Nem reménytelen, hogy egy kiskocsit családi autónak is be lehet fogni, csak az a kérdés, milyen karosszériával. Milyen előnye és hátránya van egy négyajtós modellnek a kombikhoz és az egyterűekhez képest?
Nem reménytelen, hogy egy kiskocsit családi autónak is be lehet fogni, csak az a kérdés, milyen karosszériával. Milyen előnye és hátránya van egy négyajtós modellnek a kombikhoz és az egyterűekhez képest?
Fotó megosztása:
Mindhárom autónál az 1,4-es, 100 lóerő körüli benzines motort vettük alapul
Mindhárom autónál az 1,4-es, 100 lóerő körüli benzines motort vettük alapul
Fotó megosztása:
Listaáron igen jelentős az árkülönbség, összevethető felszereltséggel az Aveo egymillió forinttal jutányosabb a C3 Picassónál és 550 ezerrel a 207 SW-nél
Listaáron igen jelentős az árkülönbség, összevethető felszereltséggel az Aveo egymillió forinttal jutányosabb a C3 Picassónál és 550 ezerrel a 207 SW-nél
Fotó megosztása:
Vagányabb a többieknél az Aveo, de a másik két kocsit nem tesztautónak konfigurálták, mutatós metálszínnel és nagy felnikkel
Vagányabb a többieknél az Aveo, de a másik két kocsit nem tesztautónak konfigurálták, mutatós metálszínnel és nagy felnikkel
Fotó megosztása:
439,9 centijével messze az Aveo a leghosszabb a trióból
439,9 centijével messze az Aveo a leghosszabb a trióból
Fotó megosztása:
Nagyjából tíz centivel magasabb a többieknél az egyterű
Nagyjából tíz centivel magasabb a többieknél az egyterű
Fotó megosztása:
Sokkal temperamentumosabb a franciák BMW-tervezésű benzinese, mint az Aveo az Opeltől örökölt motorral
Sokkal temperamentumosabb a franciák BMW-tervezésű benzinese, mint az Aveo az Opeltől örökölt motorral
Fotó megosztása:
Közepes testmagassági lehet elférni a nyitott csomagtérajtók alatt
Közepes testmagassági lehet elférni a nyitott csomagtérajtók alatt
Fotó megosztása:
Sok doboz, három kismotor, egy babakocsi és egy kabinbőrönd elnyelése volt a feladat
Sok doboz, három kismotor, egy babakocsi és egy kabinbőrönd elnyelése volt a feladat
Fotó megosztása:
Pont nem fért be a kerékjáratok közé az esernyőre csukott babakocsink
Pont nem fért be a kerékjáratok közé az esernyőre csukott babakocsink
Fotó megosztása:
Ezért nem jó az olcsó megoldás. Igényesebb külső csomagtérzsanérral nem nyomná össze a kar pakkot, de ilyesmi csak a középkategóriában várható el
Ezért nem jó az olcsó megoldás. Igényesebb külső csomagtérzsanérral nem nyomná össze a kar pakkot, de ilyesmi csak a középkategóriában várható el
Fotó megosztása:
A szűk nyílás miatt nehezen kihasználható a tágas csomagtartó
A szűk nyílás miatt nehezen kihasználható a tágas csomagtartó
Fotó megosztása:
Várható volt, hogy nem az Aveo viszi el a pálmát, pedig 502 literrel papíron a legnagyobb a csomagtartója
Várható volt, hogy nem az Aveo viszi el a pálmát, pedig 502 literrel papíron a legnagyobb a csomagtartója
Fotó megosztása:
Csak a C3 Picassóba fért be a leghosszabb próbateher
Csak a C3 Picassóba fért be a leghosszabb próbateher
Fotó megosztása:
Nem feladat elnyelni a babakocsit
Nem feladat elnyelni a babakocsit
Fotó megosztása:
15 centit előretolható a hátsó ülés, ami igen hasznos, ha épp nem a hátsó utasok kényelme a szempont
15 centit előretolható a hátsó ülés, ami igen hasznos, ha épp nem a hátsó utasok kényelme a szempont
Fotó megosztása:
Kiemelkedő a csupán 407,8 centiméteres Citroën térhasznosítása
Kiemelkedő a csupán 407,8 centiméteres Citroën térhasznosítása
Fotó megosztása:
Itt maradt kint a legkevesebb csomag
Itt maradt kint a legkevesebb csomag
Fotó megosztása:
Jó lett volna, de nem sikerült beszuszakolni a Peugeotba a csukott napernyőt
Jó lett volna, de nem sikerült beszuszakolni a Peugeotba a csukott napernyőt
Fotó megosztása:
Elfért a kerékdobok között a teszthez választott babakocsi
Elfért a kerékdobok között a teszthez választott babakocsi
Fotó megosztása:
Kell a hely a hátsó ablaktörlő motorjának, ami értékes centiket vesz el a csurig pakolt térből
Kell a hely a hátsó ablaktörlő motorjának, ami értékes centiket vesz el a csurig pakolt térből
Fotó megosztása:
Felfelé lehet terjeszkedni, de viszonylag kicsi az SW csomagtere, a konkurensek tágasabbak
Felfelé lehet terjeszkedni, de viszonylag kicsi az SW csomagtere, a konkurensek tágasabbak
Fotó megosztása:
Elfogadható a térkínálat a 207-ben
Elfogadható a térkínálat a 207-ben
Fotó megosztása:
Egységnyi Rácz Tamásnak a C3 Picassóban volt a legjobb dolga, pedig ez az autó a legrövidebb a három közül
Egységnyi Rácz Tamásnak a C3 Picassóban volt a legjobb dolga, pedig ez az autó a legrövidebb a három közül
Fotó megosztása:
Korrekt az Aveo térkínálata, felnőttek is elférnek hátul
Korrekt az Aveo térkínálata, felnőttek is elférnek hátul
Fotó megosztása:
Nem lemondás a legolcsóbb benzines motor
Nem lemondás a legolcsóbb benzines motor
Fotó megosztása:
95 lóerős motorjával életteli a C3 Picasso
95 lóerős motorjával életteli a C3 Picasso
Fotó megosztása:
2540 mm a kis egyterű tengelytávja
2540 mm a kis egyterű tengelytávja
Fotó megosztása:
Idén volt modellváltás az Aveónál
Idén volt modellváltás az Aveónál
Fotó megosztása:
Ötajtós is van belőle
Ötajtós is van belőle
Fotó megosztása:
252,5 centire vannak egymástól az Aveo kerekei
252,5 centire vannak egymástól az Aveo kerekei
Fotó megosztása:
Nagyon ritka a kombi a kiskategóriában, a 206 SW és a 207 SW a kivételek egyike
Nagyon ritka a kombi a kiskategóriában, a 206 SW és a 207 SW a kivételek egyike
Fotó megosztása:
95 lóerős benzinessel érdemes megvenni a 207-est
95 lóerős benzinessel érdemes megvenni a 207-est
Fotó megosztása:
254 centivel megegyezik a 207 SW és a vele egy padlólemezre épülő C3 Picasso tengelytávja
254 centivel megegyezik a 207 SW és a vele egy padlólemezre épülő C3 Picasso tengelytávja
Fotó megosztása:
7,2 liter az átlagfogyasztása a temperamentumos benzinessel
7,2 liter az átlagfogyasztása a temperamentumos benzinessel
Fotó megosztása:
Köszönjük a Peugeot Fábián munkatársainak segítségét a fotózásoz, főleg a létrát!
Köszönjük a Peugeot Fábián munkatársainak segítségét a fotózásoz, főleg a létrát!
