Alig pár hete volt szerencsém másfél órát tölthettem egy bámulatos luxuslimuzinban. A BMW 740d xDrive-ban! A tesztútvonal elég sokszínűre sikerült. Volt benne gyors és volt benne araszolós szakasz is.

Kívülről tulajdonképpen nem ér semmi meglepetés, a szokásos sportosan elegáns BMW sziluett fogad, amit egy M-csomaggal és az egyik kedvenc színemmel, a gyönyörű Imperial kék metállal bolondítottak meg. Az 1:18-as 750Li-m is pont ilyen színű.

Hát ez itt meg micsoda?

Kedves Olvasó! Ebben a rovatban Csepreghy Dániel, a modellautók nagy ismerője mesél a gyűjtögető életmód szépségeiről, elárulja, mi tesz igazán érdekessé egy-egy modellt, illetve miből és hogyan építhetünk méltó környezetet kisautónk köré. Mindezt szigorúan 1:18-ban. Kivéve, amikor nem. :)

Egy ilyen iszonyatosan jó 740d xDrive ára kb. 1625 db 1:18-as Kyosho BMW 750Li árába kerül. Ez rettenetesen sok, de megvan az oka!
Fekete tetőkárpit és csiszolt fém betét. Valaki nagyon tudta, hogy mitől vagyok oda!

Fekete tetőkárpit és csiszolt fém betét. Valaki nagyon tudta, hogy mitől vagyok oda!

Fekete tetőkárpit és csiszolt fém betét. Valaki nagyon tudta, hogy mitől vagyok oda!


Belül a világos bézs és a fekete színek uralkodtak. Az anyagok minőségére nem lehet panasz. Lehetetlen lenne fogást találni rajta, annyira precíz és pontos, mint egy BBR modell. Bámulatos! A motoros, memóriás, fűthető üléseket a gombok kiismerése után viszonylag rövid idő alatt be tudjuk állítani magunkra. Hamar megtaláljuk a helyünket benne, a rádió, a klíma és egyéb kapcsolók pont ott vannak, ahol az ember elsődlegesen keresi őket. Még a műszerfalat is fekete bőrbe varrták, ezt egy csiszolt alumínium betét választotta el az alsó, világos bézs résztől. A hátsó lábtérről nem tudok nyilatkozni, bizonyára nem kell szorongani. A start gomb megnyomása után a kényelmes fotel megtámogatott még némi oldaltartással. Tökéletes! A sok-sok extrával és az iDrive-val nem foglalkoztam, mert az utóbbi egymagában kitöltötte volna a rendelkezésre álló időt, egyedül a 3D-s navigáció volt szem előtt. Ez egy nagyon klassz találmány, számomra valóban könnyített a tájékozódáson, ahogyan a holttérfigyelő rendszer is.

Az automata váltóhoz még nem volt szerencsém, ezért kicsit féltem tőle. Persze, hamar kiderült, hogy félelmem alaptalan volt. Az általam leginkább Kyosho modellekből ismert joystick váltó 1:1-es változatával találkoztam. Az Unlock gomb megnyomása után D-be tettem és innentől nem is volt több dolgom vele. Ez a nyolcsebességes nagyon finoman teszi a dolgát és rövid idő alatt hozzászoktam. A lényeg az volt, hogy felejtsem el a bal lábam. Mondhatni, hogy ezt a feladatot teljesítettem, mert egyszer sem fejeltük le a szélvédőt, de azért fékezéseknél erős volt a kísértés.

19-es, M-es felnik mögött hatalmas fékek

19-es, M-es felnik mögött hatalmas fékek

19-es, M-es felnik mögött hatalmas fékek


A másik szenzációs találmány, az a pillanatok alatt személyiséget váltó futómű, amit a motor is követ ebben az átalakulásban. Comfort fokozatban kezdtünk, ebben nagyon finoman suhan át a fekvőrendőrökön és az úthibákon még ezekkel a hatalmas, 19-es kerekekkel is, emellett a beltérben még mindig csönd uralkodik. Persze, a hajtás legfőbb érdekessége az xDrive rendszer, ami annyit tesz, hogy nem csak hátul, hanem elől is hajt, ez nekem érzésre főleg a nagyobb fokú stabilitást jelentette.
Sport módban azonban értelmet nyer az M logó, a futómű rázósabb lesz, a sorhatos, háromezres turbó pedig morcosabb. Ez nagyon tetszett, így is maradt a tesztút végéig! Van még ugyan egy Sport+, de az olyan ESP kikapcsolós, pokol elszabadulós, ahhoz meg én még kevés vagyok, az ökörködésnek meg egyébként sem közúton a helye.

Miután Pestre is visszataláltunk és a váltón megnyomtam a P gombot, fájó szívvel adtam vissza azt a jó fogású bőr kormányt az összes hozzátartozó földi jóval. Másfél óra alatt teljesen belebolondultam a harmincvalahány milliós luxusautóba. Ideje nekiállni spórolni. :)

A korábbi modellautós cikkekért nem kell messzire menni, elég erre a linkre kattintani.