Nyugat-Európában mind többen ülnek át kiskocsikba azok közül is, akiknek volna pénzük drágábbra. Kicsit sem érdekli őket, hogy Classic Astrát vagy FIAT Bravót is kapnának a pénzükért, mert ők kicsi, de igényes autót akarnak. Nekik szól az Ypsilon és a MINI piacára rástartoló MiTo, A1 és DS3.
Nemrég összetereltünk négy kicsi, értékes és erősen nőknek szóló autót. A MINI-t és a DS3-ast ezerhatos dízelmotor vitte, a bővérű Alfa MiTóban és a sötétkék Audi A1-ben 1,4-es turbós benzines motor és duplakuplungos váltó dolgozott.
Kicsi, drága női autók: melyik a nyerő?
1/44 Női szemmel: Oláh Anna, Haidekker Szilvia és Cséfalvay Lilla (balról) értékelte a designt. Mindhárman a MOME textiltervező szakán végeztek
Női szemmel: Oláh Anna, Haidekker Szilvia és Cséfalvay Lilla (balról) értékelte a designt. Mindhárman a MOME textiltervező szakán végeztek
Fotó megosztása:
2/44 Dicső előd: igényes kivitelű és gazdag felszereltségű kisautóként a Lancia Y10 megelőzte a korát
Dicső előd: igényes kivitelű és gazdag felszereltségű kisautóként a Lancia Y10 megelőzte a korát
Fotó megosztása:
3/44 Jutányos a MiTo, 95-170 lóerővel 4,2 és 5,75 millió Ft között kapható. Az A1 ára 85 lóerővel 4 969 750 forinttól indul, a vége 7,7 millió Ft a 185 lóerősért. A DS3-nál a spektrum 4,2 milliótól és 95 lóerőtől 156 lóerőig illetve 5,8 millióig terjed. A legolcsóbb MINI 4 880 000 forintért csak 75 lóerős, a teteje a JCW 211 lóerővel, 8,8 millióért
Jutányos a MiTo, 95-170 lóerővel 4,2 és 5,75 millió Ft között kapható. Az A1 ára 85 lóerővel 4 969 750 forinttól indul, a vége 7,7 millió Ft a 185 lóerősért. A DS3-nál a spektrum 4,2 milliótól és 95 lóerőtől 156 lóerőig illetve 5,8 millióig terjed. A legolcsóbb MINI 4 880 000 forintért csak 75 lóerős, a teteje a JCW 211 lóerővel, 8,8 millióért
Fotó megosztása:
5/44 Egyik sincs ingyen, nem az ár dönt. Egyedül a MINI nem egy jóval olcsóbb kisautóra épül
Egyik sincs ingyen, nem az ár dönt. Egyedül a MINI nem egy jóval olcsóbb kisautóra épül
Fotó megosztása:
6/44 Vezetési élményben a MINI verhetetlen
Vezetési élményben a MINI verhetetlen
Fotó megosztása:
7/44 A MiTo a Punto, az A1 a Polo, a DS3 a C3 közeli rokona
A MiTo a Punto, az A1 a Polo, a DS3 a C3 közeli rokona
Fotó megosztása:
9/44 Nemsokára jön az A1 sportváltozata bő 200 lóerővel, a 207 lóerős DS3 Racing hamarabb itt lesz
Nemsokára jön az A1 sportváltozata bő 200 lóerővel, a 207 lóerős DS3 Racing hamarabb itt lesz
Fotó megosztása:
10/44 Jóval több a MiTón a domborítás
Jóval több a MiTón a domborítás
Fotó megosztása:
11/44 Ez az Alfa Romeo csomagtere. A térfogata elmegy, de ebben a legmagasabb a küszöb
Ez az Alfa Romeo csomagtere. A térfogata elmegy, de ebben a legmagasabb a küszöb
Fotó megosztása:
13/44 Használhatóbb a csomagtartó az A1-ben
Használhatóbb a csomagtartó az A1-ben
Fotó megosztása:
14/44 Ha a csomagok döntenének: a kollekciónak a DS3-ban volt a legjobb dolga
Ha a csomagok döntenének: a kollekciónak a DS3-ban volt a legjobb dolga
Fotó megosztása:
15/44 A MINI-be nem fért bele az összes Anna Amélie-táska
A MINI-be nem fért bele az összes Anna Amélie-táska
Fotó megosztása:
17/44 Nem árultuk el nekik, hogy szigorúan véve egy FIAT Punto Evóban ülnek
Nem árultuk el nekik, hogy szigorúan véve egy FIAT Punto Evóban ülnek
Fotó megosztása:
18/44 Ferrari-pirosban feltűnő az Alfa MiTo
Ferrari-pirosban feltűnő az Alfa MiTo
Fotó megosztása:
