Nem kérdés: ha ma egy fiatal azzal szalad a reggeli müzlit rágcsáló apához, hogy ő bizony autóversenyző lesz, egyhamar visszabillentik a valóságérzetét. Túl sokat ülsz a számítógép előtt, Ez csak álom, fiam! Itthon, Magyarországon valóban az, mint annyi minden más.

A hazai autósport még a szokásos állapotához képest is sorvadt, szenved a rali, a tereprali, kevés futamon kevés versenyző indul. A pályaautózásról szintén hervad, oda eljutni, ott kipróbálnia magát tényleg csak egy maroknyi embernek adatik meg.

A nemzetközi sorozatban kemény küzdelmek árán, de el lehet jutni egy igazi versenyzői állásig
Innen a monitor elől lehet ma eljutni a versenypályákra, Michelisz Norbert sikere a bizonyíték

Innen a monitor elől lehet ma eljutni a versenypályákra, Michelisz Norbert sikere a bizonyíték

Innen a monitor elől lehet ma eljutni a versenypályákra, Michelisz Norbert sikere a bizonyíték


Parlagon maradna a tehetség, de a digitális technikának, a fejlett számítógépes szimulátoroknak hála a legjobbak talán esélyt kapnak arra, hogy a valóságban is kipróbáljál magukat. A monitor mellől versenypályára került hazai nevek, Wéber Gábor, Michelisz Norbert bizonyítják, ez akár járható út lehet a jövő fiataljai előtt.

Így sem könnyű a nappaliból eljutni a Hungaroringig, de szerencsére a Nissan felkarolta az ügyet. Utat mutatnak, egy lépcsőt, aminek végén létező, elérhető siker áll, nem kósza ígéret. Ez a GT Academy program, ami nemzetközi szinten már komoly eredményeket ért el, és ami idén mutatkozott be hazánkban.

A verseny célja, hogy a PlayStation játékosoknak lehetőséget adjon, megtapasztalni milyen igazi versenypályán, valódi versenyautót vezetni. A játékkonzol zászlóshajójának számító, már több mint 60 millió példányban értékesített Gran Turismo autószimulátor szoftverhez kötődő versenysorozatban 2008 óta eddig több mint 1,5 millióan tették próbára magukat. A GT Academy korábban csak az Egyesült Államokban és Nyugat-Európában volt elérhető, de a regionális változat most Magyarországon, Szlovákiában és Csehországban is megrendezésre kerül.

Igazi bukósisak, igazi versenypálya, életre szóló élmény

Igazi bukósisak, igazi versenypálya, életre szóló élmény

Tavaly több mint 90.000 európai játékos vett rész az online időmérő selejtezőn, ahol a Gran Turismo 5 játékon belül küzdöttek a résztvevők. Országonként a 20 leggyorsabb jutott a májusban megrendezett nemzeti döntőbe. Itt a Nissan autókkal lebonyolított intenzív versenyprogramot követően a vezető bíró – Eddie Irvine, korábbi Formula-1-es versenyző – a Cardiffból származó, 20 éves Jann Mardenborough-t kiáltotta ki győztesnek.
Két körözés között kerékcsereversenyt rendeztek levezetésképp

Két körözés között kerékcsereversenyt rendeztek levezetésképp

Két körözés között kerékcsereversenyt rendeztek levezetésképp


Ezt követően Mardenborough – a GT Akadémia USA-beli ikerversenyének győztesével együtt – intenzív versenyzőképzésben részesült Angliában. A páros ennek során megszerezte a nemzetközi versenyzői engedélyeket, és a fődíjat: indulási jogot a Dubai-i Nemzetközi 24 órás versenyen egy Nissan 370Z GT4-essel!

Idén a magyar tehetségek még nem ugorhattak fejest a mély vízbe, a selejtezőkből továbbjutó legjobb sofőr nyereménye pár felejthetetlen kör volt a Hungaroringen, egy Nissan 370Z volánja mögött.  Az országos döntőn Sinka Dániel bizonyult a legjobbnak, így ő húzhatott valódi bukósisak október közepén.

Ne feledjük, a jelentkezők, akárcsak a nyertes alig kamaszkorból kilépett srácok, akiknek ez a lehetőség, ez az élmény kitűnő motivációt, hajtóerőt jelent. A friss jogosítvány mellé apu még a családi autó kulcsait is remegő kézzel adja oda, ehhez képest a Mansell kanyarba beesni féktávon, facebook megosztást érő élmény.

A három nyertes, a cseh és szlovák fiú mellett jobb oldalon Sinka Dániel a GT Academy leggyorsabb magyarja

A három nyertes, a cseh és szlovák fiú mellett jobb oldalon Sinka Dániel a GT Academy leggyorsabb magyarja

A regionális bajnokság cseh és szlovák nyerteseivel kiegészült csapat egész napos programot kapott a Hungaroringen, ahol szakértői segítséggel taposhatták a V6-os japán gépnek. A Nissan nem trükközött,
A Nissan 370Z bevetésre vár, bár borús idő volt, nedves  aszfalttal, a srácoknak így is hatalmas élményt nyújtott a V6-os gép

A Nissan 370Z bevetésre vár, bár borús idő volt, nedves aszfalttal, a srácoknak így is hatalmas élményt nyújtott a V6-os gép

A Nissan 370Z bevetésre vár, bár borús idő volt, nedves aszfalttal, a srácoknak így is hatalmas élményt nyújtott a V6-os gép


nem volt lassítókkal felszabdalt pálya, célegyenes kihagyó kétkörös bohóckodás, a srácok tényleg megízlelhették, milyen versenytempóban haladni. Ebben Walter Csaba és Vida János segítette őket, hasznos tanácsaik, vagy halálfélelemtől átitatott sikolyaik az anyósülésről záporoztak a körök alatt. Két menet között a fáradt karokat, remegő térdeket kerékcsere versennyel, vagy a felállított szimulátorokon futó Gran Turismo 5-el rázták le a résztvevők.

Ez a jutalomjáték még nem a versenyzői karrier első állomása, ezt a messzi álmot idén még nem érhették el a magyar indulók. Viszont egy biztató kezdet, egy figyelemreméltó ígéret. ami talán jövőre még kecsegtetőbb lehetőséget biztosíthat, egy igazi esélyt a nemzetközi szereplésre.