Fotó megosztása:
Nemsokára leváltja a gyár, de ma sem kelt rossz benyomást a 207 belső tere
Nemsokára leváltja a gyár, de ma sem kelt rossz benyomást a 207 belső tere
Fotó megosztása:
Manuális légkondival kalkuláltuk az árakat
Manuális légkondival kalkuláltuk az árakat
Fotó megosztása:
Elfogadható az ülések kényelme
Elfogadható az ülések kényelme
Fotó megosztása:
Nem is szűk a hátsó lábtér
Nem is szűk a hátsó lábtér
Fotó megosztása:
Feldobja a Picasso belsejét a sok színes betét
Feldobja a Picasso belsejét a sok színes betét
Fotó megosztása:
Csodás megoldás a két vékony tetőoszlop. Jó a kilátás, a magas üléshelyzet biztonságérzetet nyújt és nincs mit panaszkodni az anyagokra és a minőségérzetre sem
Csodás megoldás a két vékony tetőoszlop. Jó a kilátás, a magas üléshelyzet biztonságérzetet nyújt és nincs mit panaszkodni az anyagokra és a minőségérzetre sem
Fotó megosztása:
Nagyobb üvegeknek az ajtókban van hely
Nagyobb üvegeknek az ajtókban van hely
Fotó megosztása:
Speedmotorok ihlették az Aveo műszereit. A digitális sebességmérő nem a barátunk
Speedmotorok ihlették az Aveo műszereit. A digitális sebességmérő nem a barátunk
Fotó megosztása:
Kényelmesek az első ülések, az Aveo kelti a legfelnőttebb benyomást a három autó közül
Kényelmesek az első ülések, az Aveo kelti a legfelnőttebb benyomást a három autó közül
Fotó megosztása:
A három közül ez a legfrissebb autó, ami látszik a belső téren is
A három közül ez a legfrissebb autó, ami látszik a belső téren is
Fotó megosztása:
Két kesztyűtartó is van a Chevyben, a felsőben USB-aljzattal, ami a hatból a 3-ik, azaz az LT felszereltségtől már jár
Két kesztyűtartó is van a Chevyben, a felsőben USB-aljzattal, ami a hatból a 3-ik, azaz az LT felszereltségtől már jár
Fotó megosztása:
Nem süllyed elég mélyre a 207 SW hátsó ablaka
Nem süllyed elég mélyre a 207 SW hátsó ablaka
Fotó megosztása:
Az Aveóban a hátsó ablak jórészt eltűnik az ajtóban
Az Aveóban a hátsó ablak jórészt eltűnik az ajtóban
Fotó megosztása:
A C3 Picasso üvegéből viszonylag sok marad kint
A C3 Picasso üvegéből viszonylag sok marad kint
Fotó megosztása:
Jóval drágább az egyterű a limuzinnál és többe kerül a kombinál is, de gyermekes családoknak ez a legjobban használható autófajta a három közül
Jóval drágább az egyterű a limuzinnál és többe kerül a kombinál is, de gyermekes családoknak ez a legjobban használható autófajta a három közül
Fotó megosztása:
439,9 centijével messze az Aveo a leghosszabb a trióból
439,9 centijével messze az Aveo a leghosszabb a trióból
Kitartóan nőttek-nődögéltek a kisautók, amíg elérték a négy méter körüli hosszúságot.
400 centiméter régebben a kompakt autók mérete volt, így nem reménytelen, hogy egy kiskocsit családi autónak is be lehet fogni.
Megéri a kombi és az egyterű?
Be lehet, de nem mindegy, milyen karosszériával! Az ötajtós modellek csomagtere biztosan túl szűk a gyermekek első pár évéhez, amíg babakocsi, kismotor, utazóágy és megannyi kellék tornyosul hegyként az előszobában, ha utazik a família.
Listaáron igen jelentős az árkülönbség, összevethető felszereltséggel az Aveo egymillió forinttal jutányosabb a C3 Picassónál és 550 ezerrel a 207 SW-nél
Mivel a kisautókból születnek a legolcsóbb családi igavonók, összehasonlítottunk három autófajtát, hogy melyikre érdemes beruháznia a szülőknek. A szedánok becsületét az új Chevrolet Aveo védte meg, a kombik nevében a Peugeot 207 SW indult, egyterűként a Citroën C3 Picasso domborított.
|
Chevy Aveo Sedan 1,4 LT |
Citroën C3 Picasso 1,4 VTi Collection |
Peugeot 207 SW 1,4 VTi Active |
Motor: ccm, LE, Nm
|
1398, 100, 130 |
1397, 95, 136 |
1397, 98, 136 |
0-100 gyorsulás, s végsebesség, km/h |
12,2 / 174 |
12,2 / 178 |
12,4 / 185 |
Hossz/szél./mag., mm |
4399x1735x1517 |
4078x1730x1621 |
4149x1720x1527 |
Csomagtartó, l
|
502 |
385-500 |
405 |
Fogyasztás, l/100 km CO2, g/km |
5,9 / 139 |
6,4 / 149 |
5,9 / 137 |
Listaár, Ft* |
3 510 000 |
4 505 000 |
4 062 000 |
*Az 1,4-es benzines motorral elérhető legolcsóbb kivitel listaára ESP-vel, első, oldal- és függönylégzsákkal, manuális klímaberendezéssel, távirányítós központi zárral és első elektromos ablakemelővel.
