Jaj, ne, azt nem szeretnénk, hőköltek hátra egyöntetűen a márkák PR-esei, amikor felvázoltuk nekik az ötletet. Nem lenne jó, ha egyszerre szerepelne a három autó, mondták.
Citroen, Mitsubishi és Peugeot villanyautó. Keresse meg a három különbséget!
Citroen, Mitsubishi és Peugeot villanyautó. Keresse meg a három különbséget!
Fotó megosztása:
A Mitsubishi fejlesztését vette meg a francia PSA-csoport, és mindkét márkaneve alatt sikerrel árulja a kocsit Európa boldogabbik felén
A Mitsubishi fejlesztését vette meg a francia PSA-csoport, és mindkét márkaneve alatt sikerrel árulja a kocsit Európa boldogabbik felén
Fotó megosztása:
Pár apró különbség, pár százalék árdifferencia
Pár apró különbség, pár százalék árdifferencia
Fotó megosztása:
Hossz, szélesség, magasság: minden ugyanaz
Hossz, szélesség, magasság: minden ugyanaz
Fotó megosztása:
Az autógyártás jövőképét már jó pár éve úgy vázolja fel pár szakértő, hogy jó, ha egy tucat autógyártó életben marad a v
Az autógyártás jövőképét már jó pár éve úgy vázolja fel pár szakértő, hogy jó, ha egy tucat autógyártó életben marad a v
Fotó megosztása:
A jövő parkolóképe?
A jövő parkolóképe?
Fotó megosztása:
Egy bálna Merci, 7-es BMW vagy A8-as ára a három kisautó
Egy bálna Merci, 7-es BMW vagy A8-as ára a három kisautó
Fotó megosztása:
A Citroen és a Mitsu szerelőnyílás-fedele élre vasalt, a Peugeot-é középen nyomott
A Citroen és a Mitsu szerelőnyílás-fedele élre vasalt, a Peugeot-é középen nyomott
Fotó megosztása:
Az autókölcsönzők már felfedezték, a Sixt flottát rendelt belőlük
Az autókölcsönzők már felfedezték, a Sixt flottát rendelt belőlük
Fotó megosztása:
A Peugeot a hátsó lámpát is megváltoztatta. Az oroszlán ez elektromos autóban fehér betétet visel
A Peugeot a hátsó lámpát is megváltoztatta. Az oroszlán ez elektromos autóban fehér betétet visel
Fotó megosztása:
A Mitsubishi C-oszlopán nincs plakett
A Mitsubishi C-oszlopán nincs plakett
Fotó megosztása:
Kis embléma jelzi a tetőoszlopon: nem szeretem a benzint!
Kis embléma jelzi a tetőoszlopon: nem szeretem a benzint!
Fotó megosztása:
A Mitsubishiben más a rádió, mint a franciákban, a váltókarnak pedig van két extra takarékos állása
A Mitsubishiben más a rádió, mint a franciákban, a váltókarnak pedig van két extra takarékos állása
Fotó megosztása:
A Citroen hangulatos barna betéteket kapott
A Citroen hangulatos barna betéteket kapott
Fotó megosztása:
A Peugeot a legunalmasabb belül a szürke kárpittal, de a fehér betétet oroszlán azért feldobja
A Peugeot a legunalmasabb belül a szürke kárpittal, de a fehér betétet oroszlán azért feldobja
Fotó megosztása:
Viselkedésre természetesen teljesen egyforma a három farmotoros-hátsókerekes
Viselkedésre természetesen teljesen egyforma a három farmotoros-hátsókerekes
Fotó megosztása:
Dinamikus, lendületes autócskák, élmény velük az a 110-120 kilométer, amit jó időben, klíma és fűtés nélkül tudnak egy töltéssel
Dinamikus, lendületes autócskák, élmény velük az a 110-120 kilométer, amit jó időben, klíma és fűtés nélkül tudnak egy töltéssel
Fotó megosztása:
A töltők, akkuk, motorok is teljesen egyformák
A töltők, akkuk, motorok is teljesen egyformák
Fotó megosztása:
A három autónak már sorba kellene állni az eddigi egyetlen magyar köz-töltőponton
A három autónak már sorba kellene állni az eddigi egyetlen magyar köz-töltőponton
Fotó megosztása:
Dániában piacvezető a kisautók között 2011-ben ez a modell
Dániában piacvezető a kisautók között 2011-ben ez a modell
Fotó megosztása:
Magasabb, mint széles: japán szükségletek alapján tervezték őket metropolisok utcáira
Magasabb, mint széles: japán szükségletek alapján tervezték őket metropolisok utcáira
Fotó megosztása:
A Citroen és a Mitsubishi sötétebb foncsorral vívja a konkurenciaharcot
A Citroen és a Mitsubishi sötétebb foncsorral vívja a konkurenciaharcot
Fotó megosztása:
Négy felnőtt négy laptoptáskával kényelmesen elfér a kisautóban, ha össze is és a válluk párosával
Négy felnőtt négy laptoptáskával kényelmesen elfér a kisautóban, ha össze is és a válluk párosával
Fotó megosztása:
Pár apró különbség, pár százalék árdifferencia
Pár apró különbség, pár százalék árdifferencia
Kiizzadtunk némi vért, mire meggyőztük őket. Természetesen megírjuk a tesztbeszámolónkat egyesével is, mondtuk, de higgyék el, egy tízezreléket sem fog jelenteni a tízmillió forintos, egy töltéssel klíma vagy fűtés nélkül is maximum 110-120 biztonsággal megtehető kilométer megtételére képes kisautók értékesítésében, bármelyik márka tekintetében, hogy készül-e róluk csoportkép vagy nem.
