Íme, a 2012-es újdonság, a Porsche Cayenne GTS. Azért mentünk ki, hogy vele találkozzunk, és ezzel a képpel minden élményemet átadtam, amit szerezhettünk vele
Íme, a 2012-es újdonság, a Porsche Cayenne GTS. Azért mentünk ki, hogy vele találkozzunk, és ezzel a képpel minden élményemet átadtam, amit szerezhettünk vele
Fotó megosztása:
Lipcsében meghatározó a Porsche jelenléte. A félmilliós keletnémet városban lépten-nyomon utánafordul még egy-egy szép 911-esnek is az ember, pedig azt nem is itt gyártják
Lipcsében meghatározó a Porsche jelenléte. A félmilliós keletnémet városban lépten-nyomon utánafordul még egy-egy szép 911-esnek is az ember, pedig azt nem is itt gyártják
Fotó megosztása:
A kávéscsésze alakú látogatóközpont, konferenciateremmel, minimúzeummal, átadógarázzsal
A kávéscsésze alakú látogatóközpont, konferenciateremmel, minimúzeummal, átadógarázzsal
Fotó megosztása:
Folyik a Porsche sajátságos nullrevíziója: minden új kocsi megtesz pár kilométert a gyárudvaron, minőség-ellenőrzési okból, mielőtt vagonba kerül
Folyik a Porsche sajátságos nullrevíziója: minden új kocsi megtesz pár kilométert a gyárudvaron, minőség-ellenőrzési okból, mielőtt vagonba kerül
Fotó megosztása:
A busztükör rondálkodik bele a képbe
A busztükör rondálkodik bele a képbe
Fotó megosztása:
A lipcsei Porsche-központ látképe, a falon lógó poszterről fotózva
A lipcsei Porsche-központ látképe, a falon lógó poszterről fotózva
Fotó megosztása:
Indul a prezi - tartsanak velem!
Indul a prezi - tartsanak velem!
Fotó megosztása:
Az öreg Porsche nem talált az igényeinek megfelelő autót, hát épített egyet
Az öreg Porsche nem talált az igényeinek megfelelő autót, hát épített egyet
Fotó megosztása:
Számos oka van, hogy pont Lipcsébe települt a második Porsche-üzem, de a legfontosabbat nem írták ki: itt sokkal olcsóbb a munkaerő
Számos oka van, hogy pont Lipcsébe települt a második Porsche-üzem, de a legfontosabbat nem írták ki: itt sokkal olcsóbb a munkaerő
Fotó megosztása:
Ilyen gazdag az autóipari infrastruktúra Szászországban. Annyi itt a visszapillantótükör- és a kilincsgyáros, mint Tokajban a borász
Ilyen gazdag az autóipari infrastruktúra Szászországban. Annyi itt a visszapillantótükör- és a kilincsgyáros, mint Tokajban a borász
Fotó megosztása:
Kronológia a Cayenne-üzem alapkövétől a Macan-üzem alapkövéig
Kronológia a Cayenne-üzem alapkövétől a Macan-üzem alapkövéig
Fotó megosztása:
Négyzetméterek és eurómilliók
Négyzetméterek és eurómilliók
Fotó megosztása:
A Macan, a kicsi, praktikus, olcsó Porsche lehet a márka igazi fejőgépe 2013-tól
A Macan, a kicsi, praktikus, olcsó Porsche lehet a márka igazi fejőgépe 2013-tól
Fotó megosztása:
Házi versenypálya sportautó-tesztekhez
Házi versenypálya sportautó-tesztekhez
Fotó megosztása:
A világ híres kanyarjaiból összeütött házi pálya
A világ híres kanyarjaiból összeütött házi pálya
Fotó megosztása:
Mindig vicces, amikor egy luxusautó-gyártó a környezetvédelemről mesél
Mindig vicces, amikor egy luxusautó-gyártó a környezetvédelemről mesél
Fotó megosztása:
Kulturálisan is nagyon aktívak, és imádnak hátrányos helyzetű csoportokat támogatni
Kulturálisan is nagyon aktívak, és imádnak hátrányos helyzetű csoportokat támogatni
Fotó megosztása:
Építkezés-szafari: Porschékkal a betonoszlopok körül
Építkezés-szafari: Porschékkal a betonoszlopok körül
Fotó megosztása:
Lefóliázva várják a vonatot, hogy mehessenek gazdáikhoz szerte a világban
Lefóliázva várják a vonatot, hogy mehessenek gazdáikhoz szerte a világban
Fotó megosztása:
Használva van rendesen: ez a Cayenne látogatók százait vitte már hátra a saját tereppályára offroadozni
Használva van rendesen: ez a Cayenne látogatók százait vitte már hátra a saját tereppályára offroadozni
Fotó megosztása:
A fő infrastrukturális alap a vasút. Vonattal jönnek a karosszériák és a motorok, vonaton megy a kész kocsik többsége a kikötők felé
A fő infrastrukturális alap a vasút. Vonattal jönnek a karosszériák és a motorok, vonaton megy a kész kocsik többsége a kikötők felé
Fotó megosztása:
Ahol a világon a legnagyobb a Panamera- és Cayenne-sűrűség
Ahol a világon a legnagyobb a Panamera- és Cayenne-sűrűség
Fotó megosztása:
Épül a Macan-gyár
Épül a Macan-gyár
Fotó megosztása:
Egy gyönyörű Unimog
Egy gyönyörű Unimog
Fotó megosztása:
Egyelőre itt tart a Porsche Macan gyártása
Egyelőre itt tart a Porsche Macan gyártása
Fotó megosztása:
Daruk tánca
Daruk tánca
Fotó megosztása:
A foghíj a besült differenciálmű Cayenne hűlt helye - istenem, a legjobb családokban is előfordul az ilyesmi
A foghíj a besült differenciálmű Cayenne hűlt helye - istenem, a legjobb családokban is előfordul az ilyesmi
Fotó megosztása:
Kazah és bulgár kollégák alulnézetből
Kazah és bulgár kollégák alulnézetből
Fotó megosztása:
Német humor az építkezésen
Német humor az építkezésen
Fotó megosztása:
Ez a gyár jövőre már ontja a Porsche Macanokat
Ez a gyár jövőre már ontja a Porsche Macanokat
Fotó megosztása:
Betontalapzatuk elkészülésére várnak a KUKA robotok
Betontalapzatuk elkészülésére várnak a KUKA robotok
Fotó megosztása:
Volvóval épül a Porsche-gyár
Volvóval épül a Porsche-gyár
Fotó megosztása:
A Porsche-múzeum piros büszkesége, a Junior dízel traktor
A Porsche-múzeum piros büszkesége, a Junior dízel traktor
Fotó megosztása:
Amikor a Porsche még úgy gondolta, nem személyautóba való a dízelmotor
Amikor a Porsche még úgy gondolta, nem személyautóba való a dízelmotor
Fotó megosztása:
Házi múzeum a látogatóközpont galériáján
Házi múzeum a látogatóközpont galériáján
Fotó megosztása:
A 959-es, '86-os Dakar-autó
A 959-es, '86-os Dakar-autó
Fotó megosztása:
1973-as Porsche 917/10, Amerikából
1973-as Porsche 917/10, Amerikából
Fotó megosztása:
A 959-es koncepcióváltozata, az 1983-as Frankfurti Autószalon sztárja
A 959-es koncepcióváltozata, az 1983-as Frankfurti Autószalon sztárja
Fotó megosztása:
A 959-es koncepcióváltozata, az 1983-as Frankfurti Autószalon sztárja
A 959-es koncepcióváltozata, az 1983-as Frankfurti Autószalon sztárja
Fotó megosztása:
Egy félpucér újkori és egy gyári álapotú '70-es évekbéli 911
Egy félpucér újkori és egy gyári álapotú '70-es évekbéli 911
