Idézet a KRESZ-ből:
„A vasúti átjáró előtt a 98., 99., 99/a. vagy 99/b. ábra szerinti jelzésnél, vagy a megállás helyét jelző útburkolati jel előtt meg kell állni, ha:
…
e) fénysorompó vagy félsorompóval kiegészített fénysorompó villogó fehér jelzést nem ad,”
Nos, az Egyes számú főúton Budaörs határában, a Budakeszi és Törökbálint közti út kereszteződésében lévő közúti-vasúti találkozási pontban naponta autóvezetők ezrei szegik meg ezt a szabályt hetek óta, gondatlanul életveszélybe sodorva magukat és a járműben velük utazókat. Még szerencse, hogy vonat nemigen jár erre úgy 25 éve: akkor lopták el a síneket. De a fénysorompó máig működik. Illetve működött.
Nem először foglalkozunk már ezzel a vasúti átjáróval. Akik már régóta társaim a kísértetvasút fénysorompója elleni, hatodik éve tartó harcomban, azokat nem szeretném untatni a történet sokadszori megismétlésével. Aki most találkozik először a témával, itt és itt talál még információkat a rendszerváltás utáni Magyarország egyik jelképértékű közlekedési csomópontjáról.
Annak a nyüves, rohadt fénysorompónak az ad újra aktualitást, hogy ezúttal elromlott. Tehát meg kéne előtte állni. Ha nem tesszük, százezer forintos büntetésre számíthatunk. Vagy ha nem mi, hát az, akinek az autóját vezettük, ugyanis a szabálysértés az objektív felelősség hatálya alá esik („tilos jelzésen áthaladás”). Vagyis a törvény betűje szerint az Egyes úton, Budaörsnél hetek óta minden autós kaphatna egy százezres csekket, ha kiállna ide egy rendőr egy kamerával.
A szabál az szabál
Ha van értelme egy szabálynak, ha nincs, sőt, főleg, ha nincs, okkal bízhatunk benne, hogy a hatóság előbb-utóbb nekiáll büntetni miatta. Vagy azokat, akik kellően intelligensek ahhoz, hogy ne vegyék figyelembe az értelmetlen szabályt, vagy azokat, akik kellően figyelmetlenek ahhoz, hogy észre se vegyék: valamit, ami nem logikus, be kellett volna tartani.
És persze minden egyes rossz szabály, felesleges tábla, netán vasút nélküli vasúti átjáró rontja a közlekedési morált. Pedig arra ráférne egy kis javulás. Ezért ügyködünk a magunk kis szerény eszközeivel, amiből, hiába vagyunk mi állítólag a negyedik hatalmi ág, sajnos nincs túl sok.
Mivel eddig semmilyen hivatalos levéllel, telefonos bejelentéssel, informális lobbizással egy igazi államtitkárnál, sőt, évek óta tartó cikkezéssel sem tudtuk elérni, hogy felszámolja végre valaki ezt a nyomorult vasúti átjárót, most megpróbálkozom az imával.
Ó, Uram!
Ó, Uram! Kérlek mulaszd el felőlünk a budaörsi vasúti átjárót! Kérlek Téged, oszlasd el sátáni bűzét, szántsad fel a síneket mennyköveddel, vessed be helyét villámaiddal! Ó, Uram, kérlek büntesd méltóképp azokat, akik eddig szolgálták a Fehérszemű Bálványt! Büntesd meg azokat a hivatalnokokat, akik kevélységből, fösvénységből, bujaságból, irigységből, torkosságból, haragból, vagy egyszerűen a jóra való restségből magasról letojták könyörgéseimet!
Ó, Uram, ha mindez pedig nem lehetséges, legalább nyittasd meg fülüket, szívüket és eszüket az én szómra. Világítsd meg elméjüket, hogy elhiggyék, hamarabb eljő a Te országod, lesz meg a Te akaratod itt a Földön, de legalábbis ebben a lehetetlen kis államban, bokrétádban kalapodon, ha nem engedik tovább üzemelni ezt az ördögi készüléket. Engedd megérteniük, ó, Uram, hogy Belzebubot szolgálják és a Te akaratod ellen cselekednek, ha eltűrik, hogy autós-motoros bárányaidat nap mint nap bűnre csábítsa ez a pokolbéli szerkezet. Köszi!
Szerintetek van értelme?
Ennek a cikknek linkjét elküldtem a MÁV, az NKH, a Magyar Közút, és Schváb Zoltán közlekedési helyettes államtitkár úr email-címére a következő szöveggel:
Kedves MÁV/NKH/MK/Államtitkár úr!
Kérem, lehetősége szerint tegyen meg mindent a linken található írásban taglalt közlekedési abszurdum felszámolására. Állok rendelkezésére bármiben, ha segíthetek, hogy a számomra immár hatodik éve témát adó értelmetlen közlekedési intézmény eltűnjön végre a föld színéről.
Üdv: RT
Valamint három példányban kinyomtattam, gombócba gyúrtam, és elhelyeztem egyet-egyet a szerkesztőséghez legközelebbi keresztény templom oltára mellett, egy zsinagóga frigyszekrénye mögött és a legközelebbi mecset imaszőnyege alatt. Többet nem tehetek.