És a végén sikerült: megnyílt egy 2-3 órás időablak számunkra, hogy egyszerre, egy helyen csodálhassuk meg a Magyarországon pillanatnyilag kapható három legkomolyabb villanyautót. Ami persze valójában egy villanyautó.
Még egy csoportkép
A meggyőzés olyan jól sikerült, hogy az importőrök önként is összeálltak egy közös fotóra, az elektromos autózás népszerűsítésére létrejött új szervezet alakulása alkalmából.
A három kocsit elnézegetve a Füles újság gyerekrovata jutott eszünkbe: tréfás kedvű rajzolónk, és az ő különbségei. Gyorsan fel tudjuk sorolni az eltéréseket, kívül-belül egyaránt.
A Citroen és a Mitsu szerelőnyílás-fedele élre vasalt, a Peugeot-é középen nyomott
A Peugeot kicsit behorpasztotta a
motorháztetőt karbantartónyílás-fedelet, hogy odarakhassa az emblémát a kis üregbe. (Nem is akármilyen emblémát: az elektromos Peugeot-ban a krómoroszlán fehér betétet kapott) A másik két kocsinál ez a lemez éles maradt.
A fényszórók a Citroënnél és Mitsubishinél helyenként sötétített foncsort viselnek, a Peugeot itt is különcködött: az ő lámpája teliben ragyog. A Peugeot a hátulnézet megváltoztatását sem bírta ki, az iOn lámpaburája piros betétet visel.
A Citroen hangulatos barna betéteket kapott
Odabent már látványosabb a különbség. A kocsi fejlesztője, a Mitsubishi még némi műszaki különlegességet is fenntartott magának. Az i-Miev váltókarjának van két extra fokozata a franciákhoz képest, melyekkel takarékos és különösen takarékos (vagyis lassabb és még lassabb) üzemben is futtatható az autó.
Adatlap
Peugeot iOn, Citroën C-Zero, Mitsubishi i-Miev
Motor |
Elektromos |
Teljesítmény |
67 LE |
Nyomaték |
196 NM |
Gyorsulás (0-100 km/h) |
15,9 sec |
Végsebesség |
130 km/h |
Fogyasztás (vegyes) |
n.a. |
Cserébe a Peugeot és a Citroën sokkal jobban kezelhető, okosabb rádió-fejegységet visel, mint a Mitsubishi. A kárpitok színe is különböző volt a tesztautókban, a Mitsubishi pedig fémes hatású betétet visel a középkonzolon.
Még egy rögtönzött gyorsulási versenyt is lenyomtunk a hangtalan kiskocsikkal – elfértünk két sávban is kényelmesen a lezárt tesztpályán. Ahogy sejthető volt, a három autócska tökéletesen egy ütemben gyorsult, egyszerre indultak a rajtjelre, egyszerre gurultak át százzal a célvonalon.
Az alig látható különbségek persze mégis alapvetően meghatározták a kocsik célpiacát; nem hiába mondják, hogy a dizájn adja el az autót. Kedves feleségem például a Peugeot-t vinné, mert tetszik neki a fehér oroszlán. Nekem a Citroën volt a legszimpatikusabb, a barna kárpit miatt. A Mitsubishi pedig a mérnök beállítódású, esztétikai árnyalatokra vak technofil kollégák szívét nyerte meg, az extra fokozatokkal.
A márkák magyar honlapjai közül csak a Citroënén találtuk meg hivatalos listaárral együtt a villanyautót, ezért a C-Zero adatlapját illesztettük a cikkbe – kilogrammok, méterek és másodpercek fent.
Egy közös vonása azért mindenkinek van, aki az egy képpé összeállás idején kapcsolatba került a fürge, takarékos, egész jól használható, füstmentes kis csodákkal, amik már itthon is kaphatók. Egyikünknek se lenne rá ennyi pénze.
Szomorú, de a valóban jól kiforrott, gyári garanciát, megbízhatóságot kínáló új villanyautók egyelőre nem a magyar piacnak szólnak.
Dániában idén a kisautók között piacvezető ez a tízmilliós villanymini – külön vicces, hogy ott még állami támogatást is adnak a megvásárlásukhoz. Furcsa érzés, magyarként, állítólag európaiként, hogy ilyen nagyon messze van még tőlünk az a forradalom az autózás füstmentesítésében, ami az igazi EU-ban már öles léptekkel halad.
Na mindegy, megszoktuk már az elmúlt 1100 évben, hogy hozzánk minden később jut el. A felvilágosodás és az angol WC után a villanyautókra is bírunk várni pár évtizedet.