Sportautót építeni olyan hobbi, amiért nem tűnik kidobott pénznek pár év alatt pár millió. Inkább ez, mint a kaszinó és a szerencsejáték!

Ennek ellenére a magyar kormány hozzáállása érdekes a kérdéshez, amíg a rulettkerék mellett bárki, bármikor elbukhatja a családi vagyont, addig a kit-car közúti használatáig áthatolhatatlan bürokratikus dzsungel vezet.

Szerencsére akadnak páran Don Quijote lelkülettel, akik szembeszállnak a szélmalommal, és csakazértis itthon építenek sportautót a saját örömükre. Sőt, találkozót is szerveznek, ahol a versenypályán eltöltött körök között megosztják egymással tapasztalataikat.

Így lehet forgalomba helyezni egy kit-cart

Aki szeretne otthon egyedileg autót építeni, és azt forgalomba is szeretné helyezni, jól teszi, ha próbára teszi elszántságát ennek a jogszabálynak az átolvasásával.

Bogár alvázra! épített Lamborghini Countach
Az eső valahogy mindig megtalálja az ilyen eseményeket

Az eső valahogy mindig megtalálja az ilyen eseményeket

Az eső valahogy mindig megtalálja az ilyen eseményeket


Egy ilyen összeröffenésen vettünk részt hétvégén a Kakucsringen, ahol a maroknyi csapat az esővel dacolva élvezte a versenypálya nyújtotta lehetőségeket. Nem véletlenül említettem az esőt, a kit-car tulajdonosok legnagyobb ellensége az égi áldás. Hiszen a legtöbb vas a Lotus 7 örökségét követve vászontetős, sőt; akad olyan gép, ahol a bukósisak jelenti az egyetlen védelmet az elemekkel szemben.

Kevesen gyűltek össze, ennek ellenére az autókat tekintve színes volt a paletta. A bogár alvázra épített Lamborghini Countach replikától kezdve egészen a gyári Caterham Seven-ig szemezgethettünk az érdekességek között.

Ehhez az elfoglaltsághoz kell némi megszállottság és őrület. Az otthoni barkácsolásra tervezett vasak mellett nem lehet unatkozni, ottlétünk alatt láttunk elfolyni hűtővizet és utastérbe csöpögni olajat, ráadásképp küzdhetünk a rendszámért napestig.

Ha nincs lehetőséget venni egy Lambót, építs magadnak!

Ha nincs lehetőséget venni egy Lambót, építs magadnak!

Őszintén, ha a mérleg két serpenyőjét nézzük, mindez nem igazán számít. Mikor a saját munkánkkal épített autóval támadhatjuk a kanyarokat, és érezzük a gép minden rezdülését, az mindenért kárpótol.

További infó a klub honlapján.