Mansell folytatja? – A brit pilótáé az 1. rajtkocka Silverstone- ban

A félidejéhez érkezett 1991-es Forma-1-es szezon erőviszonyai átrendeződni látszottak. Az idény elején szárnyaló Senna lendülete alábbhagyott, a négy első helyezést három – ezekhez képest – sikertelen futam követte.

A rajtja jól sikerült, ám a szintén az első sorból indult világbajnoki címvédő brazil Ayrton Senna valósággal kilőtt McLaren-Hondájával, és az élre állt. Ez az állapot azonban csak egészen rövid ideig tartott, a Williams-Renault-t kormányzó Mansell  visszavette a vezetést.
Hakkinennek nem volt oka mosolyogni, két kör hátránnyal, a 12. helyen végzett

Hakkinennek nem volt oka mosolyogni, két kör hátránnyal, a 12. helyen végzett

Hakkinennek nem volt oka mosolyogni, két kör hátránnyal, a 12. helyen végzett


Az év elején igencsak hervasztó teljesítmény nyújtó Mansell pedig egyre inkább kezdett magára találni és a Williams Renault FW14 váltóproblémái sem hátráltatták már. A Francia Nagydíjon elért első helyet megkönnyező brit a győzelemtől lendületet kapott, ami meg is maradt a következő versenyig. Igaz, csak egy hét telt el a két futam között, ráadásul Mansell otthon versenyzett.

A Brit Nagydíjnak az alaposan megújult silverstone-i aszfaltcsík adott otthont. Ugyan már nem ez volt a sorozat leggyorsabb pályája, de az új kanyarok miatt a pilóták jó véleménnyel voltak róla, nagyobb kihívás volt rajta versenyezni.

Nem mai hírek

Nem, nem kerültünk időviharba. Csupán úgy gondoljuk, hogy jópofa dolog visszanézni, milyen dolgok estek meg az elmúlt pár évtizedben az autózás történetében. És az MTI Sajtóadatbankjának (szerkesztőségi munkanéven csak MTI Classic) hála ezt meg is tehetjük. Szemezgetünk a régmúlt hírei között, az arra érdemeseket – érdekeseket, furcsákat, meghökkentőket – pedig Önök elé tárjuk

Az angol rajongók örömére Mansell egyből otthon érezte magát a pályán a hétvége folyamán kétséget sem hagyott afelől, ki nyeri ezt a futamot. A boldog győztes a levezető körben segítséget nyújtott legnagyobb riválisának; Sennát visszafuvarozta a bokszba. Talán ez volt az év legszebb momentuma. Mások szívesen játszottak taxist a versenyek végeztével – Patrese egyszerre három kollégáját szállította -, de ez a legemlékezetesebb.

Mansell, a taxisofőr

Mansell, a taxisofőr

Húsz évvel ezelőtt egy sikeres történet is kezdetét vette Silverstone-ban. Michael Schumacher itt ült először Forma-1-es autóba. A Jordan versenyzőjét, Bertrand Gachot-t helyettesítette a Belga Nagydíjon, tudását azonban itt mutatta meg a csapatnak.


Silverstone, 1991. július 13. szombat

Patrese versenye már az első körben véget ért

Patrese versenye már az első körben véget ért

Patrese versenye már az első körben véget ért


„Egy hete a Forma-1 Francia Nagydíját, Magny-Cours-ban a brit Nigel Mansell, a Williams-Renault pilótája nyerte, aki ezzel pályafutása 17. „szakaszgyőzelmét” aratta. A világ egyik legtechnikásabb autóversenyzője vasárnap Silverstone-ban megismételheti elmúlt hétvégi sikerét, amelynek kivívásáért már szombaton nagy lépést tett, azzal, hogy a hivatalos időmérő edzésen a legjobbnak bizonyult: övé az 1. rajtkocka. Mansell 232.42 km/órás átlagsebességgel 1:20.939 perces köridőt ért el, messze jobbat, mint a második helyezett brazil Ayrton Senna. A francia Alain Prost, aki Mansell mögött a Francia Nagydíjon második lett, most az ötödik legjobb időt mondhatta magáénak.


A Brit Nagydíj rajtsorrendje:
1. sor: Nigel Mansell (brit, Williams-Renault) 1:20.939 p
Ayrton Senna (brazil, McLaren-Honda) 1:21.618
2. sor: Riccardo Patrese (olasz, Williams-Renault) 1:22.109 p
Gerhard Berger (osztrák, McLaren-Honda) 1:22.476
3. sor: Alain Prost (francia, Ferrari 643) 1:22.478
Jean Alesi (francia, Ferrari 643) 1:22.881
4. sor: Roberto Moreno (brazil, Benetton-Ford) 1:23.265 p
Nelson Piquet (brazil, Benetton-Ford) 1:23.626
5. sor: Mauricio Gugelmin (brazil, Leyton-House) 1:24.044 p
Stefano Modena (olasz, Tyrrell-Honda) 1:24.069

Kiesett a francia Erik Comas, a svéd Stefan Johansson, valamint két olasz, Fabrizio Barbazza és Gabriele Tarquini.”

