Lassan átverekedjük magunkat az év első dolgos napjain, és az eddig elméletben drágább élet mára pénztárcánk valós vámpírja lett. Nekünk, autósoknak különösen komoly szerep jut az elrugaszkodás évében, bőven hozzájárulunk majd az államadósság csökkentéséhez, igába hajtott tengeri csikókként húzzuk az állami gyorsnaszádot. 
Személy szerint engem a megemelt autópályadíj sújtott először. A hirtelen jött januári munkakezdés reggelén több mint kétszáz kilométert kellett megtennem, és még egyszer utoljára kihasználtam az autópálya nyújtotta biztonságot, gyorsaságot, de megfogadtam, az év hátralevő részében inkább gyönyörködök a hármas főút mellett elterülő vidéken, minthogy ilyen sarcra herdáljam szűken mért forintjaimat. 
Viszlát autópálya! – Megszűnt a négy napos matrica
A négynapos matrica megszűnése az eddig is komoly terheket viselő átlagembereket súlytja. A nevével ellentétben valójában 10 napos hetijegy 2975 forintért számunkra nem alternatíva. Havonta, kéthetente, vagy ritkábban használva az autópályát ez csak egy nyakatekert áremelés, nem pedig racionális egységesítés a környező országok rendszereivel.
Az autós jó fejőstehene az államnak, felsorolni is nehéz hány csövön szivattyúzzák belőlünk a pénzt. A baj, hogy tőgyünk lassan aszalt szilvára hasonlít, de a helyzet ennek ellenére fokozódik
Hány bőrt húznak le rólunk idén? 11
A tíznapos díjjal papíron az osztrák rendszert másoljuk ? legalábbis időben, árban ugyanis jóval mögöttünk járnak, különösen a már megépített autópályák kilométereit figyelembe véve. 
Nem akarok demagóg lenni, de a tények magukért beszélnek, az éves, 42 980 forintos díj is közel a duplája annak, amit az osztrákok fizetnek évente, és hétszerese (!) a svájci tarifának.
Szerencsére a főutak fizetőssé tétele elmarad, ám amilyen ütemben kuszálódnak a gazdasági, pénzügyi szálak, lehet, hogy még ez is a nyakunkba szakad. 
Mad Max is olcsóbban kapott benzint – rekordárak a kutakon
Igaz, a benzinkútnál megállva lassan bizonyossá válunk, nem lesz itt szükség se matricára, se útdíjra, hiszen az üzemanyagot sem tudjuk kifizetni. Most duplán csattant az ostor, egyrészt a két százalékos áfa-emelés miatt drágultak az üzemanyagok, hat, illetve hét forinttal emelte a 95-ös benzin és a gázolaj átlagárát a számítások szerint. Másrészt itt a szokásos emelés, a forint zuhan, az olaj drágul, a fej vörösödik, Az emeléssel a benzin átlagára 413 forintra, a gázolajé pedig 433 forintra nő.
Az alternatív üzemanyagokban gondolkodók sem dőlhetnek hátra, az emelés húzza az LPG, és az etanol árakat is, a különbség nagyjából marad, de a drágulás mértéke azonos. 
A kötelező biztosításra rámelegített baleseti adó méregfogát szerencsére kihúzták a biztosítók, az emelésre ők pont 30%-os díjcsökkentéssel válaszoltak, így aki most váltott, még lehet, kevesebbet fizet az idei évre. Azon inkább ne agyaljunk, hogy mekkora profitot hoz a mi kötelezőnk, ha egy ekkora kedvezményt simán benyelt a KGFB üzletág. 
A cégautók körül szintén felbolydult az élet, az eddigi, tisztán a motorok lökettérfogatán alapuló számítás helyett a motor teljesítményt és a környezetvédelmi besorolást veszik figyelembe. Az eddigi, havi 7000, vagy 15 000 Ft-os, lökettérfogathoz kötött mérték helyett – a tervezet alapján – a motorteljesítmény és a környezetvédelmi osztály szerint 7 700 és 44 000 Ft közé esik majd a havi adó mértéke. Cégeknek most a bérlés éri meg jobban, mivel az új, környezetbarát autók adóterhe alacsonyabb, ráadásul a bérleti díj áfája visszaigényelhető. 
Az élet apró örömei – csökkent a regisztrációs adó!
Ha mindezek után még autóvásárlásra adjuk a fejünket, a megváltozott illeték, és újraszámolt, csökkentett regisztrációs adó ad némi okot a fejvakargatásra. 
Belföldi vásárlás esetén a tulajdonosváltás díja immár motorméret helyett teljesítmény alapján lesz fizetendő. Minden a bűvös teljesítményen és életkoron múlik, ezen a skálán kutatva, az öreg, gyenge autók díja a legalacsonyabb. Egy tízéves, 993 köbcentis, 53 lóerős, azaz csupán 39 kW-os Swift átírása ma köbcentinként 18 forint, azaz 17874 forint, jövőre viszont csupán 11700 forint lesz. 
Pár éves autó esetén pedig akár négyszeresére is emelkedhet a díj. Így kell fiatalítani az autóparkot!
A nagy világfájdalom közepette akad egy reményt keltő apróság, a regisztrációs adó csökkentése. Sejteni sem tudjuk, mikor, milyen fény világított be a törvényhozó fejekbe mikor ezt az adónemet papírra vetették, mindenesetre itt felfedezhető némi józanság. 
Jelentősen csökken a hibridek regisztrációs adója, és az egész mögött látható egy elgondolás, miszerint a fiatal, környezetbarát autók vásárlását ösztönzik, ezzel párhuzamosan csökkentve az összes díjtételt. 
Mindezt kihasználni öröm volna, csakhogy a szédelgő, gyengülő forint a tulajdonszerzési illetékkel karöltve megeszi ezt az árelőnyt, így kevés az esély, hogy megrohanjanak minket a külföldi jó állapotú használt autók.

Hány bőrt húznak le rólunk idén? 12

Természetesen az árfolyam és az áfa emelés az alkatrészárakra, szervizköltségre is rossz hatással van, így ezen a téren is többletkiadásra számíthatunk. 
Borús jövőkép, gyógyírként itt az ideje előhúzni a magyar leleményt. Cseréljük le a kormányt, és az A1 kategóriás jogosítványt akár egy nap alatt megszerezve robogóra, motorra ülve spóroljunk a mindennapi közlekedésen.