Kankkunen nyerte az Akropolisz-ralit

Csodálatos, hogy húsz évvel ezelőtt mekkora tepsikkel versenyeztek a ralipályákon. Az akkori élmenő autók közül csak a Lancia Delta rendelkezett kompakt méretekkel, a többiek szinte alig fértek el az úton. Mégis gyönyörű versenyzést mutattak be a Celicákkal, a Sierrákkal, a Galantokkal és a Legacykkal.

Az idény végén mégis egy Lanciát kormányozó Kankkunen mosolyoghatott, amikor harmadjára sikerült elhódítania a világbajnoki címet.


Athén, 1991. június 2.

Sainz az Akropolisz-ralin
Sainz az Akropolisz-ralin

Sainz az Akropolisz-ralin

Sainz az Akropolisz-ralin


„Vasárnap a görög fővárosban megkezdődött a 30. autós Akropolis-rali küzdelemsorozata. Ezúttal 94 induló próbálkozik az összesen 1776 kilométeres táv megtételével. Az egyik legnehezebbként ismert rali négynapos igénybevételt jelent gépnek, embernek egyaránt. A nevezők között ott szerepel ifjabb Carlos Menem, Argentina köztársasági elnökének fia is.

A dél-amerikai autós vasárnap, amikor a 4.47 km-es úgynevezett prológot hajtotta végig, mindössze 40. lett egy Ford Cosworth Sapphire 4×4 tipusú autóval. A tavalyi győztes, a Toyota Celica volánja mögött versenyző spanyol Carlos Sainz újfent bizonyította, hogy idén is az esélyesek között keresendő a neve, mert a prológban nem talált legyőzőre. Jó napot fogott ki az ibériai pilóta mellett az ugyancsak Toyota Celicával száguldó német Schwarz, ő ugyanis holtversenyben végzett az első helyen – Sainz
társaságában.

Nem mai hírek

Nem, nem kerültünk időviharba. Csupán úgy gondoljuk, hogy jópofa dolog visszanézni, milyen dolgok estek meg az elmúlt pár évtizedben az autózás történetében. És az MTI Sajtóadatbankjának (szerkesztőségi munkanéven csak MTI Classic) hála ezt meg is tehetjük. Szemezgetünk a régmúlt hírei között, az arra érdemeseket – érdekeseket, furcsákat, meghökkentőket – pedig Önök elé tárjuk

Prológ:
1. Carlos Sainz (spanyol), Armin Schwarz (német) 3:44-3:44 perc
3. Didier Auriol (francia, Lancia Delta) 1 mp hátrány
4. Eriksson (svéd, Mitsubishi Galant) és Alen (finn, Subaru Legacy)
2-2 mp hátrány
6. Biasion (olasz, Lancia Delta), Kankkunen (finn, Lancia Delta),
Ericsson (svéd, Toyota Celica) 3-3 mp hátrány.”

Hajtűkanyarok, autók, hangok 1991-ből

Lagonissi, 1991. június 5.

Ford Sierra Sapphire RS Cosworth 4x4 - a neve legalább olyan hosszú, mint az autó maga

Ford Sierra Sapphire RS Cosworth 4×4 – a neve legalább olyan hosszú, mint az autó maga

Ford Sierra Sapphire RS Cosworth 4×4 – a neve legalább olyan hosszú, mint az autó maga


„Szerdán befejeződött az Akropolisz autós rali viadal, amely beszámít a világbajnoki pontértékelésbe. A finn Juha Kankkunen és Juha Piironen kettős diadalmaskodott, a vb-pontversenyben azonban a világbajnoki címvédő, a görög földön második helyezett spanyol Carlos Sainz vezet.

Az Akropolisz rali végeredménye:

1. Juha Kankkunen, Juha Piironen (Lancia Delta Integrale) 7:20:08 ó
2. Carlos Sainz, Luis Moya (spanyol, Toyota Celica Turbo) 7:21:06
3. Massimo Biasion, Tiziano Siviero (olasz, Lancia Delta Integrale)
7:23:35

A vb-pontverseny állása:

1. Sainz 75 pont
2. Kankkunen 58
3. Auriol (francia) 42
A márkák versenyében:
1. Toyota 94 pont
2. Lancia 91
3. Ford 28″

A verseny összefoglalója

Itthon is bemutatták az új S-osztályt

A W140-be dízelmotor is kerülhetett

A W140-be dízelmotor is kerülhetett

A W140-be dízelmotor is kerülhetett


Húsz éve mutatták be a Bálnát. Beszédes név ragadt az idők során a Mercedes W140 kódnévre hallgató S-osztályos sorozatára, hiszen nemcsak túlnőtte elődjét, de a formaterv is hangsúlyozta monumentalitását. Tömege sem volt elhanyagolható, a csúcsot képviselő 600-as 2,2 tonnát nyomott.