Mansell otthon is nyert 20

Mansell nyert


Silverstone, 1991. július 14. vasárnap

Senna negyedik helyen végzett, holott el sem gurult a célvonalig

Senna negyedik helyen végzett, holott el sem gurult a célvonalig

Senna negyedik helyen végzett, holott el sem gurult a célvonalig


„Az egykori második világháborús repülőtéren kialakított silverstone-i versenypálya adott otthont a Forma-1-es gyorsasági autós világbajnokság idei nyolcadik futamának, amelynek tétje a Brit Nagydíj volt. Mivel még éppen nyolc futam van hátra az ez évi sorozatból, a vasárnapi angliai viadal arra is választ adott, ki zárja a legjobban az F-1-es pilóták közül a vb „félidejét”.

Az előjelek azt ígérték, hogy a legutóbb a Francia Nagydíjon is magabiztosan első Nigel Mansell, a Williams-Renault egyes számú versenyzője hazai földön ismételni fog. Az angol pilóta a pénteki és szombati mért edzéseken, sőt, a vasárnapi szabadedzésen is a leggyorsabbnak bizonyult, és az úgynevezett „pole position”-ből, tehát a legelső rajtkockából vághatott neki a lassító kanyarok beiktatásával 5226 méteresre meghosszabbított pályának.

Piquet, a kanadai győztes, csak az ötödik helyre ért célba Silverstone-ban

Piquet, a kanadai győztes, csak az ötödik helyre ért célba Silverstone-ban

Piquet, a kanadai győztes, csak az ötödik helyre ért célba Silverstone-ban


A rajtja jól sikerült, ám a szintén az első sorból indult világbajnoki cimvédő brazil Ayrton Senna valósággal kilőtt McLaren-Hondájával, és az élre állt. Ez az állapot azonban csak egészen rövid ideig tartott, a Williams-Renault-t kormányzó Mansell  visszavette a vezetést.

Mi több: körről körre növelte előnyét, és a 35. körben már 25 másodperccel állt Senna előtt, amikor a kerékcsere mellett döntött. Jól tette, mert az élre tudott visszaállni, s innentől kezdve már nem is volt kérdéses, hogy ki lesz a nyertes: az 59 körös viadal végén a hatalmas fölénnyel berobogó Mansellt intették le elsőként a kockás zászlóval.

Senna viszont éppen a véghajrában járt pórul: az utolsó körben, alig néhány száz méterrel a cél előtt, megállt az autója. Nagy szerencséjére, jobban mondva az addig megszerzett előnyének köszönhetően, a brazil még így is negyedik tudott lenni. A silverstone-i futam egy jelentős részében egymással viaskodó Gerhard Berger és Alain Prost küzdelméből az osztrák került ki jobban, aki másodikként ért célba, míg a franciák háromszoros világbajnokának a harmadik hely jutott.


A viadal egyik nagy vesztese Mansell márkatársa, az olasz Riccardo Patrese volt, akit közvetlenül a rajt után Berger autója „eltalált”, és a Williams-istálló versenyzője a kicsúszás után feladásra kényszerült. A versenyt be nem fejezők számát szaporította az olasz Andrea de Cesaris is, aki Jordan-Fordjával egy híd alatti betonfalnak csapódott, és a pilóta sántikálva hagyta el alaposan megrongálódott autóját.



A Brit Nagydíj végeredménye (59 kör, 308.307 km):

1. Nigel Mansell (brit, Williams-Renault) 1:27:35.479 óra

2. Gerhard Berger (osztrák, McLaren-Honda) 1:28:17.772
3. Alain Prost (francia, Ferrari) 1:28:35.269
4. Ayrton Senna (brazil, McLaren-Honda) 1 kör hátrány
5. Nelson Piquet (brazil, Benetton-Ford) 1 kör hátrány
6. Bertrand Gachot (francia, Jordan-Ford) 1 kör hátrány

A világbajnoki pontverseny állása nyolc futam után:


pilóták:

1. Senna 51 pont

2. Mansell 33
3. Riccardo Patrese (olasz, Williams-Renault) 22
4. Prost 21
5. Piquet 18
6. Berger 16

márkák:

1. McLaren-Honda 67 pont
2. Williams-Renault 55
3. Ferrari 29
4. Benetton-Ford 23
5. Tyrrell-Honda 11
6. Jordan-Ford 10

Az F-1-es világbajnokság kilencedik futamát két hét múlva Hockenheimben rendezik meg a Német Nagydíjért.”