Mindhárom kényelmes
Sok doboz, három kismotor, egy babakocsi és egy kabinbőrönd elnyelése volt a feladat
Sok doboz, három kismotor, egy babakocsi és egy kabinbőrönd elnyelése volt a feladat
Belül a limuzin és a kombi között nincs lényeges különbség a térkínálatban, egységnyi Rácz Tamás mindkettőben jól elfért hátul, elöl pedig tényleg kifogástalan a kényelem. Elhúzni csak állítható hátsó ülése miatt tudott a legkisebb Picasso, amely jóval tágasabb a másik kettőnél és a 15 centit mozgatható üléspadon urasabb üléspozíciót nyújt a hátul ülőknek.
Előnyben van a csemeték beültetésekor és a gyermekülések bekötésekor, mert magas karosszériája nagyobb ajtónyílást enged, mint az Aveóé. Az ideális a tolóajtó volna, de ezt csak a haszonjármű-alapú Qubo és feljebb a Berlingo-Kangoo-Caddy Life vonulat nyújtja, amíg a B-Max meg nem jelenik.
Egyik sem igénytelen
Nemsokára leváltja a gyár, de ma sem kelt rossz benyomást a 207 belső tere
Nemsokára leváltja a gyár, de ma sem kelt rossz benyomást a 207 belső tere
A francia autók fekete kilincse jelzi, hogy egyik sem agyonextrázott tesztautó, hanem földközeli, jutányos modell, belső terük mégis igényesnek mondható, állja a versenyt a sokkal frissebb és tesztautónak konfigurált Aveóval.
A koreai autóban nagyra értékeltük a megduplázott kesztyűtartót, benne USB-csatlakozóval, ami a Citroënhez 70, a Peugeot-hoz 80 ezer forintba kerül, csomagban a Bluetooth-kihangosítással.
Mit nyel el a csomagtér?
A gyári csomagtéradatokból nem egyértelmű, mit is képes elnyelni a csomagtartó.
Csodás megoldás a két vékony tetőoszlop. Jó a kilátás, a magas üléshelyzet biztonságérzetet nyújt és nincs mit panaszkodni az anyagokra és a minőségérzetre sem
A szűk nyílás miatt nehezen kihasználható a tágas csomagtartó
A szűk nyílás miatt nehezen kihasználható a tágas csomagtartó
Mi a szabványos mérés 20x10x5 centis szivacstéglái helyett dobozokból, repülős kabinbőröndből, esernyőre csukott babakocsiból és három kismotorból álló halmot igyekeztünk betuszkolni mindhárom autóba, legjobb tudásunk szerint.
Öblös fara ellenére az Aveóból maradt ki a legtöbb doboz, mert a babakocsi csak keresztben fért el csomagterében, rontva a térkihasználást.
A fedél zárásakor az olcsón megoldott zsanérok összenyomták a dobozokat, ahogy befordultak a csomagtartóba.
Kis nyílással hiába van sok hely
Felfelé lehet terjeszkedni, de viszonylag kicsi az SW csomagtere, a konkurensek tágasabbak
Felfelé lehet terjeszkedni, de viszonylag kicsi az SW csomagtere, a konkurensek tágasabbak
Alkalmas méretű csomagokkal az egyterű és a kombi csomagtere nem lépi le a szedánét, de a limuzinban a szűk nyílás megálljt parancsol a nagyobb dobozoknak, egy dohányzóasztalnak vagy méretes bográcsnak. Hiába férnének el odabent, ha képtelenség őket bejuttatni. Bringát szállítani is könnyebb a másik két kasztni sokkal nagyobb rakodónyílásával.