Fotó megosztása:
Félig felújított boxermotor - ilyen volt, ilyen lett
Félig felújított boxermotor - ilyen volt, ilyen lett
Fotó megosztása:
Gyalázatos lett a kép, de nem bírom nem iderakni: rém ronda, buboréklámpás 928-as tanulmány négy üléssel és extrém tengelytávval. Szerencsére sosem került gyártásba
Gyalázatos lett a kép, de nem bírom nem iderakni: rém ronda, buboréklámpás 928-as tanulmány négy üléssel és extrém tengelytávval. Szerencsére sosem került gyártásba
Fotó megosztása:
A 928-as utastere
A 928-as utastere
Fotó megosztása:
924-esből is lehet igazi Porschét építeni
924-esből is lehet igazi Porschét építeni
Fotó megosztása:
Pályaautók minden korból
Pályaautók minden korból
Fotó megosztása:
Pucér Carrera GT, 604 lóerővel. 1270 darab készült belőle itt, Lipcsében
Pucér Carrera GT, 604 lóerővel. 1270 darab készült belőle itt, Lipcsében
Fotó megosztása:
Egy LeMans-autó egyszerű, átlátható vezetőfülkéje
Egy LeMans-autó egyszerű, átlátható vezetőfülkéje
Fotó megosztása:
Porsche LMP (LeMans Prototype)
Porsche LMP (LeMans Prototype)
Fotó megosztása:
Porsche LMP (LeMans Prototype)
Porsche LMP (LeMans Prototype)
Fotó megosztása:
Dízel traktortól szupersportautókig
Dízel traktortól szupersportautókig
Fotó megosztása:
Ilyen gumival még a Cayenne-ből is igazi terepjáró válhat
Ilyen gumival még a Cayenne-ből is igazi terepjáró válhat
Fotó megosztása:
A dülöngéltető pályára nem mehettünk rá
A dülöngéltető pályára nem mehettünk rá
Fotó megosztása:
Készülnek a kissé komikusan egyszerű offroad-túrára a Cayenne-ek a nagyon-kelet-európai újságírókkal
Készülnek a kissé komikusan egyszerű offroad-túrára a Cayenne-ek a nagyon-kelet-európai újságírókkal
Fotó megosztása:
40 fokos emelkedőn megy fel a Porsche
40 fokos emelkedőn megy fel a Porsche
Fotó megosztása:
A rázós sziklák remekül kiemelik, nagyon kemény rugóival mennyire NEM terepjáró a luxus-SUV
A rázós sziklák remekül kiemelik, nagyon kemény rugóival mennyire NEM terepjáró a luxus-SUV
Fotó megosztása:
Vadló legelészik a Porsche-üzem zöld mezején
Vadló legelészik a Porsche-üzem zöld mezején
Fotó megosztása:
Oldaldőlni készülünk
Oldaldőlni készülünk
Fotó megosztása:
Az elmúlt 6000 kilométeren 26,9 l/100 km volt az átlagfogyasztása az üzemi Cayenne-nek. Ideális üzemi rohangászós autó egy V8-as, 2 tonna feletti SUV
Az elmúlt 6000 kilométeren 26,9 l/100 km volt az átlagfogyasztása az üzemi Cayenne-nek. Ideális üzemi rohangászós autó egy V8-as, 2 tonna feletti SUV
Fotó megosztása:
A különböző felfüggesztési, rugózási, differenciálzárási cuccok kapcsolói, amihez legjobb nem hozzányúlni, hanem hagyni mindent automatán
A különböző felfüggesztési, rugózási, differenciálzárási cuccok kapcsolói, amihez legjobb nem hozzányúlni, hanem hagyni mindent automatán
Fotó megosztása:
Kerék közepéig is alig ér az extrém vizes pálya
Kerék közepéig is alig ér az extrém vizes pálya
Fotó megosztása:
Safety Car-ok a Porsche házi pályája mellett
Safety Car-ok a Porsche házi pályája mellett
Fotó megosztása:
Egyirányú út - ANNYIRA német, hogy ezt kiírják egy versenypályán!
