Amikor egy aukciós oldalt bámulva úgy döntöttem, hogy nem várok a licitekkel, nem kockáztatom meg, hogy másé legyen és fix áron leütöttem, már tudtam, hogy az egyik legjobb döntés volt. Ez nem az a fajta 10 éves Autoart modell, amire azt mondjuk, hogy ritka, de ezt meg azt még nem sikerült úgy kivitelezni, ahogy azt ma megszokhattuk. Egy átlagos egy évtizedes modellből a legtöbb helyen hiányzik a finomság, valahogy úgy fest, mint a már bemutatott Abrex Skoda Superb.
Hát ez itt meg micsoda?
Kedves Olvasó! Ebben a rovatban Csepreghy Dániel, a modellautók nagy ismerője mesél a gyűjtögető életmód szépségeiről, elárulja, mi tesz igazán érdekessé egy-egy modellt, illetve miből és hogyan építhetünk méltó környezetet kisautónk köré. Mindezt szigorúan 1:18-ban. Kivéve, amikor nem. :)
A külső meglepően precíz és részletes. Gyönyörűek az apró feliratok, a szolid arany csík, ami végigfut az oldalán és olyan szépek a lámpák, amilyenek még mai modelleken is ritkák. Minőségi anyagból készülhettek, hiszen ennyi idő után sem fakultak vagy karcolódtak meg. Kár is lenne értük, mert a bura alatti rész is aprólékosan kidolgozott. A hátsó fényforrásokban még a szellőzők is ki vannak vágva, akár az igazin. Kisautónk harmadik féklámpáját sem egy jellegtelen matricával intézte el a gyártó, hanem szépen beilleszkedőre alkotta.
A modell beltere igazi csemege! Minden ajtó zsanérosan nyílik, az elsőkben nincs ablak, pontosabban csak le vannak húzva. Az utastér fekete, mégsem komor és túlzottan egyszerű, természetesen plüssel borított. Az ülések, kárpitok és a műszerfal is dicséretre méltó. Számtalan apró részletet fedezhetünk fel. A műszerfal kezelőszervei részletesen kidolgozottak. A tetőkárpit nem fröccsöntött műanyagból van, hanem az igazihoz hasonló tapintású anyagból, ebből készültek az ajtókárpitok aljára a betétek is. Az apró gombok az ajtókon és a középkonzolon is tisztán kivehetőek, a fabetét nagyon valós hatású.
Eladó 1:1-es Grandcsirkék a Vezess Autókeresőn
Az autó orrában megtalálható a teljes motor mindenféle csövekkel és drótokkal kiegészítve. Nem pingálták túl színesre az alkotóelemeket, nem hivalkodó, a feliratok itt is szépek, arányosak, s a motortípus tökéletesen olvasható. Szinte halljuk, ahogy duruzsol a 4700 köbcentis V8-as erőforrás. A gépházfedél karjai nem nyúlnak be túlságosan a térbe. Valahogy egyáltalán nem zavaró ez a megoldás ennél a modellnél, és egy kicsit tovább emelve a fedelet, beakad valahová, ezáltal nem engedi lecsapódni. Tutira nem kapunk frászt a csattanástól mialatt gyönyörködünk a generátor finom bordáiban.
A hajtáslánc elemei is kellő aprólékossággal készültek, így a modell alján minden lényeges dolog fölfedezhető. Váltó, osztómű, differenciálművek és kardántengely, a futómű részei, mind-mind megtalálhatók. A kipufogórendszer gyönyörű krómvéggel kandikál ki a gépkocsi alól.
Klasszikus hobbiautónk jellegzetes, körben ablakos doboza lehetővé teszi, hogy a talapzatról való lecsavarozás nélkül is láthassuk kis kedvencünket, de valahogy sosem sikerül megállni, hogy ne vegyük ki onnan. Annak idején nagyon jó vételnek bizonyult, s a megállapítást az előzőekben leírtak is alátámasztják. Ma már ritkaságnak számít, s ha felbukkan egy-egy példány a nemzetközi aukciós portálokon, hát igen magasra felszökik az ára.
A korábbi modellautós cikkekért nem kell messzire menni, elég erre a linkre kattintani.