Mindkét futamot a Chevrolet nyerte a WTCC hétvégi sonomai versenyén, mégsem volt felhőtlenül boldog a csapat a futamok után… Nem úgy a Zengő Motorsport. Kilencedik futamához érkezett a 12 helyszínen zajló Túraautó-világbajnokság.
Számos trükkös, beláthatatlan kanyar van az amerikai pályán, sokan esetek áldozatul
Számos trükkös, beláthatatlan kanyar van az amerikai pályán, sokan esetek áldozatul
Fotó megosztása:
A látványra nem lehetett panasz, az amerikainak a NASCAR után leginkább a kisebb zaj lehetett fura
A látványra nem lehetett panasz, az amerikainak a NASCAR után leginkább a kisebb zaj lehetett fura
Fotó megosztása:
Most sem hiányoztak a hölgyek
Most sem hiányoztak a hölgyek
Fotó megosztása:
Akár az F1-ben, számos mérnök csak az adatokat elemzi a futam közben
Akár az F1-ben, számos mérnök csak az adatokat elemzi a futam közben
Fotó megosztása:
Így örültek a Chevynél, amikor az időmérő utolsó pillanatában sikerült gyorsabb kört futniuk Tarquini-nél
Így örültek a Chevynél, amikor az időmérő utolsó pillanatában sikerült gyorsabb kört futniuk Tarquini-nél
Fotó megosztása:
Robert Huff (j), Alain Menu és Yvan Muller (j.) is esélyes még a bajnoki címre
Robert Huff (j), Alain Menu és Yvan Muller (j.) is esélyes még a bajnoki címre
Fotó megosztása:
A versenyre állítják az autót, a pilótát ilyenkor az ülésbe helyezett súlyok helyettesítik
A versenyre állítják az autót, a pilótát ilyenkor az ülésbe helyezett súlyok helyettesítik
Fotó megosztása:
Csak egy autó utazott Dél- és Észak-Amerikába a versenyekre, így az itthon maradt géppel tesztelhetett a csapat
Csak egy autó utazott Dél- és Észak-Amerikába a versenyekre, így az itthon maradt géppel tesztelhetett a csapat
Fotó megosztása:
Egész évadban egyetlen motort használhatnak a csapatok, ha cserélnek,büntetés jön
Egész évadban egyetlen motort használhatnak a csapatok, ha cserélnek,büntetés jön
Fotó megosztása:
1,6 literes (kb.) 330 lóerős motort rejt, amely ízig vérig versenytechnika
1,6 literes (kb.) 330 lóerős motort rejt, amely ízig vérig versenytechnika
Fotó megosztása:
Hölgyek
Hölgyek
Fotó megosztása:
Hölgyek
Hölgyek
Fotó megosztása:
A pálya érdekessége, hogy a garázsok kissé távolabb vannak a bokszutcától, így a csapatoknak minden verseny előtt ki kell települniük
A pálya érdekessége, hogy a garázsok kissé távolabb vannak a bokszutcától, így a csapatoknak minden verseny előtt ki kell települniük
Fotó megosztása:
Eredményeivel Norbi a függetlenek között, jelentős előnyre tett szert
Eredményeivel Norbi a függetlenek között, jelentős előnyre tett szert
Fotó megosztása:
Voltak, akik nem trófeákat vittek, inkább hagytak a a pályán
Voltak, akik nem trófeákat vittek, inkább hagytak a a pályán
Fotó megosztása:
Ezúttal is a Chevrolet Cruze volt a leggyorsabb autó a pályán
Ezúttal is a Chevrolet Cruze volt a leggyorsabb autó a pályán
Fotó megosztása:
Norbi minkét futamon igyekezett megizzasztani Rob Huffot
Norbi minkét futamon igyekezett megizzasztani Rob Huffot
Fotó megosztása:
Mintha a Hungaroringen lennénk, a magyar szurkolók Amerikában is kitettek magukért
Mintha a Hungaroringen lennénk, a magyar szurkolók Amerikában is kitettek magukért
Fotó megosztása:
A csapatfőnök, Zengő Zoltán az utolsó körökben így izgult
A csapatfőnök, Zengő Zoltán az utolsó körökben így izgult
Fotó megosztása:
Norbi párja együtt örült a "főnökkel" újabb dobogós eredménynek
Norbi párja együtt örült a "főnökkel" újabb dobogós eredménynek
Fotó megosztása:
Huff a hétvégén szerzett 1. és 2. helyével lenullázta a hátrányát
Huff a hétvégén szerzett 1. és 2. helyével lenullázta a hátrányát
Fotó megosztása:
Újabb magyar szurkoló Kaliforniában
Újabb magyar szurkoló Kaliforniában
Fotó megosztása:
Napsütés nélkül is fényes napja volt Michelisz Norbinak
Napsütés nélkül is fényes napja volt Michelisz Norbinak
Fotó megosztása:
Sorakozó
Sorakozó
Fotó megosztása:
Autogram a győztestől
Autogram a győztestől
Fotó megosztása:
Készül az emlék
Készül az emlék
Fotó megosztása:
Norninak kijutott a rajongókból
Norninak kijutott a rajongókból
Fotó megosztása:
A konténer nemcsak a versenyfelszerelést rejti ügyesen, de az interjúhoz is remek árnyékot ad a 30 fokos kaliforniai melegben
A konténer nemcsak a versenyfelszerelést rejti ügyesen, de az interjúhoz is remek árnyékot ad a 30 fokos kaliforniai melegben