19/44 Nem része a designnak, de start-stoppal társítva elszomorító az Alfa DSG-je
Nem része a designnak, de start-stoppal társítva elszomorító az Alfa DSG-je
Fotó megosztása:
21/44 Hamar gajra megy a magassarkú vezetés közben
Hamar gajra megy a magassarkú vezetés közben
Fotó megosztása:
22/44 Tetszett a lányoknak a MiTo bőrkárpitja
Tetszett a lányoknak a MiTo bőrkárpitja
Fotó megosztása:
23/44 Nem valami kapós az A1. Nem kedvez neki, hogy a kifutó A3 alig kerül többe
Nem valami kapós az A1. Nem kedvez neki, hogy a kifutó A3 alig kerül többe
Fotó megosztása:
25/44 Anna az A1-et tette első helyre, mert szerinte igazi Audi
Anna az A1-et tette első helyre, mert szerinte igazi Audi
Fotó megosztása:
26/44 Gyors igazítás
Gyors igazítás
Fotó megosztása:
27/44 Oláh Anna férfiaknak és nőknek is tervez táskákat. Az igényesebb tömeggyártmányok nem olcsóbbak az egyedinél
Oláh Anna férfiaknak és nőknek is tervez táskákat. Az igényesebb tömeggyártmányok nem olcsóbbak az egyedinél
Fotó megosztása:
29/44 Használható csomagtartó, reális ár, jó futómű, fájin motorok: a DS3-at hiba volna lenézni
Használható csomagtartó, reális ár, jó futómű, fájin motorok: a DS3-at hiba volna lenézni
Fotó megosztása:
30/44 A lányoknál ebben a színben nem aratott a DS3. A szerkesztőségben más az ivararány, nekünk bejött
A lányoknál ebben a színben nem aratott a DS3. A szerkesztőségben más az ivararány, nekünk bejött
Fotó megosztása:
31/44 Jó a két irányból érkező fény a DS3-ban, de a fedél lassítja a pirosítást
Jó a két irányból érkező fény a DS3-ban, de a fedél lassítja a pirosítást
Fotó megosztása:
33/44 Fiús tuningautónak nézték a lányok a Citroënt
Fiús tuningautónak nézték a lányok a Citroënt
Fotó megosztása:
34/44 Évi 200-240 ezer darabbal 2-3-szor annyi annyi talál gazdára belőle, mint a többiekből
Évi 200-240 ezer darabbal 2-3-szor annyi annyi talál gazdára belőle, mint a többiekből
Fotó megosztása:
35/44 Krómrúzs keretezi a Cooper D lámpáját
Krómrúzs keretezi a Cooper D lámpáját
Fotó megosztása:
37/44 Helyenként a giccsel kacérkodik, de mégis minden részlete eltalált
Helyenként a giccsel kacérkodik, de mégis minden részlete eltalált
Fotó megosztása:
38/44 Szorosan jár a váltó
Szorosan jár a váltó
Fotó megosztása:
39/44 Kerek a slusszkulcs, mint dodzsembe a kupon. A motor gombnyomásra indul, aminek semmi értelme
Kerek a slusszkulcs, mint dodzsembe a kupon. A motor gombnyomásra indul, aminek semmi értelme
Fotó megosztása:
41/44 Egy MINI mindig stílusos társ
Egy MINI mindig stílusos társ
Fotó megosztása:
42/44 Kitalálják, hol fotóztunk? Igen, a Ferihegyi Repülőgép Emlékparkban
Kitalálják, hol fotóztunk? Igen, a Ferihegyi Repülőgép Emlékparkban
Fotó megosztása:
43/44 Nagyon köszönjük a segítséget a hölgyeknek! Legfölül Cséfalvay Lilla ül, balra Haidekker Szilvia, ismét jobbra Oláh Anna
Nagyon köszönjük a segítséget a hölgyeknek! Legfölül Cséfalvay Lilla ül, balra Haidekker Szilvia, ismét jobbra Oláh Anna
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Női szemmel: Oláh Anna, Haidekker Szilvia és Cséfalvay Lilla (balról) értékelte a designt. Mindhárman a MOME textiltervező szakán végeztek
Most nem a technika számít
Ebben a felállásban szó sem lehetett összehasonlító tesztről, benne kartergázhörgővel meg hidegkörös EGR-rel. A prémiumigényű kisautókat – az Autó és Stílus magazinnal közösen – feltálaltuk három bájos ifjú hölgynek, hogy kedvükre gusztálják őket, majd bökjenek rá arra, amelyik a legjobban tetszik.