Egyirányú út - ANNYIRA német, hogy ezt kiírják egy versenypályán!
Fotó megosztása:
A szánalmas pályakörök alatt egyszer elértük a 140-et, de azonnal fékezett is előttünk a megrettent román kolléga. Talán még sosem ment ilyen gyorsan életében, tehát mi sem mehettünk gyorsabban mögötte
A szánalmas pályakörök alatt egyszer elértük a 140-et, de azonnal fékezett is előttünk a megrettent román kolléga. Talán még sosem ment ilyen gyorsan életében, tehát mi sem mehettünk gyorsabban mögötte
Fotó megosztása:
Körülbelül ennyit láttunk a Cayenne-család legújabb tagjából, a GTS sportmodellből
Körülbelül ennyit láttunk a Cayenne-család legújabb tagjából, a GTS sportmodellből
Fotó megosztása:
Safety Car-ok a Porsche házi pályája mellett
Safety Car-ok a Porsche házi pályája mellett
Nem sokat kertelek, minden diplomáciát mellőzve a lényeggel kezdem: a Porsche megszervezte a kelet-európai autós újságírók számára 2012 legsilányabb nemzetközi autóbemutató rendezvényét. Vasárnap reggel hatkor indultunk a Liszt Ferihegyről, hogy hétfőn délután 2-től fél 3-ig autózhassunk egy kicsit, a márkához kevéssé illő módon komikusan lassan. Semmit nem tudtunk meg semmiről, egy lerohadt Cayenne miatt félórát vártunk, hogy bemehessünk a majdani Macan-gyárat építő daruk közé port nyelni.
Az egyetlen – viszonylag – új modellt, ami miatt tulajdonképpen kivittek minket, gyakorlatilag nem is láttuk. Íme, mindaz, amit a lipcsei rendezvény után el tudok mondani arról, milyen autó a Porsche Cayenne GTS. Ilyen:
A könnyített, nagyon erős, de még nem turbós fél-csúcsmodell hivatalos nemzetközi menetpróbáján mi és a velünk együtt Lipcsébe csalt kazah, bolgár, román újságírók nem vehettek részt. Így járnak azok a fél-ázsia származékok, akik hazájában több Porschét adnak el német rendszámmal, vagy több Porschét hoznak be szürkeimportban Amerikából, mint amennyi a hivatalos értékesítés – Európa bizony legalább kétsebességes, ez van.
Kerék közepéig is alig ér az extrém vizes pálya
Akit több is érdekel arról a kocsiról, amelyet ezen a bemutatón nem vezethettünk, hírszerkesztőnk
áprilisi anyagából tájékozódhat. Én csak arról a Cayenne Driving Experience nevű programról tudok beszámolni, amire körülbelül
273 euróért bárki befizethet (40 fős csoport esetén), de ha a fizetős rendezvény is ilyen, mint amin mi vettünk részt, biztos sokan verik a kasszánál az asztalt, hogy adják vissza a pénzüket!
Számos oka van, hogy pont Lipcsébe települt a második Porsche-üzem, de a legfontosabbat nem írták ki: itt sokkal olcsóbb a munkaerő
Számos oka van, hogy pont Lipcsébe települt a második Porsche-üzem, de a legfontosabbat nem írták ki: itt sokkal olcsóbb a munkaerő
Első programpont: mese a lipcsei Porsche-központról
Egy powerpoint-bemutatón dr. Joachim Lamla, a lipcsei Porsche-üzem pénzügyi igazgatója mesélt arról, hol is vagyunk tulajdonképpen. Dióhéjban: a telephelyet a Panamera gyártására létesítette a Porsche, a hivatalos kommunikáció szerint azért, mert Stuttgartban már egy csavarhúzót sem lehet leejteni, olyan sűrűn állnak egymás mellett a gyárak, ellenben itt Szászországban hatalmas prérik várnak még lebetonozásra, ugyanakkor az autós háttéripar már 12 éve is igen jelentős volt.