Fotó megosztása:
Az amerikai versenypályán több olyan kanyar van, amit vakon vesznek be a versenyzők, mert a szintkülönbségek miatt nem látszik a kijárati ív
Az amerikai versenypályán több olyan kanyar van, amit vakon vesznek be a versenyzők, mert a szintkülönbségek miatt nem látszik a kijárati ív
Fotó megosztása:
A képek nem adják vissza, de a sonomai pályán nagyon nagy szintkülönbségek vannak
A képek nem adják vissza, de a sonomai pályán nagyon nagy szintkülönbségek vannak
Fotó megosztása:
A múlt heti teszt eredményeként a Zengő csapat autója kopott gumikon is gyors
A múlt heti teszt eredményeként a Zengő csapat autója kopott gumikon is gyors
Fotó megosztása:
Norbi mindenképpen szeretne fejlődni az időmérők tekintetében
Norbi mindenképpen szeretne fejlődni az időmérők tekintetében
Fotó megosztása:
Készülődés a rajtra
Készülődés a rajtra
Fotó megosztása:
Nem volt hiány kalandban, volt, hogy még a biztonsági autót is a pályára kellett küldeni
Nem volt hiány kalandban, volt, hogy még a biztonsági autót is a pályára kellett küldeni
Fotó megosztása:
A célig üldözte a Chevyket az első versenyen Norbi
A célig üldözte a Chevyket az első versenyen Norbi
Fotó megosztása:
Győzelemmel mutatkozott be hazai pályán a Chevrolet
Győzelemmel mutatkozott be hazai pályán a Chevrolet
Fotó megosztása:
A kormány meghibásodása elütötte a Chevrolet-t a hármas sikertől az első versenyen
A kormány meghibásodása elütötte a Chevrolet-t a hármas sikertől az első versenyen
Fotó megosztása:
Az amerikai himnusz más sporteseményekhez itteni hasonlóan nem CD-ől szólt, hanem élőben
Az amerikai himnusz más sporteseményekhez itteni hasonlóan nem CD-ől szólt, hanem élőben
Fotó megosztása:
Ismerik a show-bizniszt az amerikaiak, igyekeztek mindent bevetni, a rajt előtt ejtőernyősök landoltak a pálya mellett
Ismerik a show-bizniszt az amerikaiak, igyekeztek mindent bevetni, a rajt előtt ejtőernyősök landoltak a pálya mellett
Fotó megosztása:
Szombaton még lézengtek az amerikai pályán a nézők, vasárnap már sokan voltak
Szombaton még lézengtek az amerikai pályán a nézők, vasárnap már sokan voltak
Fotó megosztása:
Két cehvrolet győzelem, két Michelisz dobogó a WTCC hétvégi futamán
Két cehvrolet győzelem, két Michelisz dobogó a WTCC hétvégi futamán
Fotó megosztása:
A következő két évben is lesz amerikai WTCC-futam
A következő két évben is lesz amerikai WTCC-futam
Fotó megosztása:
A hölgy mellbedobással győzött
A hölgy mellbedobással győzött
Fotó megosztása:
Kíváncsiak voltak az Amerikaiak a Túraautó-világbajnokságra
Kíváncsiak voltak az Amerikaiak a Túraautó-világbajnokságra
Fotó megosztása:
Michelisz Norbi szerint az autóban és benne is több van, különösen az időmérők kapcsán szeretne fejlődni
Michelisz Norbi szerint az autóban és benne is több van, különösen az időmérők kapcsán szeretne fejlődni
Fotó megosztása:
A szervezőknek egy valamit biztosan meg kell oldaniuk jövőre, túl hosszú sorok álltak a büfék előtt, az amerikaiak nem szeretnek ennyit várni a sörre meg a kolbászra
A szervezőknek egy valamit biztosan meg kell oldaniuk jövőre, túl hosszú sorok álltak a büfék előtt, az amerikaiak nem szeretnek ennyit várni a sörre meg a kolbászra
Fotó megosztása:
San Francisco közelében fekszik a sonomai pálya
San Francisco közelében fekszik a sonomai pálya
Fotó megosztása:
Csata a pályán, öröm azon kívül, Huff és Michelisz
Csata a pályán, öröm azon kívül, Huff és Michelisz
Fotó megosztása:
Patrick Dempsey, a világhírű Grey's klinika című amerikai sorozat férfi főszereplője is indult a Maserati betétfutamon. Nem amatőr, profi módon versenyez
Patrick Dempsey, a világhírű Grey's klinika című amerikai sorozat férfi főszereplője is indult a Maserati betétfutamon. Nem amatőr, profi módon versenyez
Fotó megosztása:
1,6 literes (kb.) 330 lóerős motort rejt, amely ízig vérig versenytechnika
1,6 literes (kb.) 330 lóerős motort rejt, amely ízig vérig versenytechnika
Robert Huff megnősült, Yvan Muller, 24 órás kerékpárversenyen indult (csapattársa lábsérülése miatt egyedül), Alain Menu pedig egy telefonhívást leszámítva kizárta életéből a WTCC-t az elmúlt egy hónapban. A Chevrolet WTCC csapatának pilótái feltöltődve tértek vissza a nyári szüntet követően a versenyzéshez. Komoly feladat várt rájuk az elmúlt hétvégén.
