„A kutatóintézetek jelentős növekedést jósolnak a gazdagabbak számát illetően az egész világon, ami jó hír a luxuscikkeket gyártó cégeknek. Ennek megfelelően a közép- és kelet-európai országok üzletileg egyre fontosabbá válnak számunkra” – mondja Jávor Dániel, a Rolls Royce márkát is birtokló BMW hazai szóvivője a Vezess.hu-nak.
A Rollsokért egyelőre kicsit arrébb kell menni (minderről alább részletesen), de a korábbi évek negyedén lötyögő újautó-értékesítés ellenére a legdrágább személyautókat forgalmazó importőrök nem panaszkodnak hangosan, sőt nemrég eladtak néhány igazi luxusterméket is Magyarországon. Megkérdeztük őket, hogy konkrétan melyek voltak az itthon valaha értékesített legdrágább autóik, és persze azt is, hogy ezek mennyiért mentek el.
50 milliós BMW-k
Két egészen eltérő karakterű, de végül csaknem azonos áron elkelt jármű vezeti a BMW hazai eladásait. Az örökranglista másodikja egy 38,6 milliós alapárról induló M6 Cabrio lett, amiért végül 49,7 millió forintot utalt a vevő, aki 2,2 millióért narancssárga bőrbelsőt kért a kocsiba, 1,6 millióért Bang&Olufsen audiót, 827 ezerért navit, 725 ezerért multifunkciós üléseket és szintén ugyanannyiért az új fejlesztésű éjjellátó rendszert számos kevésbé húzós extra mellett.
Ennél valamivel kevesebb, mintegy hétmillió forintnyi plusz felszereltséggel megelégedett a legdrágább BMW, egy 760 Li vásárlója, aki a 43 milliós alapárat 50-ig srófolta fel. Az 1,3 millió forintos M csomag mellett tulajdonképpen a kényelemre költötte a pénzét a feltételezhetően a hátsó ülésen utazó (cég)tulajdonos. Mintegy 600 ezerért masszázst és szellőztetést kért a hátsó ülésekhez, amelyeknél az elektromos állíthatóság alap. Olyan apróságokat is fontosnak tartott, mint a sebességhatár-kijelzés (105 ezer) és a kerámiafoglalat a kapcsolók körül (181 ezer).Majdnem 60 milliós Audik
A Porsche Hungáriánál egy 57,8 millió forintért eladott S8-as Audi, egy 57,3 milliós A8 W12 Lang, valamint egy 54,3 millióért elkelt R8 5.2 FSI V10 quattro R-tronic alkotja a top 3-at.
A biturbós V8-as blokkal hajtott 520 lóerős csúcslimuzinnál körben hat kamera szívja magába az infókat, kerámia féktárcsák lassítják a kéttonnás testet, mialatt TV-t is nézhetnek az utasok, és a forgalmazó tájékoztatása szerint formázott hátsó üléseket és „exkluzív lábszőnyeget” is rendelt bele a tulajdonosa.
Bentley-t Bécsből
Mivel a Volkswagen-konszern része a Bentley és a Lamborghini is, ezért márkaszalon híján elvileg a Porsche Hungáriához, vagy a Porschékat valóban forgalmazó Porsche Inter Autóhoz térnek be az ilyet vásárolni szándékozó honfitársaink. Csak elvileg, ugyanis a két importőr szerint az elmúlt években nem igazán kérték a segítségüket, ami természetesen nem azt jelenti, hogy nem vettek vadiúj Bentley-ket és Lambókat a tehetősebb magyarok. Megoldották maguk, legközelebb Bécsben.
70 milliós Mercedesek
Nemrég írtuk, hogy egyes Mercikhez karbon motorvédő burkolatot is lehet rendelni 1,6 millió forintért, hiszen minden gramm számít, ámde aki tesz a súlyra, az az autón belülre a sablonos faborítás helyett gránit díszítést is kérhet közel 600 ezerért.
