Vezetéstechnika

Egyszerű kérdés, de nem árt tisztázni. Hogyan tároljuk a gumikat? A hókásából, négy év után előkotort papucsok valószínűleg nem felelnek meg a közlekedés kihívásainak!


Olvasónk kérdezi

Tisztelt Székely úr, szeretném tudni, hogy árt-e a gumiknak, hogy hónapokig áll egy helyben, száraz garázsban az autóm.

Üdvözlettel, László

Az Avensis megbízhatósága példás, a rövid utak nem terhelik meg komolyan a japán benzinmotort
Nem mindegy hogyan tároljuk az abroncsot és meddig!

Nem mindegy hogyan tároljuk az abroncsot és meddig!

Nem mindegy hogyan tároljuk az abroncsot és meddig!


Szakértőnk válasza

Tisztelt Szabó Úr !

Nem árt ,jobb mintha a napi hőmérséklet ingadozásokat a szabadban kellene elviselnie, vagy egy dohos pincébe lenne bezárva. Egyébként max. 4 -5 évet ajánlanak a gyártók hasznos élettartamként, amikor az abroncs anyagának keveréke az állandó oxidációs folymatok ellenére még biztosítja a tapadás meglétéhez szükséges tulajdonságokat.

Üdvözlettel Székely Gyula

Autóvásárlás

Egy körültekintő olvasó érdeklődik mennyire teszi tönkre Toyotáját a sok rövid út. Alaposságát, és aggodalmát figyelembe véve reméljük tudtunkra adja, mikor eladó sorba kerül a családi japán. Tuti vétel lesz.


Olvasónk kérdezi

Tisztelt Szörényi András!

Egy összetett kérdésben szeretném a tanácsát kérni. Jelenleg egy 2001-es 2 literes benzines (D4) Toyota Avensis-ünk van, amit nagyon szeretünk, kb évente 10e km-t megyünk vele, általában hetente 1-2 alkalommal van használva. Szeptembertől nejem visszamegy dolgozni, a gyerekeket pedig városon belül oviba és bölcsödébe kell hordani, majd ki a vonat állomásra.

Ez csak kocsival lesz meg oldható. Ezért kérdezném: – a napi 2×3 km-es utazgatás mennyire viselheti meg a kocsit, esetleg érdemesebb lenne venni valami kisméretű rohangálós „motorizált esernyőt”? (Amúgy nem lenne szükségünk a 2. autóra, de ha gazdaságosabb egy 2. kocsit venni, akkor a vásárlást 250-300eFt körüli összegből szeretném megoldani (átírással együtt).)

Ha Ön szerint érdemesebb 2. kocsit venni akkor milyen típust javasolna, illetve mik azok a típusok amiket biztosan érdemes elkerülni? A neten lévő kínálatból leginkább a 83-88 közötti Fiestákat, VW Polokat néztem, használat szempontjából azonban jobb lenne az 5 ajtós karosszéria, így jobb állapotú Marutin is gondolkodtam, de semmilyen típust nem zárnék ki. A kocsival szembeni egyetlen elvárás hogy minél kevesebből lehessen megbízhatóan üzemeltetni.

Segítségét előre is köszönöm! Gábor

Az Avensis megbízhatósága példás, a rövid utak nem terhelik meg komolyan a japán benzinmotort

Az Avensis megbízhatósága példás, a rövid utak nem terhelik meg komolyan a japán benzinmotort

Szakértőnk válasza

Kedves Gábor!

A 2001-es Avensis értéke aligha csökken 250-300 ezer forintnyit a rövid utak miatt, csak ezért ne vegyenek második autót. Az autóknak tényleg nem tesz jót a hideg üzem, a sok rövid út, de ez van, az Avensis ezt kibírja és a japán benzinesek eleve viszonylag hamar bemelegszenek. Motorizált esernyőként az 1992-2005 közötti Suzuki Swift az ideális, fenntartási költségben és fogyasztásban is verhetetlen, esetleg egy Golf II, Nissan Sunny vagy F Astra lehetne az alternatíva.

Üdvözlettel, Szörényi András

Jog

A közlekedés lassan nagyobb kihívást jelentő játék lesz mint a Prince of Persia és a Mario keveréke. Elég egy lépést elnézni, elég egy apró hiba és már le is zuhantunk a mélybe. Csakhogy itt virtuális szívek helyett súlyos pénzösszegeket veszítünk.


Olvasónk kérdezi

Tisztelt Ügyvéd úr!

A Dózsa György út – Kerepesi út kereszteződésében átcsúsztam az épp pirosra váltó lámpán, 100.000 forintról kaptam egy csekket. Irreálisan soknak találom (frontális baleset okozásért 20.000 forint a bírság), lehet fellebezni ilyen esetben az összeg csökkentéséért? Olyat is hallottam, hogy ha a kamera nincs hitelesítve, nem érvényes a bírság, ezt én honnan tudom kinyomozni?

Előre is köszönöm a segítségét!

Szakértőnk válasza

Tisztelt Olvasónk!

A piros jelzésen való áthaladás esetén tételesen megállapított közigazgatási bírságot szabnak ki, mely minden esetben 100.000,- Ft. Amennyiben vitatja a szabályszegést, illeték lerovása mellett fellebbezhet, a másodfokú eljárásban azonban mérséklésre nincs mód, a bírság megállapítása nem mérlegelés kérdése. A hitelesítési dokumentumok hiányával való védekezés ugyanakkor ritkán állja meg a helyét, ettől függetlenül hivatkozhat rá a fellebbezésben, vagy az esetleges bírói felülvizsgálat során is.

Üdvözlettel: dr.Kozma Tamás www.karterito.hu

Önnek is van kérdése?

Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja!
Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Andris, a nepperek réme válaszol!
Elbírja a Perion akku az 500 wattos mélyládát? A Fusion segít!
Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad!