Az 1:1-es Mini-ről elsőre az ugrik be, hogy kicsike, aranyos, prémiumtermék – tehát vastagabb ceruzával van árazva – és jó a futóműve. Tizennyolcszorosára kicsinyítve néhány tulajdonságát megtartja, néhányat elveszíti, de még mindig kellemes élmény marad. Az ember szinte beleszeret a kis elölhajtós utcai gokartba. Nem ok nélkül!
Csomagolás
Az átlagosnál valamivel kisebb, a márkaarculathoz illő hungarocell tömésű dobozban laknak az efféle Minik. Ennél a cabrio változatnál a doboz felső részében alakítottak ki helyet a csukott tetőnek és a poggyászkészletnek.
Hát ez itt meg micsoda?
Kedves Olvasó! Ebben a rovatban Csepreghy Dániel, a modellautók nagy ismerője mesél a gyűjtögető életmód szépségeiről, elárulja, mi tesz igazán érdekessé egy-egy modellt, illetve miből és hogyan építhetünk méltó környezetet kisautónk köré. Mindezt szigorúan 1:18-ban. Kivéve, amikor nem. :)
Motortér
Nem vitték túlzásba a kidolgozást ebben az esetben sem a japánok, az 1,6-os motort egy egybeöntött műanyagos térplasztikává egyszerűsítették le, ami még véletlenül sem akar valódinak látszani. Az egyszerűsége mégis csak sokadik látásra feltűnő, hiszen a kicsi, zsúfolt térben egyébként sem keresnénk mélységeket és a díszítés sem maradt el, hiszen van néhány matrica meg Mini felirat is. Sajnos erről a vállfa egyszerűségű megoldásról és a kétkaros nyitómechanizmusról a mai napig nem akarnak leszokni.
Kortalan stílus
Bájosan gömbölyded karosszériáját szép, megfelelő szemcseméretű sötétkék szín fedi, a motorháztetőn lévő két fehér dekorcsík szinte kötelező elem egy Minin és kicsit oldja is az alapszín komoly hangulatát. Kétség kívül jobban passzol az autó karakteréhez egy harsány, vidám szín, de konzervatívabb vásárlóknak is meg kell felelni. Az ablakok alatt körbefutó króm díszítő elemek szépen kivitelezettek, bár a nyíló részeknél szűkebben is illeszthették volna a tökéletes összképért. A hűtőrács lamellái között látni a hűtőt, lyuggatott rácsot csak a ködlámpák közötti beömlőn találunk. Az antenna elég masszív darabnak tűnik, ennek ellenére tán maradandóbb megoldás lenne a flexibilisebb, de formáját ugyanúgy megtartó gumi, amilyen például a Z4 M Coupe-n is van. A lámpák elől és hátul egyaránt részletes kidolgozásúak, ez nem meglepő. Az autó négy sarába kiszorított kereke jó menettulajdonságokat engednek feltételezni, bár a modellen kicsit beljebb estek a kelleténél. A tisztességes kidolgozású ötüllős felnik mögött a fékrendszer a kötelező mutatványt üzembiztosan teljesíti. A kerekek nem fordulnak túl nagy szögben, viszont – rövid úton ugyan – de rugózik.
Szerencsére a Kyosho-nál tudták, hogy egészen addig nem érdemes vászontetővel próbálkozni, ameddig nincs feltalálva az 1:18-as szálakból szőtt szövet. Ezért biztosra mentek, s egy nyitott és egy csukott állapotú tetőt csomagoltak a kisautóhoz, melyeket pár műanyagpöcök tart a helyükön. Primitív, de üzembiztos megoldás.
Beltér
Folytatódik a formai gömbölyűség az ajtókon túl is. Kétség kívül a levesestálnyi sebességmérő óra a legszembetűnőbb elem az utastérben. A műszerfal összes kapcsolója és gombja jól kivehető, egyik kedvencem a váltó nagy króm gombóca a fokozatkiosztással. A króm és ezüst elemek ízléses mennyiségben kerültek a beltérbe. A megszokott bőrös hatású, gumiszerű üléseket bordó betétekkel színesítették. Igényes, szövetből készült öveket kapott mind a négy utas, a hátsókra azonban az ülések hajtogatásakor oda kell figyelni hibátlan állapotuk megőrzése érdekében.
Összegzés
A való életben borsos árú, retrós, prémium miniautó tizennyolcszor kisebben egy jó ár-érték arányú, korrekt kidolgozottságú, imádnivaló modell, melynek sok változata gyakran az eredeti ár töredékéért beszerezhető. A bemutatóban szereplő példány ára tokkal-vonóval, postaköltséggel együtt sem közelítette meg a tízezer forintot. Tehát: megéri! Nagyon!
A korábbi modellautós cikkekért nem kell messzire menni, elég csak erre a linkre kattintani.