Nem titkoltan az volt a Chevrolet álma, hogy a túraautó-világbajnokság most debütáló amerikai futamán – hazai versenyükön – szerezzék meg sorozatban harmadik konstruktőri bajnoki címüket. Erre meg is volt minden esély, hiszen nagy előnnyel vezettek a pontversenyben a privát SEAT-okból, illetve privát BMW-kből összeállt konstruktőrök előtt, ráadásul a szombati kvalifikáción az 1., 3., 4., időket érték el a nyári melegben.
Eleinte úgy tűnt, a Chevrolet számára tökéletes forgatókönyv alakul vasárnap Sonomában, hiszen az első verseny rajtját követően a három Cruze diktálta a tempót, szorosan mögöttük az ötödik helyről induló Michelisz Norbival. Csakhogy a rajt után az első kanyarkombinációban Gabriele Tarquini és Alain Menu autója összekoccant, és míg Tarquini akkor rögtön az ötödik helyre került, addig Menu autójában csak a negyedik körben jelentkezett a találkozó eredménye. A kormány meghibásodása miatt lelassult és a bokszba hajtott. Yvan Muller átvette az első helyet, megnyerte a futamot, Robert Huff és Michelisz Norbi előtt.
Zsolti a nagy vízen túl
A konténer nemcsak a versenyfelszerelést rejti ügyesen, de az interjúhoz is remek árnyékot ad a 30 fokos kaliforniai melegben
Horváth Zsolt kollégánk nem véletlenül van ennyire képben a sonomai futammal, jelenleg ugyanis Kaliforniában izzad a pálya szélén a Chevrolet WTCC csapata meghívottjaként.
Amikor nem a ringen töltötték az időt, Zsolti az egyetlen magyar újságíróként vezette a Chevrolet Trax nevű kis szabadidő-autót, tapasztalatairól nemsokára exkluzív beszámolót közlünk.
A képek nem adják vissza, de a sonomai pályán nagyon nagy szintkülönbségek vannak
A képek nem adják vissza, de a sonomai pályán nagyon nagy szintkülönbségek vannak
A második versenyen megint elemükben voltak a Chevyk és bár a fordított sorrendnek köszönhetően 7.,8.,10.helyről indultak gyorsan vágtak keresztül a mezőnyön, de nem kevésbé Michelisz. A negyedik körben az élről pördült ki Mehdi Bennani, majd helyét megöröklő Franz Engstler találkozott az őt utolérő Yvan Mullerrel.
Rövid ideig reménykedhetett dupla győzelemben Muller, mert a felügyelők áthajtásos büntetéssel sújtották az Engstler „kilökésért”, ezzel el is veszítette esélyét a pontszerzésre. Az első helyet megöröklő Robert Huff viszont kapott az alkalmon és Michelisz Norbi szorongatásától sem hibázva megszerezte idei negyedik győzelmét a számos akcióval tűzdelt futamon. Ezúttal Gabriele Tarquini végzett a harmadik helyen.
A hétvégi eredményekkel a Chevrolet nagyon közel került a bajnoki címhez, de egyelőre várnia kell a pezsgősüvegek kinyitására. Az egyéni bajnoki címért folytatott küzdelem szinte a nulláról indul, hiszen az amerikai versenyt követően Mullernek és Huffnak is 315 pontja van, de a harmadik Alain Menu is 49 pontra csökkentette lemaradását a második futamon szerzett negyedik helyével.
