A válság általában a gazdagokat viseli meg a legkevésbé. Hasonlóan van ez most is, a kisemberek mobilitási igényeit kiszolgáló márkák szenvednek, míg a több tízmilliós csodaautókat kínáló cégek szekere szépen szalad a válság alatt is.
Kerámia féktárcsák

Kerámia féktárcsák

Kerámia féktárcsák


Újabb autómárka bonyolítja azoknak az embereknek az életét, akik valami különleges sportkocsi vásárlása előtt állnak. Az eddigi, megszokott márkák mellett még egy szalonba is el kell majd zarándokoljanak, ha okosan akarnak választani. Igaz, Budapest határát, de még Magyarországét is el kell hagyniuk. De megéri a kiruccanás. McLarenért nem kell messzire menni, csak a szomszédba, Ausztriába.

Egy belvárosi szálloda termében ülünk, és talán a legfrissebb autógyártó bemutatkozóját hallgatjuk. Félelmetes számok repkednek a levegőben. 3,1 mp alatt száz, 8,8 mp alatt kétszáz, 330 km/órás csúcssebesség. Ha ez nem elég, 600 lóerő, és ugyanennyi Nm forgatónyomaték. A nyilván viccnek szánt 11,7 literes átlagfogyasztáson mosolyogjunk egy kicsit, de állítólag nem teljesen reménytelen ezt elérni. Mi nem kísérleteznénk vele, az biztos.

Tessék felcsavarni a hangerőt, aztán a play-re kattintani:

a videó a hirdetés után indul
Elöl a csomagtartó

Elöl a csomagtartó

Elöl a csomagtartó


Hallunk a tervekről, a villámgyors, egynapos szervizről, a vevő kényelmét szolgáló tréleres háztól házig szolgáltatásról. Aztán jönnek a technikai adatok, megtudjuk, hogy ez az első, szénszálas anyagból készült közúti sportkocsi. Elárulják, hogy a kocsi egyetlen tonnájára 461 lóerő jut, és hogy 100-ról 30 méter alatt képes megállni. Pár Aztán átballagunk a szomszédos, gyéren világított terembe, és kinyithatjuk, megfogdoshatjuk a járgányt. Igazán impozáns darab, narancsszínben is. De matt feketében jobban mutat.

Itt közkívánatra – a mi felelősségünkre persze, egy újságírónak semmi sem drága alapon – életre keltik a cifra márványon pihenő vadállatot. Rövid hatásszünet után fel is bőg az érces hangú motor, hogy pár másodperc robaj után megvonják tőle a benzint, szikrát. De ez is bőven elég volt ahhoz, hogy boldog, boldogtalan összefusson a szállodában. Nézegetik is a gépet, ritka vendég az ilyen errefelé.

McLaren dübörög a hallban:

Mennyibe kerül?

És akkor jöjjön a kiábrándulás: A McLaren MP4-12C nettó alapára 168 000 euró (47,7 millió forint). Hogy ez az összeg hányszorosára dagad, mire a kocsi a vevőhöz jut, az leginkább az adott országban rárakódó adók és illetékek mértékétől függ.

Vadállat a szállodában: McLaren 37