A Mercedes-Benz kecskeméti beruházásának indulásánál sok problémát kellett megoldani, ehhez azonban a magyar kormánytól és Kecskemét önkormányzatától jelentős támogatást kaptunk – mondta Frank Klein, a Mercedes-Benz kecskeméti gyárának az igazgatója az MTI-nek adott interjújában.
A támogatásra a kialakult bizalom alapján a jövőben is tudunk támaszkodni céljaink megvalósítása érdekében – hangsúlyozta Frank Klein, aki 2010. február 1-je óta a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezető igazgatója.
Véleménye szerint a kapott támogatásoknak nagy részük volt abban, hogy a gyár a tervezett időre el tudott készülni, a kor legmodernebb technikai színvonalán.
Frank Klein a rövid távú tervekről elmondta, hogy ebben az évben 40 ezer Mercedes B-osztályú személygépkocsi hagyja el a kecskeméti gyár szalagját, viszont 2013-ban el fogják érni a „felfutási görbe gerincét”, ez azt jelenti, hogy 100 ezer darab személygépkocsi készül el.
Jelenleg reggel 6 órakor kezdődik a műszak, és 15 óra előtt ér véget, a tervek szerint a nyáron induló második műszak 16 óra 50 perckor fog kezdődni, és 8 órán keresztül folyik abban is az összeszerelés – adott tájékoztatást a gyár igazgatója.
A megrendelésekkel kapcsolatos kérdésre válaszolva Frank Klein kiemelte: az új B-osztály nagyon kedvező fogadtatásra talált a piacon, egyöntetű vélemény, hogy szép a formája, a minősége pedig a Mercedestől elvárt magas követelményeket teljesíti. – Meggyőződésem, hogy a piac minőségi és mennyiségi igényeit is ki tudjuk elégíteni – fűzte hozzá.
Adataik szerint egyelőre nem túl nagy részarányt képvisel a Mercedes B-osztály értékesítési volumenében a magyar piac, de úgy ítélik meg, hogy növelni tudják majd a magyarországi értékesítést.
Reményeim szerint a magyar büszkeség részévé fog válni a Kecskeméten készülő Mercedes – fogalmazott.
A Mercedes beszállítóiról elmondta: jelenleg 18 olyan vállalat szállít a Mercedes B-osztályhoz alkatrészeket, amelynek magyarországi székhelye van, de növelni szeretnénk azoknak a beszállítóknak a számát, akik itteni székhellyel rendelkeznek. Hozzátette: megismerve a magyar vállalkozókat, bízik abban, hogy egyre több magyar cég tudja kvalifikálni magát ahhoz, hogy beszállíthasson, tehát meg tudja ütni azt a mércét, amely alapján a Mercedes-Benz követelményeinek meg tud felelni.
Az autóalkatrész-beszállítók köre ugyanakkor globális marad, tehát a cégcsoport világszinten is azonos beszállítói körrel fog működni a jövőben is – szögezte le.
Frank Klein szerint a magas színvonalon felépített gyár elismerése az, hogy a jövő év elején megkezdik a CLA jelzésű kupék gyártását Kecskeméten. Ennek az lesz a különlegessége, hogy kizárólag Kecskeméten fog készülni, tehát a világ minden részét innen fogjuk ellátni – mondta.
Az anyanyelve mellett angolul és franciául is beszélő Frank Klein élete eddig a Mercedeshez kötődik, hiszen a konszernnél kezdett el dolgozni 1991-ben, azóta végigjárta a különböző munkafázisokat. A fiatal mérnök 1996-tól az Egyesült Államokban a konszern portlandi gyárában is dolgozott pár évet. Az igazgató már családját is Kecskemétre hozta, harmadik gyermekük itt született.
Szerencsés körülménynek tartja, hogy a német és a magyar kultúra harmonizál egymással, ezt bizonyítja szerinte, hogy a magyar és a német munkavállalók nagy hatással vannak egymásra, kitűnően együtt tudnak dolgozni. Egyedülálló lehetőségnek véli, hogy olyan közös munkakultúra alakul ki, amely megalapozza a Mercedes-Benz kecskeméti gyárának a sikerét.
A stuttgarti székhelyű Mercedes-Benz 2008. június 18-án jelentette be, hogy Magyarországon fogja gyártani új generációs Mercedes A és B modelljeit, és mintegy 800 millió eurós beruházással megvalósuló, 2500 főt foglalkoztató üzemét Kecskeméten építi fel. Magyarország történetének egyik legnagyobb zöldmezős beruházása a közvetlen foglalkoztatottakon kívül a beszállítói körben további 10 ezer munkahelyet teremt.
A Daimler AG 2012. március 29-én indította be a termelést az új kecskeméti személyautógyárában. Így – kevesebb, mint négy évvel a helyszín kiválasztását követően – gördültek le az első Mercedes-Benz személyautók a magyarországi futószalagról.
A termelés megindításakor bejelentették, hogy az új üzemben gyártják majd 2013-tól a Mercedes-Benz új kompakt-autó generációjának egy további modelljét is, a négyajtós kupét. Az üzem fejlesztése során pedig a dolgozói létszámot a mostani 2500-ról több mint 3000-re növelik.
Forrás: MTI