A kiskategóriás kombik között a fotózáshoz kerített 207 poggyásztere szerénynek számít, a hórihorgas Fabia Combi nem ilyen szép autó, de jóval tágasabb. A Peugeot-ban így is elfért keresztben a babakocsi a kerékdobok között, nagy ötödik ajtajával kényelmesen telerámolhattuk és mivel kombi, felfelé is bővíthető a raktér.
Középen a kombi
Egységnyi Rácz Tamásnak a C3 Picassóban volt a legjobb dolga, pedig ez az autó a legrövidebb a három közül
Egységnyi Rácz Tamásnak a C3 Picassóban volt a legjobb dolga, pedig ez az autó a legrövidebb a három közül
Kár, hogy ehhez az SW-ben otthon kell hagyni a merev kalaptartót, szemben egy feltekerhető rolóval. Az SW kitolt velünk, mert a gondosan telerámolt csomagtérre nem engedte rácsukni az ajtót. A hátsó ablaktörlőmotor tokozása foglal el értékes centiket, ami jól követhető a kalaptartó kivágásán.
A Citroënben az ülések csúsztatásával 385-ről 500 literre bővíthető csomagtartó és
kétféle állásban rögzíthető a raktérpadló. A felső szinten pont egymagasságú az előrehajtásakor lesüllyedő üléspaddal, ami a legprofibb megoldás a hármasból. Előretolt üléssel a C3 nyelte el a legtöbb pakkot, még a hosszú oszlopdobozt is sikerült beszuszakolnunk, ami a többiben csak lehajtott üléssel fért volna el.
Újonnan a cikkben szereplő autók közül a legolcsóbb is belekerül hárommillió forintba. De használt Aveót már 860 ezer forinttól találni az expressz.vezess.hu keresőben.
Vezetés: jobb az alacsonyabb
Kényelmesek az első ülések, az Aveo kelti a legfelnőttebb benyomást a három autó közül
Kényelmesek az első ülések, az Aveo kelti a legfelnőttebb benyomást a három autó közül
A bal egyből nézve az Aveo tűnt a legfelnőttebbnek a három autó közül, igazán nagyautós stabilitással fut. Hozzá képest komoran fekete utasterével a 207-es korosnak éreztük, nem véletlenül érkeznek a hírek a 208-ról.
Vezetés közben a szedán és a kombi is előnyben van a magasabb súlypontú egyterűekkel szemben, de ebben a műfajban legalább annyit érnek a magas üléshelyzet előnyei (kényelmesebb ki-beszállás, jobb kilátás és biztonságérzet), mint a gyorsabban és kisebb billegéssel abszolválható kanyarok.
Mire jó két keskeny oszlop?
Gyakorlatilag minden egyterűben irritálóan és veszélyesen vastagok a drabális A-oszlopok. A cikkhez azért is választottuk a C3 Picassót, mert a Citroën képes két vékony tetőoszloppal kedveskedni a vezetőnek, hogy ne takarják ki a zebrán átkelő iskoláscsoportot és a balkanyarban érkező teherautót.
Sokkal temperamentumosabb a franciák BMW-tervezésű benzinese, mint az Aveo az Opeltől örökölt motorral
Mivel minden modell sokféle motorral kapható, nincs értelme összevetni őket, de aki az alap benzinesekben gondolkodik, ne adjon pénzt semmilyen konkurensért, amíg ki nem próbálta az élénk és jól elosztott nyomatékú 1,4 VTi-t a két francia modellben, illetve a konkurenciától a hasonlóan eltalált Nissan Note 1,4-et.
Ha ne legyen francia – Mit nyújtanak a konkurensek?
Megfogyatkoztak itthon a lépcsőshátú kisautók. Indiában fut a Skoda Rapid és létezik Polo szedán is, de az európai kínálatból kikopott a Polo Classic, a SEAT Cordoba és a Skoda Fabia limuzin.
A kategória alapautója a Renault Thalia, amely az új Aveónál gyengébb eresztés, de jóval olcsóbb a Renault Thalia, amely listaáron 2 490 000 forinttól kapható. Akcióban, de nem hitelre 2,6 millió forintba kerül egy légkondis Privilege 40 00 forinttól kapható, Motorválaszték nincs, az egyetlen moztor a kellően erős 1,2-es benzines, 75 lóerővel.
Kombit kisautóból csak a Renault, a SEAT és a Skoda kínál a Peugeot-n kívül. Akinek az ár számít, vegye a Cliót, akinek a 485-1500 literes csomagtér, vigye a Fabiát! A kombi Clióról, Fabiáról és 207-ről itt találnak összehasonlító tesztet.
Nagyobb a tülekedés a kis egyterűek között. Itt ára és az 1,2 TCe turbómotor okán a Renault Grand Modus tűnik jó vételnek, de a Hyundai ix20-at és a Kia Vengát nemcsak hosszú garanciájuk miatt érdemes közelebbről megnézni. Korosodó, de jó ár/érték arányú autó a Nissan Note, főként az 1,4 literes alapmotorral. A műfaj legjobbjai közé tartozik a Honda Jazz, amely eleget tud ahhoz, hogy ne kelljen a legolcsóbbnak lennie. Házon belül a kis egyterűek közül többünk kedvence a C3 Picasso, ezért is reprezentálja kategóriáját a cikkben.
Ami kell: légzsák, ESP, légkondi
Mindhárom autónál az 1,4-es, 100 lóerő körüli benzines motort vettük alapul
Mindhárom autónál az 1,4-es, 100 lóerő körüli benzines motort vettük alapul
Anyagi okok miatt a kényelmi extraként csak a távirányítós központi zárhoz és a manuális légkondihoz ragaszkodtunk, de ESP kell és légzsák is legyen gazdagon, mert egy családi autónál a biztonsági felszereltségből nem engedünk.
3,5 és 4,5 millió Ft között
A Citroën Collection kivitelben nyújtja az említett kényelmi és biztonsági felszereléseket, listaáron az 1,4-es motorral 4,4 millióért, amihez még 105 ezer forintot kell kalkulálni az ESP-ért.
A 3,9 milliós Peugeot 207 SW 1,4 Active 4 062 000 forintért rendelkezik a megszabott extrákkal. Az Aveo biztonsági felszereltsége elismerésre méltó, mert a legolcsóbb LS-ben is alapáron jár a hat légzsák és a menetstabilizáló elektronika.
Árban a lépcsőshátú a legjobb
Elég lenne eggyel feljebb lépni az LS Plusig a manuális légkondicionálóért, de a 100 lóerős 1,4-es benzines csak az eggyel magasabb, LT felszereltséghez választható, 3 510 000 forintért.
Jóval drágább az egyterű a limuzinnál és többe kerül a kombinál is, de gyermekes családoknak ez a legjobban használható autófajta a három közül
A három példaautót más modellekkel behelyettesítve változnak a különbségek, de mindig az egyterű a legdrágább és a kombi is többe kerül a négyajtósnál.
A fogyasztás nem könnyíti meg a választást, mert gyakorlatilag azonos. A Spritmonitor.de adatai szerint egyformán 7,2 litert fogyasztanak franciák, de ugyanennyivel eljár az 1,4-es Aveo is.
Nincs nagy fogyasztáskülönbség
Autópályán a lépcsőshátú ígérkezik legtakarékosabbnak, mert a szedánforma légellenállása a legcsekélyebb. Alaktényezője a legjobb a három közül és alacsonyabb építésével a homlokfelülete is kisebb az egyterűénél.
A Vezessnél a brigád nagyobb része gyakorló családapa és az Aveótól a Thaliáig, a Fabia Combitól az Ibiza ST-ig, az ix20-tól a Nissan Note-ig vezettük a szóba jöhető autókat. Mi felára ellenére is az egyterűt vinnénk haza a trióból, még akkor is, ha azonos áron új helyett csak pár tízezer kilométert futott használt autót vehetünk.
Családi autónak legjobb az egyterű
Rugalmasságuk nagy előny az egyautós családban adódó feladatoknál, csökkentve az esélyét, hogy tehertaxit kelljen hívni a lapraszerelt bútorkupachoz vagy költözéshez. A felnőttes Aveo limuzint örömmel simogatnánk tekintetünkkel a ház előtt, de a szépség és a húzósra vehető kanyarok nem érnek annyit, mint a kombik jobban pakolható és felfelé is bővíthető csomagtere, nem beszélve az egyterűek variálhatóságáról.