Kíváncsiak voltak az Amerikaiak a Túraautó-világbajnokságra
„Fantasztikus nap volt a mai nap Sonomában. Nem is kívánhattam volna többet, a bajnokság újra teljesen nyitott. Keveset tehettem Yvan ellen az első részben, küzdöttem, hogy kövessem, a 2. hely jó eredmény” – nyilatkozta Huff. „A második futamon Yvan mögött voltam, amikor megbüntették szerencsés helyzetbe kerültem. Az utolsó körökben Michelisz nagyon közel volt, én viszont igyekeztem óvatosan menni, hogy ne tegyem tönkre a gumijaimat, még akkor is, ha tudtam, hogy Norbert nagyon fair versenyző és nem csinál semmi őrültséget”- tette hozzá a brit, aki a versenybírók bakijáról is sem feledkezett meg. „Érdekes, hogy valaki elfelejtette a kockás zászlót, így mindannyian mentünk még egy gyors kört, amit nagyon szórakoztatónak találtam.”
A múlt heti teszt eredményeként a Zengő csapat autója kopott gumikon is gyors
A múlt heti teszt eredményeként a Zengő csapat autója kopott gumikon is gyors
A Chevrolet-vel ellentétes utat járt be a Zengő csapat a szünetben. Pihenés helyett náluk épp ekkor gyorsultak fel az események. Pénzszűke miatt a csapat csak egy autóval vesz részt a WTCC Európán kívüli versenyein. Ám a hátrányt, hogy Wéber Gábor nem indul a versenyeken, előnyükre fordították. A Magyarországon hagyott autóval tesztelni tudtak a szünetben.
Mint a vezess.hu Zengő Zoltántól, a csapat vezetőjétől megtudta, a múlt heti Szlovákia Ringen teljesített teszt a mostani siker kulcsa. „A SEAT-tal anno maximum húsz percet teszteltünk egyszer, a BMW-vel tavaly egyáltalán nem, a múlt héten viszont nagyjából 1000 kilométert tudtunk menni. Elsősorban arra koncentráltunk, hogy adatokat gyűjtsünk arról, hogy milyen konstans körökre vagyunk képesek kopott gumikon. Új gumikon egy-két gyors kört tud futni a versenyző, de a használt gumikon megváltozik az autó viselkedése. Amikor a tapadás elfogy, akkor teljesen más beállítások kellenek és most megfejtettük, hogyan maradhatunk gyorsak kopott gumikon is. Úgy néz ki, hogy ez működik és bevált.”
Nem is akárhogy.
Michelisz Norbi szerint az autóban és benne is több van, különösen az időmérők kapcsán szeretne fejlődni
Michelisz Norbi szerint az autóban és benne is több van, különösen az időmérők kapcsán szeretne fejlődni
Nem árulunk el nagy titkot, ha elmondjuk, hogy mivel Norbi – illetve a mezőny nagy része – még nem versenyzett Sonomában, a magyar fiú számítógépen gyakorolta a pályát, illetve mint elmondta, sok Indycar és NASCAR belső kamerás felvételt nézett meg. „Nyilván mivel más vonalvezetésen versenyeznek az említett sorozatok és az autók viselkedése is más, így elég korlátozott információhoz jut az ember, de legalább a pálya nyomvonalát meg tudja tanulni” – mondta az Amerikában is leghangosabb szurkolókkal támogatott Michelisz Norbert.
„Az időmérő után még csalódott voltam, mert egy körön több mint egy másodperc volt a lemaradásunk” – tette hozzá. „Azt gondolom, ma sok minden az én kezemre játszott, ha nem lett volna technikai gondja az ellenfeleknek, nem biztos, hogy meglett volna a dobogó. A második versenyen viszont azt érzetem, hogy akár nyerhetnék is. Úgy tűnt, hogy gyorsabb is vagyok Huffnál, de sajnos ez nem volt elég ahhoz, hogy előzési pozícióba kerüljek. Egy pici csalódás van emiatt bennem, de nem akarok panaszkodni, leszámítva a Magyar Nagydíjat, ez volt idén a legsikeresebb hétvégénk.”
Az összesített bajnokságban a magyar fiatalember, a hatodik helyen áll, míg a független csapatok pilótáinak versenyét immár fölényesen vezeti.
A hölgy mellbedobással győzött
A WTCC-ben az ázsiai rész következik, hiszen a Japán, Kína és Makaó zárja a 12 versenyes 2012-es sorozatot. Remélhetőleg a makaói verseny nemcsak a Chevrolet-pilóták között eldőlő bajnoki címről fog szólni, hiszen Norbi első futamgyőzelmét azon a pályán szerezte még SEAT-tal. Most ismételne, de a kínai versenyben is reménykedik, hiszen az is új pálya mindenkinek.
A sorozat következő versenye október 21-én esedékes.