Szlovákia, szabadidő, utazás. Ezeket a szavakat hallva az aktív pihenésre vágyók azonnal a téli szezonra, a magas hegyekre, síelésre következtetnek. Elsőszámú szórakozás, amit a szomszédban űzni lehet, de korántsem az egyetlen. Mára az autósport rajongói is találnak maguknak elfoglaltságot, és se izzasztó hegyoldal, se arcrepesztő hideg nem kell hozzá.
A szlovák-magyar határ közelében felépült versenypályának köszönhetően a benzingőz szerelmesei új központot kaptak a térségben. A friss létesítményben egymást érik a rendezvények, versenyek, és az odajutáshoz sem kell térképolvasó zseninek lenni. Budapestről mindössze 170 kilométer az út, ami időben körülbelül bő két és fél órát jelent, de a nyugati országrészből természetesen sokkal hamarabb el lehet jutni a pályára.
Autóverseny határok nélkül
A nyelvtudásunkat nyugodtan hagyjuk otthon, a Dunaszerdahely közelében lévő pályán szinte mindenki, kivétel nélkül beszél magyarul, de nemzetközi létesítmény lévén, az angollal bármikor elboldogulunk. A 85 hektáron elterülő Slovakiaring minden igénynek megfelel, a versenyek lebonyolításához 12 pályakombinációt tudnak kialakítani, a leghosszabb nyomvonal majdnem hat kilométer. Ezzel Európa egyik leghosszabb aszfaltcsíkja várja itt a futamokat, és a nézőket. Az idén itt első alkalommal megrendezésre került WTCC futamnak, és főleg Michelisz Norbinak részvételének köszönhetően már komoly magyar nézősereg vette birtokba a Slovakiaring lelátóit.
A vezetéstechnikai tréningen ha nincs saját autó adnak, Honda Civic Type-R típusú autókat. Isten tartsa meg jó szokásukat!
A vezetéstechnikai tréningen ha nincs saját autó adnak, Honda Civic Type-R típusú autókat. Isten tartsa meg jó szokásukat!
Fotó megosztása:
A szlovák-magyar határ közelében felépült versenypályának köszönhetően a benzingőz szerelmesei új központot kaptak a térségben.
A szlovák-magyar határ közelében felépült versenypályának köszönhetően a benzingőz szerelmesei új központot kaptak a térségben.
Fotó megosztása:
Mindig a sisak volt kéznél, ezért ide kerültek az aláírások
Mindig a sisak volt kéznél, ezért ide kerültek az aláírások
Fotó megosztása:
A parkolóban nem mindennapi veteránokra bukkantunk
A parkolóban nem mindennapi veteránokra bukkantunk
Fotó megosztása:
A hétvégén zajló golftorna szolgálati autói Skoda Superb-ek voltak
A hétvégén zajló golftorna szolgálati autói Skoda Superb-ek voltak
Fotó megosztása:
A paddock mélyén lapult ez a Ferrari 458 Italia
A paddock mélyén lapult ez a Ferrari 458 Italia
Fotó megosztása:
A paddock mélyén lapult ez a Ferrari 458 Italia
A paddock mélyén lapult ez a Ferrari 458 Italia
Fotó megosztása:
A paddock mélyén lapult ez a Ferrari 458 Italia
A paddock mélyén lapult ez a Ferrari 458 Italia
Fotó megosztása:
Ferrari bringa
Ferrari bringa
Fotó megosztása:
Versenyzői overall pihenés közben
Versenyzői overall pihenés közben
Fotó megosztása:
A Pirelli betárazott
A Pirelli betárazott
Fotó megosztása:
A legendás Tatra 603 motortere
A legendás Tatra 603 motortere
Fotó megosztása:
Még üres a pódium
Még üres a pódium
Fotó megosztása:
Az FIA GT versenysorozatban akárcsak a Forma-1-ben Porschék szerepelnek a betétfutamban
Az FIA GT versenysorozatban akárcsak a Forma-1-ben Porschék szerepelnek a betétfutamban
Fotó megosztása:
A paddock mélyén lapult ez a Ferrari 458 Italia
A paddock mélyén lapult ez a Ferrari 458 Italia
Fotó megosztása:
A paddock mélyén lapult ez a Ferrari 458 Italia
A paddock mélyén lapult ez a Ferrari 458 Italia
Fotó megosztása:
A vezetéstechnikai tréningen ha nincs saját autó adnak, Honda Civic Type-R típusú autókat. Isten tartsa meg jó szokásukat!
Ott jártunkkor éppen az FIA GT versenysorozat küzdelmei zajlottak, a hatalmas kamionokkal, felszereléssel utazó csapatok szinte elvesztek a modern, tágas paddock-ban, és a szállás miatt sem kellett aggódniuk, a Slovakiaring területén 84 ágyas háromcsillagos Hotel várja a vendégeket.
Mivel a pályát épp a GT sorozat főszereplői a Ferrari 458 Italia, Lamborghini Murcielago, Mercedes SLS, Mclaren MP4-12C típusú versenygépek bitorolták, ezért nekünk be kellett érni a pálya egyéb szolgáltatásaival.
Magunkat is kipróbálhatjuk
Versenyzői overall pihenés közben
Versenyzői overall pihenés közben
Így egy gyorstalpaló tanfolyam keretében kipróbálhattuk a helyi vezetéstechnikai központot. Akárcsak a létesítmény többi része, ez is friss, naprakész, a legújabb technológiát vonultatja fel. A képzés három lépcsőben történik, akinek elég pénze és ideje van, abból igazi versenyzőt faragnak, vagy legalább kísérletet tesznek rá. A sokrétű programban a terepjárók megismerése is beletartozik, a területen kialakított off-road pálya igazi kihívás az átlagautósnak, elsőre félelmetes helyzeteket gyűrhetünk le, hozzáértő segítséggel.
A legélvezetesebb rész mégis maga a vezetéstechnikai pálya, ahol biztonságos környezetben gyakorolhatjuk a közlekedés során előforduló veszélyhelyzeteket. A kialakított terület hatalmas bukótereket kínál, bőven van hely esni. A képzés legnagyobb előnye, hogy ide bárki, bármivel jöhet, a motoroktól kezdve egészen a buszokig, teherautókig, ráadásul az oktatás magyar nyelven történik.
A paddock mélyén lapult ez a Ferrari 458 Italia
A pálya lelkének számító, jeges úton megcsúszást szimuláló rántópad negyven tonnáig bármit megperdít, csak győzze a sofőr összeszedni. Mi csak ízelítőt kaptunk, de aki hasznos oktatást szeretne, vagy kipróbálná autója, és saját tudását a versenypályán, az vegye számításba a Slovakiaring adta lehetőséget.