Ebben a Citroën a mezőny legjobbja, bár nem tökéletes. Erénye, hogy nemcsak a tükör felül dereng valami pilács, de az ideális sminktükörnek nincs külön fedele, lehajtás után azonnal világít. Egy átlagos lámpaváltás alatt így sincs idő többre gyors sminkellenőrzésnél, a szájfény-alapozó-szempillaspirál-pirosító combót csak hosszú pirosnál érdemes elővenni.

A1 helyett Volvo C30?

Az A1 valódi Audinak mutatja magát, és Annánál az Audi a líbling. Lilla szerint az A1 túl fiús, ő inkább egy Volvo C30-at, még inkább egy hibrid Toyota Priust választana a csekélyebb környezetszennyezés miatt.

Szilvit sem hozta lázba a sötétkék Audi, ő a prémium kisautók árát eleve egy tolótetős kisbuszra költené, amibe beleférnek a barátaival és egy Vitóban vagy Trafficban volna hely a komplett ruhakollekciónak is.

Dodzsem a MINI-ből

Formatervével messze a MINI aratta a legnagyobb sikert a három hölgynél. Már a kulcsa is nyerő, a kerek slusszkulcsot bedugni pont olyan, mint a kuponnal életre kelteni egy dodzsemet.

Derű, stílus és játékosság árad a designból, de minden használható és jól kiismerhető. Viszont ez az autó a négy közül, amelyből képtelenség elegánsan kiszállni, a sikkes kilibbenés kikászálódásba torzul.

Anna az A1-et tette első helyre, mert szerinte igazi Audi

Anna az A1-et tette első helyre, mert szerinte igazi Audi

Anna az A1-et tette első helyre, mert szerinte igazi Audi


Egyedül Anna szavaz az Audira, ha képesek végre egy USB-csatlakozót belerakni, ami a tesztautóból hiányzott, a háromfős zsűriből Szilvinél és Lillánál mindent vitt a német-brit kiskocsi, pedig csomagtartója messze a legkevésbé használható a négy közül.

Egy voks az Audira, kettő a MINI-re

A MINI pofátlanul drága, de vitathatatlanul egyedi autó. A design hibátlan és még a járókeretes anyókáknak is feltűnne, mekkora élmény vezetni. Nem véletlenül kelendőbb sokkal az ifjabb konkurenseknél, de a többieknek kár elkámpicsorodni: egy jutányos tömegmodell kipucolásával sikerült magasabb árakat és tisztes darabszámokat elérniük, amitől szépen hízik a profit.

De melyik a legjobb?

Használható csomagtartó, reális ár, jó futómű, fájin motorok: a DS3-at hiba volna lenézni

Használható csomagtartó, reális ár, jó futómű, fájin motorok: a DS3-at hiba volna lenézni

Használható csomagtartó, reális ár, jó futómű, fájin motorok: a DS3-at hiba volna lenézni


Mivel a MiTót és az A1-et is vezettük dízelmotorral, illetve a DS3-at és a MINI-t is benzinessel, eljátszottunk a gondolattal, mi lehetne az egymással összevethető modellek sorrendje. Műszaki szempontból a MINI emelkedik ki a mezőnyből, eleve nem egy jóval olcsóbb kiskocsira épül (a MiTo rokona a Punto, a DS3 donorja a C3, az A1 padlólemeze a VW Polóval közös). Egyedül a melegparádékon megvillanó MINI hátsó futóműve nem csatolt hosszlengőkaros, hanem független, az extrém rövid első túlnyúlást is csak drágán lehet megvalósítani, bár ez aligha hatja meg a vásárlókat.

Összehasonlítható motorokkal az Alfa jó eséllyel a negyedik volna, dízellel mindenképp. Élményben csakis a MINI nyerne, a többiek e téren messze mögötte vannak, de nagyobb, belül igényesebb és kicsit praktikusabb autóként az Audi A1 megelőzné egy hagyományos összehasonlító teszt kritériuma szerint. A végén pedig nagyobb csomagtere, sokkal alacsonyabb vételára és szervizköltségei miatt az elég jól sikerült DS3 akár nyerhetne is.