Nem csoda, hiszen belepakoltak mindent, amit az autóipar addig elért, nem törődve azzal, hogy ez a mérlegen mit jelent. Dupla üvegezést kapott, a csomagtértetőt és az ajtókat nem kellett csapkodni, hiszen szervomotorok zárták azokat. Az S-osztály kapott először becsípődésgátlóval ellátott elektromos ablakemelőket, megjelent a modellben a menetstabilizáló (ESP) is.

Monumentálisra sikerült

Monumentálisra sikerült

Méreteit talán az is jelzi, hogy hátsó parkolássegítővel is felszerelték. Nem kamerára vagy radarra kell gondolni! Az autó sarkaiból kis antennaszerűségek emelkedtek ki, amikor a sofőr hátramenetbe kapcsolt, ezzel jelezve az S-osztály határait.

1991. június 13.

Az akkoriban elérhető összes extrát belegyömöszölték

Az akkoriban elérhető összes extrát belegyömöszölték

Az akkoriban elérhető összes extrát belegyömöszölték


„A Mercedes személygépkocsi-család új tagját, az úgynevezett S-osztályú autók generációját mutatta be csütörtökön a Budapest Kongresszusi Központban a világhírű gyár magyarországi vezérképviselete.

Az új modellek az immár 12 éve gyártott szériát váltják fel. Tervezésükkor az esztétikai szempontok mellett különösen nagy szerepet szántak az utasok kényelmét és biztonságát szolgáló legkorszerűbb technika alkalmazásának. Ennek megfelelően immár nemcsak a frontális ütközésnél, hanem hátul és oldalt is légzsák védi az utast baleset esetén.

Az év eleje óta működő magyarországi vezérképviselet eddig több mint 100 személygépkocsit és 140 haszonjárművet értékesített. A most bemutatott, a felsőbb osztálybeli autók között is vezető helyet elfoglaló típusokra viszonylag sokat kell várni, de a szállítás folyamatos. A kocsik forintért is megrendelhetők, áruk (ÁFA-val és vámmal együtt) átlagosan 8-8,5 millió forint, kapható azonban a 600 SEL típus is, amely 15.675.125 forintba kerül.”

A W140

A W140

Kis autó, nagy veszély

Ez a megállapítás sajnos nagyon is helytálló. Hiába fejlődnek az autók biztonsági rendszerei, lesznek egyre erősebbek az utascellák, hiába gyűrődik programozottan a karosszéria, még mindig az erősebb kutya a főnök. Bizonyították ezt 1991-ben, de 2008-ban az ADAC is egymásnak engedett egy kicsi és egy nagy autót. Minden alkalommal a nagyobb autó utasai távoztak volna kis sérülésekkel vagy azok nélkül.
Azt viszont örvendetes látni, hogy mégis mennyit fejlődtek az autók. A Fifth Gear pedig ezt bizonyította be.


Detroit, 1991. június 14.

„Kétszer nagyobb az esélye a súlyos vagy halálos sérülésre annak, aki kis autóban ülve ütközik frontálisan, mint a nagyob gépkocsik utasainak és vezetőinek – állapította meg alapos kísérletezések után az Egyesült Államok közúti közlekedésbiztonsági hivatala.


A próbákon egy alig tonnányi Suzuki Swiftet ütköztettek egy kétszer nagyobb Ford Crown Victoriával, majd egy szintén kisméretű Subarut, ugyancsak egy Victoriával. Az 1991-es évjáratú autókat órénkénti 60 kilométeres sebességgel szalajtották egymásnak, s kiderült, ami eddig is sejthető volt: a kisebb kocsik utastere többszörösen roncsolódott a nagyobbhoz képest, mondhatni: a kisautók kevésbé olcsók, mint amennyire veszélyesek.”