Mi persze inkább úgy sejtjük, az lehetett a fő vonzerő, hogy a gazdaságilag még mindig a Nyugat után kapaszkodó keletnémet vidékeken olcsó munkarővel is el lehet készíteni olyan kocsikat, amikre azért rá lehet ütni a MADE IN GERMANY jelzést.
A Macan, a kicsi, praktikus, olcsó Porsche lehet a márka igazi fejőgépe 2013-tól
Kulturálisan is nagyon aktívak, és imádnak hátrányos helyzetű csoportokat támogatni
Kulturálisan is nagyon aktívak, és imádnak hátrányos helyzetű csoportokat támogatni
2000-ben rakták le az alapkövet, 2002-ben indult a Cayenne gyártása, 2003-ban kibővítették az üzemet, majd megkezdték a rövid életű, de hamar legendává nőtt Carrera GT szupersportkocsi gyártását.
2006-ban a Panamera gyártóüzemét kezdték el építeni, tavaly márciusban pedig a kis Porsche-hobbiterepjáró, a Macan gyártási előkészületeként nekiláttak az új épület alapozásának.
Idén már az 500 ezredik lipcsei gyártású Porsche is kigördülhetett a gyár kapuján.
Egy gyönyörű Unimog
Második programpont: egy nem létező gyár megtekintése
A prezentáció után ütött-kopott, láthatóan alaposan kihasznált Cayenne-ekbe ültettek minket, és átgurultunk az épülő Macan-gyár megtekintésére. Közben egyszer megálltunk, mert az egyik Cayenne-ben örökre összezárt a differenciálmű – bárkivel megeshet az ilyesmi.
Az épülő üzemcsarnok úgy néz ki, mint egy üzemcsarnok, ami épül. Számmisztikusok kedvéért: az eddigi 277 millió eurós beruházás most további 223 millió euróval bővül, ebből a pénzből egy bruttó 166 ezer négyzetméteres gyár készül, 200 kilométernyi elektromos kábellel, 515 ezer köbméter föld megmozgatásával.
Német humor az építkezésen
A 959-es koncepcióváltozata, az 1983-as Frankfurti Autószalon sztárja
A 959-es koncepcióváltozata, az 1983-as Frankfurti Autószalon sztárja
Egyelőre mindebből csak jókora vasbeton oszlopok és gerendák látszanak, az egyetlen jel, ami arra engedett következtetni, hogy itt tényleg autót, és nem májkrémet vagy pamutpólót készítenek majd jövőre, egy KUKA robotokkal megrakott nyitott teherautó volt.
Harmadik programpont: filmvetítés arról, amiről prezit láttunk és amit megnéztünk
Hogy kipihenjük a luxus-suvokban töltött építkezés-bejárást, egy rövid videón megnézhettük, milyen sok vadló és vadmarha él az autógyár körül, mert a Porsche, boxermotoros sportautók és V8-as luxusterepjárók gyártója, nagyon komolyan veszi a környezetvédelmet.
Betontalapzatuk elkészülésére várnak a KUKA robotok
Betontalapzatuk elkészülésére várnak a KUKA robotok
Negyedik programpont: gyárlátogatás abban a gyárban, ahol már voltunk
Fényképezőgépek, telefonok begyűjtése után egy rövid körséta következett a gyárban. Nos; ez a gyár éppen olyan, mint bármelyik másik márkáé, akár a Suzukié, Opelé, csak kicsit unalmasabb. Unalmasabb, mert Lipcsében az egyetlen igazán érdekes esemény, a látványos szikraesővel járó ponthegesztés elmarad. A Cayenne-karosszériák ugyanis már készen érkeznek Pozsonyból, a Panamera-testek Hannoverből. Ezekbe kerül a Zuffenhausenben készült motor.
