Négy év. Ennyi idő kell, hogy ingervadász világunk megunjon egy típust, és futószalagon jöjjön a ráncfelvarrt verzió. Jelen esetben a Renault Mégane és Scénic frissítése. A nemzetközi bemutató után hazai környezetben vettük szemügyre a kedvelt franciákon történt szembeötlő változásokat.
A frissítések általában kötelező felzárkózó csomagot hoznak az aktuális trendekhez, az új Renault modellek ennek jegyében LED-es nappali menetfényt kaptak, valamint az átrajzolt frontrész jelent még könnyen felismerhető különbséget. Itt a különböző modellcsaládok eltérő mértékben kaptak krómszerűen csillogó és fényes, fekete díszítő betéteket. A háromajtósnál szinte már túlzásba is vitték, a ködlámpák melletti két hatalmas fényvisszaverő sörnyitó nem az átlagízlésnek való.
A felszereltségi lista hat új felnivel, két színnel, belül szintén hat új kárpittal bővült, de a külsőt érintő változások mellett a biztonsági extrák terén is megtörtént a felzárkózás. Sávelhagyás figyelmeztető rendszer, Automata reflektor, tolatókamera, visszagurulás gátló, hogy csak a legfontosabbakat említsük.
Fájó ponton javított a Renault, az eddig középkonzolon kandikáló RCA ajzat helyett saját zenénket immár USB porton keresztül is lenyomhatjuk a Bose hifi torkán.
A Scénic sem úszta meg a krómosítást, és végre megkapta a kötelező nappali menetfényt adó LED sort
A Scénic sem úszta meg a krómosítást, és végre megkapta a kötelező nappali menetfényt adó LED sort
Fotó megosztása:
Csak apróságok változtak a Scénic külső megjelenését illetően
Csak apróságok változtak a Scénic külső megjelenését illetően
Fotó megosztása:
Csak apróságok változtak a Scénic külső megjelenését illetően
Csak apróságok változtak a Scénic külső megjelenését illetően
Fotó megosztása:
A Scénic most akciósan 4.690.000 forintért hazavihető
A Scénic most akciósan 4.690.000 forintért hazavihető
Fotó megosztása:
Innen maximum a felnik árulják el a frissítést
Innen maximum a felnik árulják el a frissítést
Fotó megosztása:
A háromajtós Mégane fara 2008 óta csábít, kár, hogy korlátozza a csomagtér elérését
A háromajtós Mégane fara 2008 óta csábít, kár, hogy korlátozza a csomagtér elérését
Fotó megosztása:
A Bose felszereltségi szint, 130 lóerős dízellel 5.840.000 Ft
A Bose felszereltségi szint, 130 lóerős dízellel 5.840.000 Ft
Fotó megosztása:
A felszereltségi lista hat új felnivel, két színnel, belül szintén hat új kárpittal bővült, de a külsőt érintő változások mellett a biztonsági extrák terén is megtörtént a felzárkózás.
A felszereltségi lista hat új felnivel, két színnel, belül szintén hat új kárpittal bővült, de a külsőt érintő változások mellett a biztonsági extrák terén is megtörtént a felzárkózás.
Fotó megosztása:
A formáért hozott áldozatot a hátsó sorban ülők hozzák, igazi klausztrofóbiát gerjesztő szűk pad a sorsuk, ahonnan nehéz a kijutás
A formáért hozott áldozatot a hátsó sorban ülők hozzák, igazi klausztrofóbiát gerjesztő szűk pad a sorsuk, ahonnan nehéz a kijutás
Fotó megosztása:
A magyar piac dízelorientáltságát mutatja, hogy a hazai bemutatón kipróbálható flottában hiába kerestünk benzinest, csak gázolajpusztítót találtunk
A magyar piac dízelorientáltságát mutatja, hogy a hazai bemutatón kipróbálható flottában hiába kerestünk benzinest, csak gázolajpusztítót találtunk
Fotó megosztása:
Stílusa nem kérdéses, de a hosszútávú megbízhatóság már nem minden legyártott darab ismérve a Mégane típusnak
Stílusa nem kérdéses, de a hosszútávú megbízhatóság már nem minden legyártott darab ismérve a Mégane típusnak
Fotó megosztása:
Nyerő formákon ne változtass!
Nyerő formákon ne változtass!
