Amolyan késő őszi hajnalhoz kísértetiesen hasonló, latyakos, saras, ködös, gusztustalan idő volt akkor is, mikor valami iszonyatosan régi, mai szemmel nevetséges grafikájú játékban, ennek az Ibizának a felmatricázott és megfűszerezett változatával kanyarogtam egy keskeny pályán. Régen volt már, de egyből beugrott ez a kép, amikor megláttam a gyártó webshopjában díszelegni akkori versenygépem tizennyolcadára kicsinyített mását.
Féltem ezektől a resin modellektől, nem is mertem volna anélkül belevágni, hogy ne nézzek meg előbb egyet közelebbről. Szerencsére egy közös kültéri fotózás alkalmával egy gyűjtőtársam kihozta az ő Alpine A210-esét, ami kellően meggyőzött. Azonnali és csillapíthatatlan vágyat éreztem, hogy majd’ két hét várakozásért és 39 euróért cserébe a kezemben tarthassam.
Hát ez itt meg micsoda?
Kedves Olvasó! Ebben a rovatban Csepreghy Dániel, a modellautók nagy ismerője mesél a gyűjtögető életmód szépségeiről, elárulja, mi tesz igazán érdekessé egy-egy modellt, illetve miből és hogyan építhetünk méltó környezetet kisautónk köré. Mindezt szigorúan 1:18-ban. Kivéve, amikor nem. :)
Rég volt már ilyen hangulatos kis hot hatch a kezemben. Még a doboz is azt sugallja, hogy itt tényleg csak a modellen van a hangsúly. Sokat nem vacakolnak a dekorációjával Ottóék. Egyszerű, mint a vállfa. Fehér kartondoboz OttO mobile felirattal és pont. Benne pedig egy sem egymáshoz, sem a modellhez nem feltétlenül illeszkedő, itt-ott bomló hungarocell pár, ami úgy néz ki, mintha Ottóné faragná kötőtűvel a kandalló előtt esténként. Milyen meglepő, amikor ebből a komolytalan csomagolásból egy meggyőző súlyban lévő műgyantaformát emel ki az ember! Bőven van olyan nehéz, mint egy Kyosho X5-ös.
A rikító sárga fényezés hibátlanul simul a karosszériára, nincs megfolyás vagy egyenetlenség. Egyáltalán nem spóroltak a parányi, fotomaratott elemekkel. Sőt, még tartalékba is csomagoltak párat, ha esetleg letörölgetnénk egy-egy Seat emblémát a porral együtt! A lámpákat és az irányjelzőt is külön-külön darabból készítették el, szépen, gondosan, odafigyeléssel. A tetőn pedig egy atom vastagságú antenna trónol. Remélem, sokáig kibírja még! Mivel az ajtók, tanksapka, motorháztető nem nyithatóak, nyoma sincs idegesítő illesztési hézagnak. Üdítő látvány! Viszont a motorháztető alatt nincs ott az a kétliteres, 16 szelepes motor, amely az igaziban 150 lóerő teljesítményre képes.
Használt 1:1-es Seat Ibizák a Vezess Autókeresőjében
A beltérbe csak az ablakokon át leshetünk be. Odabent is a minőségi kidolgozás jellemzi kisautónkat. A kormány talán kicsit vaskosabb a kelleténél, viszont minden más a legnagyobb rendben van. A műszerfal, a középkonzol, a légrostélyok és a váltó is el van találva. Azonban az én kedvencem a jó formájú sportülés színesen vidám mintája. Ezzel aztán végképp megfogtak! Még az övcsatok is a helyén vannak, csakhogy nincs mivel összekapcsolni! Ez bizony bukta, mert biztiöveket nem találunk. Ahhoz, hogy a belső teret részletesebben kivesézzük, szét kellene kapni ezt a kanárisárga kismadarat. Azt pedig nincs szívem megtenni. Egyébként sem gyártottak belőle túl sokat, mindössze 1000 darab készült belőle. Ez a példány az 599-es sorszámot kapta.
Nagyon a szívemhez nőtt a kis Seat Ibiza Cupra. Amennyire idegenkedtem ezektől a műgyantából készített modellektől, annyira megszerettem. S mivel egy műgyanta nem műgyanta, így testvérként már van egy nagyon király Renault Safrane Biturbo Baccara-m is. :)
A korábbi modellautós cikkekért nem kell messzire menni, elég erre a linkre kattintani.