Olasz hiányzók
Dicső előd: igényes kivitelű és gazdag felszereltségű kisautóként a Lancia Y10 megelőzte a korát
Dicső előd: igényes kivitelű és gazdag felszereltségű kisautóként a Lancia Y10 megelőzte a korát
A méretükhöz képest drága vastagon csajos kisautók között a FIAT 500-ról sosem szabad megfeledkezni, de a retroverda nincs itt, mert egy számmal kisebb a MiTo-A1-DS3 vonalnál. Az Ypsilon viszont passzolna a mezőnybe, ám épp most váltja le a Lancia. Szabó Sári kint volt a most először öt ajtóval is elérhető kiskocsi premierjén, hamarosan jelentkezünk cikkével.
Az olasz kiskocsi szó szerint a kategória alapautója, mert a FIAT a gazdag felszereltségű Lancia / Autobianchi Y10-zel évtizedekkel korábban nyitott a kicsi, de igényes autóra vágyó hölgyek felé. Akik nem is sejtették, hogy luxusminijük a pórias Pandára épült.
Vezetési élményben a MINI verhetetlen
Vezetési élményben a MINI verhetetlen
Cséfalvay Lillát, Haidekker Szilviát és Oláh Annát hívtuk meg a kiskocsik mustrájára, mert az autók célcsoportjába tartoznak és főleg mert a MOME-n végeztek textiltervezés szakon, így alighanem több érzékük van a designhoz és a széphez, mint az utazóközönség átlagának. Anna és Szilvi az Anna Amélie nevű designmárkát építi saját tervezésű táskákkal, Lilla nővérével együtt kíván önálló kollekcióval megjelenni.
Az Alfáról volt mit mondani
Az idő még csípős volt, de rózsaujjaival a hajnal már megfojtotta az éjszakát, midőn a Villa Bagatelle parkolójában munkához láttunk. A fotókhoz kellett a magassarkú, de vezetni nem lehet bennük, mert a szőnyeg lesikálja a bőrt a sarokról, az orrán meg a padálok koptatják a dukkózást.
Jutányos a MiTo, 95-170 lóerővel 4,2 és 5,75 millió Ft között kapható. Az A1 ára 85 lóerővel 4 969 750 forinttól indul, a vége 7,7 millió Ft a 185 lóerősért. A DS3-nál a spektrum 4,2 milliótól és 95 lóerőtől 156 lóerőig illetve 5,8 millióig terjed. A legolcsóbb MINI 4 880 000 forintért csak 75 lóerős, a teteje a JCW 211 lóerővel, 8,8 millióért
Tetszett a lányoknak a MiTo bőrkárpitja
Tetszett a lányoknak a MiTo bőrkárpitja
Messze az Alfáról érkezett a legtöbb visszajelzés. Bár nem egy részletét esetlennek találták a hölgyek, a MiTóról legalább sok szó esett, míg Annát kivéve az Audit elintézték pár szóval. A MiTo (Milánó+Torino) fényezése Anna szerint egy Ferrarin autentikus volna, de a kis Alfán túlságosan vetítős.
Berezelt tengerimalac
Ábrázata a lányoknak is kicsit furcsa volt, bandzsára rajzolt szemeivel a MiTót nehéz mihez hasonlítani, végül egy berezelt tengerimalacban egyeztünk ki. Magas nőknek meggyűlhet a baja az Alfa keret nélküli ablakával, mert az üveg sarka pont mellbe döfi őket, ha nem ügyelnek – fedezte fel Szilvi. Ez sosem jutott volna eszembe erről az igényes és ritka részletmegoldásról, amit egyébként a MINI-ben és a háromajtós 1-es BMW-n is megtalálunk.
Emlékpark Ferihegyen
Kitalálják, hol fotóztunk? Igen, a Ferihegyi Repülőgép Emlékparkban
Kitalálják, hol fotóztunk? Igen, a Ferihegyi Repülőgép Emlékparkban
Hol járunk, kétezerért? – kérdezhetnénk a fotóhelyszínről. A képek jó részét a Ferihegyi Repülőgép Emlékparkban készítettük, ahová nemcsak a kiállított technikáért érdemes ellátogatni, hanem a repülés történetéhez kapcsolódó igen kompetens vezetés és a sztorik kedvéért is. Fiúknak és férfiaknak mindenképp érdekes program.
A belépődíj felnőtteknek 1200, gyermek, diák és nyugdíjas látogatóknak 580 Ft. Négyfős családoknak szól a 2500 forintos családi jegy, amihez további gyermekjegyek vásárolhatók á 300 forintért. További információk az emlékpark weboldalán: www.repulogepemlekpark.hu.
Jó a két irányból érkező fény a DS3-ban, de a fedél lassítja a pirosítást
Jó a két irányból érkező fény a DS3-ban, de a fedél lassítja a pirosítást
Lilla szerint az Alfa az arany és az ezüst kombinálásával botlott egy kicsit, az ő gusztusának nem illik össze a küszöbök nemesacélja és a kormányban az emblémát keretező arany. Ezzel szemben a MiTo aratott az üléskárpittal, a hurkázott bőrkárpit nemes hangulatot kelt és műszerfalát is szépnek találták a lányok.