Nos, ezek közül egyik sincs benne abban az S 65 AMG L-ben, amely 71,5 millió forintért kelt el az egyik hazai Mercedes-Benz szalonban. A kocsi alapból tele van rendesen a velúr lábszőnyegektől a B&O hifin át a masszírozós, szellőztetett és persze fűtött hátsó ülésekig, jóformán már csak TV-re kellett költeni (314 ezer), hűtőre (320 ezer), és távirányítóra a szórakoztató rendszerhez (35 ezer). A vevő igazán adhat a kényelemre, hiszen kifizetett 196 ezer forintot azért, hogy legyen hátul telefonkagyló, aminek felvételével megspórolja azt a mozdulatot, hogy kivegye a zsebéből a mobilját.
A képzeletbeli dobogóra egy vászontetős és egy sima SLS fért fel, a Roadstert 70,5 millió forintért vitték el, míg a Coupét 68,5 millióért.
100 milliós Ferrarik
„Nálunk nincsenek szélsőséges extrákkal kapcsolatos kérések, hogy például krokodilbőrből legyen a belső borítás. Ez persze nem a hazai vevők fantáziatlanságát mutatja, hanem azt, hogy megelégednek azzal, amit a gyártó kínál” – állítja Csányi Róbert, a Ferrari Budapest sales managere.
Azt azért hozzáteszi Csányi: a legmagasabb áron eladott sportkocsijaik vásárlói szinte az összes opciót kipipálták a listán. Így emelkedett egészen 101 millió forintig egy gyöngyházfehér 612-es, valamint 96 és 98 millióig egy-egy FF.
Na, de a legdrágább
Jól megy az olaszoknak is, de még jobban a Porschénak, amely nálunk is szárnyal. Tavaly az év közepéig itthon kiszállított 70 darab autó a 2011-es magyarországi kvóta 80 százalékát kitette. Ez azt jelentette, hogy tulajdonképpen örülhetett, aki 4-5 hónap várakozás után megkapta a Porschéját, mert ő legalább belefért az éves keretbe.
A világ egyes részein még a hazainál is szélesebb a rés a Zuffenhausenbe befutó megrendelések, és az adott országra meghatározott kvóta között, ennek megfelelően a várakozási idő is állítólag átlag alatti nálunk. Nyilván megérte várni azokra a 911 Turbo S Coupe és Cabrio modellekre is, amelyekért 54 és 59 millió forint között fizettek vevőik, Könczey Yvett hazai marketingigazgató szerint ebből a típusból többet is eladtak idehaza. Az egyikbe a saját nevét tartalmazó megvilágított küszöblécet kért gazdája a gyártól.
Szívesen várt volna fél évet saját kocsijára az a vevő is, aki 230 millió forintért (645 ezer euro + áfa + regadó) rendelt tőlük egy 918 Spydert – az importőrök szerint ez a valaha itthon eladott legdrágább személyautó. Ő valójában két évet vár, ugyanis Könczey szerint csak 2014-ben fogják átadni neki, mivel jövő év végén kezdődik meg a 806 lóerős hibrid gyártása.
Általában 10 százalék előleget kérnek, de a 918 esetében 30 százalékot kellett két évvel az autó átvétele előtt átutalnia a vevőnek.
Titkolt Rolls-vevők
Ahogy látni az Andrássy út egyik végén elég gyakran egy fekete Bentley Continental Flying Spurt a volánjánál egy ismert, művészetpártoló magyar milliárdossal, úgy az Opera melletti kávézóban is gyakran megfordul egy Rolls Royce Phantommal közlekedő expolitikus. Mindkét autó magyar rendszámmal közlekedik, csakhogy ezeket hazai képviselet hiányában külföldön vásárolják – de veszik, állítja a Rollsról Jávor Dániel.
„Vállalati irányelveink értelmében azonban nem áll módunkban pontos értékesítési adatokat közzétenni az egyes piacokról, de több ügyfelünk is van Magyarországon. Fontos hangsúlyozni, hogy a Rolls-Royce exkluzivitásából fakadóan az egyes piacok méreteitől függetlenül is csak alacsony számokról beszélhetünk” – mondja az RR-tulajdonos BMW magyar szóvivője.