Vezetéstechnika

Minden friss jogosítvánnyal rendelkező sofőr eljut arra a pontra, mikor elhiszi, hogy tud vezetni. Aztán az első fán lógva kiderül, hogy mégsem. Szerencsére akad aki előbb gondolkodik és kérdez, minthogy teljesen átvenné a Mad Max stílust.


Olvasónk kérdezi

Eheti szakértői koktélunk alapja egy Mad Max stílusban vezető fiatal sofőr, nyakon öntve némi dízelvásárlási dilemmával, és féklámpát firtató rendőrökkel.
Attól, hogy jól megy a vezetés, még nem kell Mad Max módjára közlekedni!

Attól, hogy jól megy a vezetés, még nem kell Mad Max módjára közlekedni!

Attól, hogy jól megy a vezetés, még nem kell Mad Max módjára közlekedni!


Tisztelt Székely Úr!

Én idén 2011 márciusában szereztem meg a jogosítványomat, és azóta heti egy-két alkalommal ülök autóba. Az első néhány alkalommal kissé félénken vezettem, de nemsokára elég dinamikussá vált a vezetésem. Ez a környezetemben élőknek (főleg szülőknek) nem tetszett, mondván nem használ a kocsinak, ha padlógázzal gyorsítok, vagy esetleg balesetveszélyes lehet. Viszont a sebességhatárt mindig tartom félve a büntetéstől A kérdésem az lenne, hogy Ön szerint érdemes lenne-e visszafogottabban vezetni technika vagy a balesetveszély elkerülése érdekében? Válaszát előre is köszönöm. U.i.: Egy 2001-es Skoda Fabia-t vezetek(1.4 MPI 50 kW)

Szakértőnk válasza

Kedves Ferenc !

 A fél év alatt heti egy – két nap vezetés nyilván hozott némi tapasztalatot. Javasolom, hogy vezessen kicsit visszafogottabban a leírtaknál. Ne azért tartsa be a sebességhatárokat, mert fél a büntetéstől, hanem azért hogy adjon esélyt magának, és másoknak arra, hogy amíg nincs megfelelő rutinja, tapasztalata, kezelni tudja az esetlegesen előforduló nehezebb helyzeteket.

 Üdvözlettel Székely Gyula

Autóvásárlás

Ördögtől való dolog használt dízel autót vásárolni? A válasz egyértelműen nem, csak a szokásosnál is körültekintőbben kell válogatni. Érdeklődő olvasónk épp jó úton jár, hiszen a kérdés eldöntéséhez többek között a mi szakértői véleményünkre is kíváncsi volt.


Olvasónk kérdezi

Tisztelt Szerkesztőség!

A Passat B5, avagy a gombóc itthon presztízsárú még mindig, ezért tartja az árát.

A Passat B5, avagy a gombóc itthon presztízsárú még mindig, ezért tartja az árát.

A Passat B5, avagy a gombóc itthon presztízsárú még mindig, ezért tartja az árát.


Mar legalább 3 helyen kérdeztem, de sajnos sehonnan nem kaptam választ, viszont érdekelne egy szakértői vélemény is. Egyszerű es rövid kérdésem lesz remélem kapok jo hosszú választ! Írok némi előzményt! Jelenleg egy Isuzu motoros F Astrat vezetek! Nagyon elégedett vagyok am elérkezettnek látom a cserét. Következő modellek között vacillálok Volkswagen Passat B5.5 1.9 PDTDI (6 seb.) Peugeot 406 2.0 HDI Megmondom őszintén , hogy passatok ara sajnos magasabb véleményem szerint irreálisan viszont jobban tetszik ami szempont sajnos alkalmam meg nem volt vezetni ilyen passatot viszont peugeot vezettem teljesen rendben van kollégámé 300000 km van benne nem igen volt problémája vele passatokrol olvastam jót is rosszat is igazából tudom mindkét autónak legnagyobb es legdrágább problémája a befecskendezőelemek lehetnek esetleg turbo ha olyan gazdája volt aki nem tudta , hogy is kell használni egy turbós autót ami persze egy vásárlás eseten nem derül ki csak később. Minden esetre kíváncsi lennek egy szakértő véleményére melyik autót ajánlana bátrabban? Válaszát előre is köszönöm

üdvözlettel Rendeki Péter

Szakértőnk válasza

Kedves Péter!

A két alapautó abszolút egyenértékű, ezzel sajnos nem dőlt el a meccs. A 406 2,0 HDI valóban egy sokat kibíró típus, én is ültem normális állapotú taxiban 670 000 kilométerrel, de az 1996-tól gyártott, B5 Passat generáció is jól sikerült autó. A hibalehetőségekhez nem tudok mit hozzátenni, tényleg ez a rizikó, de a TDI-motor szerintem olcsóbban javíttatható, ha nagy a gond, mint egy common rail.

Franciát vagy németet? Szakértőnk szerint most a filmsztár 406 a jobb vétel

Franciát vagy németet? Szakértőnk szerint most a filmsztár 406 a jobb vétel

Viszont a Passatban többen hisznek és mivel csak az esetleg adódó javítási költségekben jobb, amíg működnek nem, így szerintem a 0,9-1,2 millió Ft körüli HDI 406-tal talán jobban jár, mint a többe kerülő Volkswagennel.

Üdvözlettel, Szörényi András

Jog

Bármennyire is bosszantó, nem lehet minden hibánkat az éppen igazoltató rendőrre kenni, ha van visszajelző, ha nincs, a világítás szabályos működéséért minden esetben a vezető felel.


Olvasónk kérdezi

Nem mindig a rendőrben kell keresni a hibát, néha nem árt némi önvizsgálat sem!

Nem mindig a rendőrben kell keresni a hibát, néha nem árt némi önvizsgálat sem!

Nem mindig a rendőrben kell keresni a hibát, néha nem árt némi önvizsgálat sem!


Tisztelt Ügyvéd ur !

A pár napja a munkahelyemröl délután hazafelé tartottam személygépkocsimmal. Utközbe othonomtol 2-3 km rendörök igazoltak. A féklámpám nem müködött. A helyszinen kicseréltem a biztositékot, utána a féklámpa mükötött. Természetesen a rendör megbüntetett. Ráirattatam a lapomra a rendörrel hogy „a hibát a helyszinen kijavittota” . Jogosan büntetett meg a rendör ? Jelenleg még nem fizettem ki a büntetést. Más hibát nem talált. Indulás elött a féklámpa mükötött. A gépkocsiba féklámpa viszajelzö nincs.

Válaszát elöre is köszönöm.

Szakértőnk válasza

Tisztelt Olvasónk!

Amennyiben a féklámpa nem működött, a bírságolás sajnos jogos volt. A jármű műszaki állapotáért mindig a vezetője felel. Amennyiben a helyszíni bírságot elfogadta, jobban jár, ha befizet, különben adók módjára behajtják. Ha nem fogadta el, és szabálysértési határozatban később szabtak ki bírságot, beadhat ellene kifogást, és kérheti figyelmeztetés alkalmazását.

Tisztelettel: dr.Orgoványi Krisztián www.vedo.hu

Önnek is van kérdése?

Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja!
Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Andris, a nepperek réme válaszol!
Elbírja a Perion akku az 500 wattos mélyládát? A Fusion segít!
Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad!