A több hónapja tartó próbaüzem után csütörtökön ünnepélyesen átadták a Mercedes-Benz legújabb gyárát Kecskeméten, ez azt jelenti, hogy hivatalosan 2012. március 29-től indul a B-osztály gyártása. A ceremónián megjelent Orbán Viktor kormányfő és Dieter Zetsche, a Daimler AG igazgatója.
Kevesebb, mint négy évvel követi az átadás a Kecskemét melletti szántó, mint leendő gyárterület kiválasztását. Jelenleg 2500 ember, közel 90 százalékban magyar munkás és mérnök dolgozik a gyárban, amelynek létszámát hamarosan 3000 fölé kívánják emelni.
Dieter Zetsche bejelentette, hogy az üzemben gyártják majd a Mercedes-Benz új kompakt-autó generációjának egy további modelljét is, egy még pontos névvel nem rendelkező négyajtós kupét. Információink szerint ez a CLC néven futó koncepció.
Az igazgató köszönetet mondott „magyar partnereinek”, akik „barátként fogadták” őket. A ceremóniára nem hívták meg Bajnai Gordon ex-kormányfőt, akinek állítólag komoly szerepe volt négy éve a gyár Magyarországra kerülésében. A miértre nem kaptunk választ a helyszínen.
Bejártuk ugyanakkor a karosszériaüzemet, valamint a gigantikus összeszerelő csarnokot. Előbbiben 640 robot és 500 ember állítja össze a B-osztály alvázát, és fő karosszéria-elemeit, míg utóbbiban 130 állomáson szerelik össze végső változatára a kompaktot.
Ebben a csarnokban két percenként gurul ki a munkások kezei közül egy-egy kész B-osztály. A munkafolyamatról a hétvégén részletes, képes riportot olvashatnak a Vezess.hu-n.
Az első hivatalos munkanapon legyártott legelső hivatalos B-osztályt később árverésre bocsátják. A bevétel teljes összegét a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat magyarországi szervezetének utalja át a Mercedes-Benz.
Tudni akarod mennyi autód valós fogyasztása? A Vezess.hu online autós naplója megadja a választ!