Csendes, láthatóan nagyon német melósok húzgálják nyomatékra a csavarokat, illesztenek, kattintanak, targoncáznak fel-alá. Közel nem olyan fokú az automatizáltság, mint egy japán gyárban, de nem is olyan felelőtlenül vidám a hangulat, mint egy déli (vagy déli munkások által kiszolgált) európai üzemben.
Elhiszem ennek az üzemnek, hogy ezerszer ellenőrzött minőséget és a specifikációk pontos követését tudja, de szinte fáj látni, mennyire nem kell érzelem egy olyan autó elkészítéséhez, aminek már csak a neve felét kimondva kellemes melegség támad minden rendes autóbuzi lelkében. A lipcsei Porsche-gyár meglátogatása is ugyanazt a kiüresedett tompaságot hozza, ami akkor jelentkezik, amikor ráébredek: manapság már sokkal inkább TERMÉKEK ezek a négykerekű holmik, mint AUTÓK.
Dízel traktortól szupersportautókig
Ötödik programpont: ebéd a múzeumban
Bár a lipcsei Porsche-központ érzékelhetően messze esik a stuttgarti főhadiszállástól, bár itt gyártják azokat a túl nehéz, túl kényelmes, túl biztonságos modelleket, amik arra valók, hogy legyen pénz az igazi Porschék gyártására (melyik gyerek rajzolna Cayenne-t vagy Macant, ha megkérjük, hogy skicceljen fel egy Porschét?), azért a hegyére állított betonkúpban, a látogatóközpontban megérezhettünk valamit a márka szelleméből. Bekaptunk pár tipikus német falatot a büfében (jó minőségű alapanyagból ízetlen, fantáziátlan készétel), és szaladtunk is fel a lépcsőn a galériára.
1973-as Porsche 917/10, Amerikából
1973-as Porsche 917/10, Amerikából
A legfelső szinten ugyanis körbeállítva számos legendás prototípus, versenyautó vagy híres szériamodell lakik. A szépségdíjat megosztva ítélném a vidám, piros dízel traktornak (Porsche Junior) és a 959-es egykori frankfurti szalonos kiállítási példányának, de íme, itt vannak a képek: hadd döntse el mindenki maga, melyik szerinte a legszebb lipcsei muzeális Porsche:
Hatodik programpont: terepjárás-imitáció előszériás, csörgő-zörgő öreg Cayenne-ekkel
És eljött az idő, amikor végre-valahára egy Porsche kormánya mögé ülhettünk. Egy V8-as Cayenne-t kaptunk a másik magyar kollégával, aztán megkezdődött a duplán paradox túra: off-roadozás Porschéval, épített terepen.
A rázós sziklák remekül kiemelik, nagyon kemény rugóival mennyire NEM terepjáró a luxus-SUV
A Cayenne és a majdani Macan 40 fokos rámpán, laza homokon, döntött földutas visszafordítóban és egy tengelyig is alig érő vizű, mosolyogtatóan steril betonmedencében mutathatja meg tulajdonosának vagy az érdeklődőknek, mit tud. Az automatikus összkerékhajtás, a 3 km/h-tól 15-ig tempomattal állítható sebességű lejtmenet-vezérlés, a központi és hátsó diffizár mindenen átmászatja a Cayenne-t, amibe van szíve bevinni szegényt a sofőrjének.
