Talán túlzás nélkül állítható, hogy igazi közönségkedvenc lett a Norev által megalkotott kettes Golf a Nürnbergi Játékvásáron. A kiállításon bemutatott három változat rendszáma már utalt arra, hogy – akárcsak a W140-es Merci esetében – elsőként egy német webshopnál csaphatunk le rá. Kezdésnek a sima CL felszereltségű jelent meg metálszürkében, majd a gyönyörű, türkiz Madison követte, végül pedig a piros GTI G60 lett elérhető 2500 darabos limitációban.

Hát ez itt meg micsoda?

Kedves Olvasó! Ebben a rovatban Csepreghy Dániel, a modellautók nagy ismerője mesél a gyűjtögető életmód szépségeiről, elárulja, mi tesz igazán érdekessé egy-egy modellt, illetve miből és hogyan építhetünk méltó környezetet kisautónk köré. Mindezt szigorúan 1:18-ban. Kivéve, amikor nem. :)

Igazi közönség kedvenc lett a Norev Golf a Nürnbergi Játékvásáron. Jó ár-érték arányú, precízen összerakott kis modell ez melyhez bátran nyúlna hozzá az ember, hogy saját ízlésére formálja.
Méltatlanok a kipufogók, egyébként innen belekötni másba nem nagyon lehet

Méltatlanok a kipufogók, egyébként innen belekötni másba nem nagyon lehet

Méltatlanok a kipufogók, egyébként innen belekötni másba nem nagyon lehet


Végtelen variációk

Bár a lehetőségek tárháza igazán csak a mérsékeltebb árú, nagyobb példányszámban gyártott verziók megjelenésével fog szélesre nyílni, már most is sokféle átalakítás született. Ahogy azt megszokhattuk a való életben, hamarosan a modellautós tuningvilágban is biztosan számtalan kiegészítő lesz kapható hozzá. Aki eddig nem mert hozzányúlni a sorszámozott OttO-hoz, az jó eséllyel vág bele a nyithatósága okán is szélesebb körben elfogadott Norev átalakításába. Nagyszerű lenne, ha a francia gyártó is belemenne a játékba és adná a gyűjtők alá a lovat például a sokféle zenekarról elnevezett limitált szériák kiadásával.

Lelkesítő és illúzióromboló

210 lóerős 1.8-as négyhengeres motor és futkorászó csövei

210 lóerős 1.8-as négyhengeres motor és futkorászó csövei

Felülről szemlélve igazán gyönyörű látvány a 210 lóerős 1,8-as négyhengeres motor. Izgága csövek futkorásznak össze-vissza, ezüst és fekete elemek váltják egymást rendszertelenül, jobb oldalt találhatók a különböző színű, formájú tartályok, közepétől kicsit balra ágaskodik a kicsi piros nívópálca. Mindez alulról egy komor fekete, elnagyolt kidolgozottságú műanyaglap. Ezt a hatalmas kontrasztot hogyan hozhatták össze?
Precízen összeillesztett doboz

Precízen összeillesztett doboz

Precízen összeillesztett doboz


Mérsékelten harsány

Sziluettjéről nekem leginkább az őszi, félsötét szerda reggelek jutottak eszembe. Pont olyan minden, mint az előző két napban és tudjuk, hogy a következő kettőben sem lesz ez másképpen. Ha nem ezt az átkozottul jó árnyalatú piros színt viselné, akkor túlságosan is egyhangú lenne, annak ellenére, hogy GTI felirat díszeleg rajta itt-ott. A fényezése kifogástalan és a matt fekete műanyag elemek is remekül mutatnak a karosszérián. Ez a párosítás csöppet feldobta az egyébként nem túl izgalmas, precízen összeillesztett dobozformát.

Az első lámpák burája nagyon klassz, foncsorozott. Érthetetlen, hogy mögötte miért nem történik semmi.

A fényszórók foncsorozott burája alatt nem történik az ég világon semmi. Nincs mélysége, így eléggé közönyös a tekintete

A fényszórók foncsorozott burája alatt nem történik az ég világon semmi. Nincs mélysége, így eléggé közönyös a tekintete

A fényszórók foncsorozott burája alatt nem történik az ég világon semmi. Nincs mélysége, így eléggé közönyös a tekintete


Nincs mélysége, nincsen picike, izzóformájú elem, így eléggé közönyös a tekintete. Az irányjelzők és a ködlámpa külön elemből készült, ez dicséretes. A hátsó lámpákra már nem lehet panasz, tökéletesek. A hűtőrácson lévő G60 felirat kissé – bár nem zavaróan – elhízott, eredetileg be kéne férnie két lamella közé. Kimaradt a konstrukcióból a rendszám alatti rácsozás, legalább feketére lefesthették volna a nyílásokat, mint a motorháztetőn. Optimális az üvegfelületek vastagsága, alig torzítanak. Sokküllős BBS felnit látni mindig öröm egy modellen. A Norevnek közel olyan jól sikerült a megvalósítás, mint az Autoartnak. Ezért talán megbocsátható, hogy a féktárcsa és a féknyereg is egy sima, felni ezüstjével azonos színűre fújt műanyagdarab. A hátsó lökhárító alól egy pár, GTI mivoltához méltatlan méretű és kidolgozású kipufogó kandikál ki.

A kevesebb itt éppen több lett

Plüsstelenség uralkodik a beltérben, ennek ellenére gusztusos

Plüsstelenség uralkodik a beltérben, ennek ellenére gusztusos

A zsanéros ajtókat kinyitva egyből feltűnik a szőnyegezés hiánya. Mindenhonnan csak a minőséginek ható fekete műanyag köszön vissza. Érthetetlen módon több modellnél is spórolnak a plüssporral a franciák, bár ezt a hiányosságot akár lehetőségként is felfoghatjuk. Olyan szőnyeg kerülhet bele, amilyet a gazdi szeretne. Az autó formavilágához tökéletesen illeszkedő középkonzolon minden apró gomb megtalálható, de sajnálatos módon egyiken sincs piktogram vagy felirat. Viszont a műszeregység talán az egyik legjobb egyszerűen odabiggyesztett matrica, amit valaha modellben láttam. A sötét, műanyagos zug helyzetét a gumis állagú és tapintású, kockás betétes sportülések mentik meg, melyekhez primitívebb, egybeöntött, fényes gumiöveket párosítottak.
Rendkívül kicsike szögben fordulnak a kerekei

Rendkívül kicsike szögben fordulnak a kerekei

Rendkívül kicsike szögben fordulnak a kerekei


Összegzés

Az ilyenféle korlátozott darabszámú kettes Golfok ára a hivatalos beszerzési helyen pár centtel ötven euró alatt volt, plusz a postaköltség. Az aukciós oldalakon már most közel kétszereséért kínálják. Ebben a formában már nem mondható jó ár-érték arányúnak, de a tömeggyártott verziók egyikére érdemes lesz beruházni. Hamar az ember szívéhez nő és jó esetben a hiányosságait nem elfogadja, hanem pótolja, s az ügyes kezű barkácsmatyik számára így lesz interaktív.

A korábbi modellautós cikkekért nem kell messzire menni, elég csak erre a linkre kattintani.