Fotó megosztása:
A Mégane család minden tagja frissült, a háromajtós kupétól egészen a kombi kivitelig
A Mégane család minden tagja frissült, a háromajtós kupétól egészen a kombi kivitelig
Fotó megosztása:
A Bose hifi a kínálat egyik újdonsága
A Bose hifi a kínálat egyik újdonsága
Fotó megosztása:
A középkonzol legüdvözítőbb változása egy apró, de hasznos eszköz, az USB ajzat, amin keresztül vígan hallgathatjuk zenéinket
A középkonzol legüdvözítőbb változása egy apró, de hasznos eszköz, az USB ajzat, amin keresztül vígan hallgathatjuk zenéinket
Fotó megosztása:
A Mégane belső terén nincs szégyellni való
A Mégane belső terén nincs szégyellni való
Fotó megosztása:
A műszerfalat a középen trónoló digitális kijelző uralja, a fordulatszámmérő sportosnak ható sárga árnyalatokkal dob a hangulaton
A műszerfalat a középen trónoló digitális kijelző uralja, a fordulatszámmérő sportosnak ható sárga árnyalatokkal dob a hangulaton
Fotó megosztása:
Bose felszereltség esetén már finoman varrt bőr bukkan fel az utastér több szegletében
Bose felszereltség esetén már finoman varrt bőr bukkan fel az utastér több szegletében
Fotó megosztása:
Bose felszereltség esetén már finoman varrt bőr bukkan fel az utastér több szegletében
Bose felszereltség esetén már finoman varrt bőr bukkan fel az utastér több szegletében
Fotó megosztása:
Belül hat új kárpittal bővült a kínálat
Belül hat új kárpittal bővült a kínálat
Fotó megosztása:
A kevesebb néha több, a kupé túl sok krómot kapott
A kevesebb néha több, a kupé túl sok krómot kapott
Fotó megosztása:
A sok apróság tényleg üdítően hat a francia párosra, csökkent a távolság a kütyüparádéval taroló Ford Focushoz, Opel Astrához képest.
A sok apróság tényleg üdítően hat a francia párosra, csökkent a távolság a kütyüparádéval taroló Ford Focushoz, Opel Astrához képest.
Fotó megosztása:
Innen maximum a felnik árulják el a frissítést
A magyar piac dízelorientáltságát mutatja, hogy a hazai bemutatón kipróbálható flottában hiába kerestünk benzinest, csak gázolajpusztítót találtunk. A dCi motorok várhatóan legnépszerűbb tagja lesz az 1.5 literes 110 lóerős változat. Ez a Mégane és a Scenic mozgatásához bőven elég,
A Scénic sem úszta meg a krómosítást, és végre megkapta a kötelező nappali menetfényt adó LED sort
A Scénic sem úszta meg a krómosítást, és végre megkapta a kötelező nappali menetfényt adó LED sort
s a gyári ígéret szerint beéri 3.8 liternyi üzemanyaggal száz kilométerenként. Aki több erőre vágyik annak ott a sokat dicsért, nyomokban Forma-1-es technikát tartalmazó 1.6 literes verzió 130 lóerővel, és lendületes lódulást biztosító 320 Nm nyomatékkal. Ez utóbbit tavaly a Frankfurti Autószalonra menet behatóan teszteltük. Akkor egy Grand Scenic orrában ült, és kulturált járása, agilis viselkedése és komoly igénybevétel melletti tűrhető fogyasztása mindenkit megnyert.
Várhatóan a Mégane cipelése közben sem veszít tehetségéből, a rövid próba alatt mindenesetre csak erre lehetett következtetni. A sok apróság tényleg üdítően hat a francia párosra, csökkent a távolság a kütyüparádéval taroló Ford Focushoz, Opel Astrához képest.
Belül hat új kárpittal bővült a kínálat
Szerencsére ez nem járt az alapárak elszállásával, az 1.6 literes 100 lóerős alap benzines most akciós áron, 3.390.000 forintért vihető haza, a Scénic szintén 1.6 literes 110 lovas motorral pedig 4.690.000 forint. Más a helyzet, ha sok pipa kerül az extralistára, a minőségi hifivel, biztonsági, kényelmi kütyükkel felvértezett 130 lóerős 1.6 literes dízel Mégane már 5.840.000, a Scénic feltupírozott verzió, ugyanezzel a motorral 6.660.000 Forint.