Nézd csak, főnök: ilyen Porschét kapsz a pénzedért! Átmegy bármin, elvisz bárhova, kemény, mint te, és – kacsintás – úgyis tudjuk mind a ketten, hogy minderre soha nem lesz szükséged. Elvégre ki a fene vinne éles sziklákra egy minimum 19, de inkább 25-30 milliós luxusautót, karcoló ágak közé?
Legfeljebb a Porsche, marketingcélzattal, mint láthattuk.
A szánalmas pályakörök alatt egyszer elértük a 140-et, de azonnal fékezett is előttünk a megrettent román kolléga. Talán még sosem ment ilyen gyorsan életében, tehát mi sem mehettünk gyorsabban mögötte
A szánalmas pályakörök alatt egyszer elértük a 140-et, de azonnal fékezett is előttünk a megrettent román kolléga. Talán még sosem ment ilyen gyorsan életében, tehát mi sem mehettünk gyorsabban mögötte
Hetedik programont: siralmas autózás álompályán nagypapatempóban
Az egyik kört egy kézzel csináltam végig egy ötszáz lóerős Cayenne Turbóban, hogy legalább egy kis kihívás legyen a pályaautózásban. A vánszorgó sorban gurulgatva azt hallgathattuk a cébén, hogy az elöl autózó instruktor dühösen mentegetőzik a román és kazah operatőrök miatt, akik ész nélkül rohangálnak keresztül-kasul a pályán, egy-egy jobb snitt reményében a 60-nal száguldó Porschékról.
„Látom a tükörben azoknak az arcát, akik most csalódottak, de kérem értsék meg a legtapasztaltabb pilóták is, hogy első a biztonság. Addig nem tudunk gyorsabban menni, amíg az operatőrök nem mennek be a szalagkorlátok mögé, kérem az újságírókat, jelezzék kameramanjaiknak, hogy ne sétáljanak a pályán.”
A világ híres kanyarjai összefűzve
Nem akármilyen pályát építtetett a Porsche a 2002-re elkészült lipcsei gyár mellé. A Nemzetközi Automobil Szövetség előírásainak megfelelő aszfaltcsíkot a modern Forma-1-es pályákat is jegyző Hermann Tilke rajzolta.
Hermann Tilke rakta össze, izgalmas alapanyagból
Ám nem a saját ötleteiből építkezett, hanem a világ híres kanyarjait használta, összesen tízet emelt át. Megtalálható a pályán többek között a Parabolica Monzából, a buszmegálló Spa-Francorchampsból, a monte-carlói Loews, de a Laguna Seca-i dugóhúzó is kipróbálható. Utóbbi megvalósításához egy komolyabb dombot kellett összehozni a pálya közepén, hogy biztosíthassák a szükséges szintkülönbséget.
A 12 méter széles aszfaltcsík teljes hossza 3,7 kilométer, de persze többféle kialakításban választható le belőle alkalmi pálya. Mi például 2,5 kilométeren próbálgattuk az autókat. A pálya összes részét kamerák figyelik, amelyek képét a versenyirányítás irodájából figyelik, ez a komplexum központi épületében bújik meg. A hatalmas csészére emlékeztető épületben emellett múzeum, étterem és konferenciaterem is található.
Horváth Zsolt
A meredeken emelkedő, hirtelen balra törő lejtős „dugóhúzón”, a monzai Parabolica másolatán vánszorogva éreztem: ennek kellett volna a rendezvény csúcspontjának lennie, egy GTS Cayenne-ben. Hát, nem jött össze.
Egy kattintás a fényképezőgéppel a reptér felé rohantamban két nap alatt az új modellről, ennyire adott lehetőséget a program. Hiába, a Porsche izgalmas és jó autókat gyártó vállalat, nem vidámpark vagy wellness-központ. Ezért aztán nem is értem, miért nem a jól bevált módon próbálja meggyőzni az újságírókat arról, hogy győzzék meg olvasóikat arról, milyen remek autót tud lenni egy Porsche.
Hiszen tudnak olyat is – ha igazi Porschékról van szó!