Sminktükörben nyerő a DS3
Kívülről a DS3 túl fiús volt a lányoknak a tesztautó piros-fehérjével. Ezzel a színkombinációval a Citroën olyan, mint valami felvágós tuningautó. Többet akar mutatni a valóságnál, akár egy push-up melltartó – vélte Lilla. A szerkesztőségben viszont, ahol az ivararány a katonaiskolák reáltagozatát idézi, a DS3-nak sikere volt.
A MINI-be nem fért bele az összes Anna Amélie-táska
A MINI-be nem fért bele az összes Anna Amélie-táska
Női autóknál fontos a sminktükör. Ebben a Citroën a mezőny legjobbja, bár nem tökéletes. Erénye, hogy nemcsak a tükör felül dereng valami pilács, de az ideális sminktükörnek nincs külön fedele, lehajtás után azonnal világít. Egy átlagos lámpaváltás alatt így sincs idő többre gyors sminkellenőrzésnél, a szájfény-alapozó-szempillaspirál-pirosító combót csak hosszú pirosnál érdemes elővenni.
A1 helyett Volvo C30?
Az A1 valódi Audinak mutatja magát, és Annánál az Audi a líbling. Lilla szerint az A1 túl fiús, ő inkább egy Volvo C30-at, még inkább egy hibrid Toyota Priust választana a csekélyebb környezetszennyezés miatt.
Szilvit sem hozta lázba a sötétkék Audi, ő a prémium kisautók árát eleve egy tolótetős kisbuszra költené, amibe beleférnek a barátaival és egy Vitóban vagy Trafficban volna hely a komplett ruhakollekciónak is.
Dodzsem a MINI-ből
Formatervével messze a MINI aratta a legnagyobb sikert a három hölgynél. Már a kulcsa is nyerő, a kerek slusszkulcsot bedugni pont olyan, mint a kuponnal életre kelteni egy dodzsemet.
Derű, stílus és játékosság árad a designból, de minden használható és jól kiismerhető. Viszont ez az autó a négy közül, amelyből képtelenség elegánsan kiszállni, a sikkes kilibbenés kikászálódásba torzul.
Anna az A1-et tette első helyre, mert szerinte igazi Audi
Anna az A1-et tette első helyre, mert szerinte igazi Audi
Egyedül Anna szavaz az Audira, ha képesek végre egy USB-csatlakozót belerakni, ami a tesztautóból hiányzott, a háromfős zsűriből Szilvinél és Lillánál mindent vitt a német-brit kiskocsi, pedig csomagtartója messze a legkevésbé használható a négy közül.
Egy voks az Audira, kettő a MINI-re
A MINI pofátlanul drága, de vitathatatlanul egyedi autó. A design hibátlan és még a járókeretes anyókáknak is feltűnne, mekkora élmény vezetni. Nem véletlenül kelendőbb sokkal az ifjabb konkurenseknél, de a többieknek kár elkámpicsorodni: egy jutányos tömegmodell kipucolásával sikerült magasabb árakat és tisztes darabszámokat elérniük, amitől szépen hízik a profit.
De melyik a legjobb?
Használható csomagtartó, reális ár, jó futómű, fájin motorok: a DS3-at hiba volna lenézni
Használható csomagtartó, reális ár, jó futómű, fájin motorok: a DS3-at hiba volna lenézni
Mivel a MiTót és az A1-et is vezettük dízelmotorral, illetve a DS3-at és a MINI-t is benzinessel, eljátszottunk a gondolattal, mi lehetne az egymással összevethető modellek sorrendje. Műszaki szempontból a MINI emelkedik ki a mezőnyből, eleve nem egy jóval olcsóbb kiskocsira épül (a MiTo rokona a Punto, a DS3 donorja a C3, az A1 padlólemeze a VW Polóval közös). Egyedül a melegparádékon megvillanó MINI hátsó futóműve nem csatolt hosszlengőkaros, hanem független, az extrém rövid első túlnyúlást is csak drágán lehet megvalósítani, bár ez aligha hatja meg a vásárlókat.
Összehasonlítható motorokkal az Alfa jó eséllyel a negyedik volna, dízellel mindenképp. Élményben csakis a MINI nyerne, a többiek e téren messze mögötte vannak, de nagyobb, belül igényesebb és kicsit praktikusabb autóként az Audi A1 megelőzné egy hagyományos összehasonlító teszt kritériuma szerint. A végén pedig nagyobb csomagtere, sokkal alacsonyabb vételára és szervizköltségei miatt az elég jól sikerült DS3 akár nyerhetne is.