A rendezvénynek az impozáns Boscolo Residence Event Hallja adott helyet, ahol nem csupán a Fiat újdonságát csodálhatták meg a vendégek, hanem a legismertebb magyar modelleket tömörítő Sugarbird márka is éppen most ünnepelte az ötödik születésnapját az új kollekció bemutatásával.
Az ötös szám mágikus erejű a két cég történetében. A Sugarbird éppen öt éve dobja piacra a szebbnél szebb ruhakölteményeit, és egészen eddig 5 magyar modellt foglalkoztatott (most csatlakozott hozzájuk hatodikként Weisz Fanni). A klasszikus Fiat 500-as 55 éve mutatkozott be a nagyközönségnek, és éppen 5 éve, Torinoban dobták piacra a veterán autó modernizált változatát, az új 500-ast, aminek fő koncepciója az olaszokhoz hű minőség és stílus elérhető áron.
Stekl László, a Fiat Magyarország ügyvezető igazgatója és Balczer Gábor marketingmenedzsere köszöntötték a vendégeket, és felvázolták a Fiat legújabb büszkeségének főbb paramétereit. Nehéz dolguk lesz, ha az 500-as sikerét meg szeretnék ismerni, hiszen a modellből 900 000 darabot adtak eddig el. A Cinquecento továbbfejlesztését még tovább tökéletesíteni nem volt egyszerű feladat, hiszen kötelezte őket a klasszikus forma és stílus, amiben nehéz újat alkotni. A legújabb 500L főbb ismertetőjele a nevében is fellelhető L betű, a Large, vagyis jóval tágasabb az 500-asnál. Az autó 415 cm hosszú, 178 cm széles, 166 cm magas, tengelytávon pedig 261 cm. Az elődje pedig 355 cm hosszú, 140 cm széles, 149 cm magas és 230 cm tengelytávon.
Az újításra főként a nagycsaládos olaszok igényei miatt volt szükség, az 500L-ben már 5 felnőtt is kényelmesen utazhat, ennek ellenére viszont igen kompakt, a nők is könnyen tudnak vele parkolni, ami Olaszországban kollektív probléma.
A csomagtér 300 liter, és az ülések rendezgetésével a méret akár 400 literesre is nőhet, ami kicsit visszaesés az 500-ashoz képest, ami 180 literes alapméretről 550 literesre tudott bővülni. A tervezők tekintettel voltak a nőkre is: az autóban 22 tárolórekeszt helyeztek el mindenféle csecsebecse rendszerezésére.
A Fiat az 500L-el maximalista célokat tűzött ki: a legcsendesebb autót alkották meg, a leghatékonyabb aerodinamikával rendelkezik, ökonómiai szempontból is osztályelső, a legnagyobb üvegtetőt kapta a kategóriájában: 1,5 m2-es panorámaüveggel szerelték fel, a legkevesebb holttér is a Fiat 500L sajátossága, a legjobban személyre szabható, hiszen 333 féle színkombinációban kérhető, fekete vagy fehér tetővel, 11 külső színnel és fekete, fehér vagy ezüst felnikkel.
Igaz, hogy ezek nem főznek kávét, de használt Fiat 500-asok közül itt is lehet válogatni.
És ha mindez még nem lenne elég, a jelenleg legfelkapottabb Beats by Dr Dree hangzás tölti ki az utasteret. Azt az utasteret, ami már olasz kávézóként is tud funkcionálni, hiszen az új 500-as már kávét is tud főzni. A Lavazza utastéri kávéfőzője plusz 250 euróért igényelhető az autóba.
A Sugarbird új kollekcióját állítólag a Fiat 500L inspirálta, ezért ünnepel közösen a két vállalat, azonban ez inkább tűnik egy erőltetett marketingfogásnak, mint a valóságnak.