Napjaink egyik legfontosabb vezetéstechnikai kérdése nem arra vonatkozik, hogyan csapathatunk le farolva egy hegyi szerpentinen, hanem a legkedvezőbb fogyasztási érték felfedezésére. Olvasónk egy római nyaralás kapcsán szeretne spórolni néhány liter üzemanyagot, lássuk szakértőnk milyen módszert javasol.
Olvasónk kérdezi
Tisztelt Székely úr!
szombaton indulunk Rómába a 1.2 htp Fabiankkal (64LE), és hát útiköltség szempontjából egyáltalán nem mind1, hogy mennyit költünk üzemanyagra. A kérdés természetesen az lenne, hogy mennyivel menjünk autópályán, hogy kedvező legyen a fogyasztás. Ilyen-olyan fórumokon nagyon eltérő adatokat olvastam. volt, aki 130-as tempóval 5.5 literről írt, más ugyanilyen autóval 8.5-ről. mi az igazság? ha tempomattal 130-al szeretnénk haladni, reális kalkulálási érték a 7.5 liter? (3 fő+csomagok, 185/60 R14-es michelin energy saver abroncsok) Válaszát előre is köszönöm!
Szakértőnk válasza
Kedves Benjamin ! Azt gondolom, ha a várható átlagos forgalmi helyzetek között tud menni végig,simán tartani tudja a 7,5 literes fogyasztást. Javaslom próbálja meg tempomat használata nélkül, úgy sokkal taktikusabban tud haladni, kevésbé lesz unalmas. Nem biztos, hogy érdemes ragaszkodnia a 130 – as tempóhoz, szerintem 120 körül olcsóbban megússza. Jó utat, és humorból „mentse el tapasztalatait „. Keresse meg azt a fordulat tartományt ahol a legkönnyebbnek érzi a motor számára a történetet.
Üdvözelettel Székely Gyula
Autóvásárlás
Keressük az autót, ami nem létezik. Mesebeli küldetés, afféle, amivel a királyok küldik hét határon túlra a legkisebb fiút. Természetesen Szörényi András kollégánk nem az a fajta, aki megretten a sárkányok földjén, és hősies kutatással megtalálta a választ a furfangos kérdésre.
Olvasónk kérdezi
Kedves Szörényi Úr!
Ahogy keresgélem leendő autómat, egyre inkább rá kell jönnöm, hogy nem létezik. Kezdek kétségbe esni, hiszen hatalmas a választék, én mégsem találom amit keresek. Eddig el voltam kényeztetve, 6. éve használom vw lupo TDI 3l autómat, amit 50.000km-el vettem 5 éves korában. Imádom a mai napig, de már egy nagyobb és kényelmesebb, fiatalabb autót szeretnék.
Amiről nem vagyok képes lemondani, az a fogyasztás. Munkám során eljött az az idő, hogy egy komolyabb autóval kell megjelennem. Tehát amit szeretnék: -kis fogyasztás -automata váltó -1.6 motortól -klíma, ilyen-olyan normál extrák -kevés km, 3-4 éves -megbízható legyen, nem horribilis javítási költségekkel, típushibákkal -és mindez egy szép,nagy, lehetőleg német autóban.-esetleg japánban.
Első felbuzdulásomban Audi A2 néztem (lupo motor és váltó van benne), de nagy csalódás volt vezetni, szerintem instabil és nem elég kényelmes az autó a vw-hez képest. Hibrid autókat is néztem, de állítólag közel sem érik meg az árukat, ha a fogyasztással vetem össze. Kb.3-4m forintom van a vásárlásra, és 5-6 évre tervezek az új járgánnyal.
Változó mértékben használom az autót, sokat közlekedek városban , időnként pedig akár 1000km-es távokra is használom. Nem szeretem a benzinkutak árait lesni, és spórolásból nem beülni a kocsiba, hiszen a wc-re is autóval járó fajta vagyok. Ön mit javasolna a számomra? Van egyáltalán ilyen autó?
Legtöbben Audi A3 TDI-t javasolnak, de az jóval drágább, és nem igazán tudom a fogyasztását. 3.5-7l-ig olvastam már az étvágyát. Lehet, hogy drágább autók közt kell keresnem? Ha igen, ez megéri nekem?
Szakértőnk válasza
Kedves Tünde! Szerintem ha 3-4 millió forintot tud rászánni az autóra, akkor semmiképp ne keseregjen, választani könnyebb lesz, mint összegyűjteni az árát. Az Audi A2-ből használtan az 1,2 vagy az 1,4 TDI nem előrelépés Önnek a Lupo után, ráadásul rizikós, szinte mindig nyugatról beseftelt autók az itthoni A2-es Audik, persze a német eredet inkább előny, ha az ember saját maga választja ki az autót, nem pedig egy nepper azt, amin ő jól keres.
Az igények alapján dízelt keres, amiben 3-4 évesen tényleg illuzórikus a kis futásteljesítmény. Viszont simán vehetne mondjuk egy kétliteres Mazda6-ot vagy 1,8-as Avensist, akár 2-2,5 millióból benzines motorral, amibe negyedmillió forintért LPG-t téve, autógáz üzemben pont annyiból járhat, mintha dízelje volna és megúszott egy csomó drága javítást, ami a dízelekkel adódhat, persze nem mindig adódik.
Van egy szép, nagy, sikkes, jó megjelenést biztosító, mégsem kivagyi autója, amely megbízható és nincs benne 160 000 km négy évesen. A fogyasztási értékeknek a Spritmonitor.de oldalon érdemes utánanézni, az A3 1,9 TDI esetében 5,8 liter az átlag, erre bátran hagyatkozhat.
Jog
A kilométeróra pörgetés nemzeti sport nálunk, és bár lassan büntetnék a döntéshozók, ma jelenleg csak a megelőzéssel védekezhetünk az átverés ellen, vagy placebóként egy kellemes feljelentéssel nyugtatva magunkat dőlhetünk hátra.
Olvasónk kérdezi
Üdvözlöm! Vásároltam egy E46-os BMW-t magyar kereskedővel kötöttem az előszerződést, de német magánszemély írta alá (előre) a 2 nyelvű adás-vételi szerződést. Utána egy BMW márkakereskedésben kiolvasták az autó kulcsából, hogy 2006.04.21.-én 157283 km volt az autóban most pedig csak 146556 km van. Kit kell perelnem a csalás miatt? Köszönöm válaszát.
Szakértőnk válasza
Tisztelt Olvasónk! Tegyen feljelentést, bár emiatt nálunk nem szoktak büntetőeljárást indítani, mert nehezen bizonyítható a kár pontos mértéke. Ezt pedig tudni kell a minősítéshez. Üdvözlettel: dr. Orgoványi Krisztián vedo.hu
Önnek is van kérdése?
Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja!
Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Andris, a nepperek réme válaszol!
Elbírja a Perion akku az 500 wattos mélyládát? A Fusion segít!
Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad!