Városi autók: eltűnik a Colt, befut az Adam és az új MINI
Sem itthon, sem Európában nem dübörög az autópiac, de ez nemigen veti vissza a fejlesztéseket. Nagy dolgok történnek a legapróbbak között. A Ford a Fiestát, a Chevrolet a Sparkot árulja ráncfelvarrás után, a Citroën pedig a C3-re ereszti rá a fiatalító nanoszómákat. Az eredmény márciustól kapható itthon.
Nyugaton egyre többen váltanak kisebb kocsira és ők nem szívbajosak az igényes portéka öntudatos árától. Az Opel az Adammal nekik kínál háromajtós, személyre szabható járgányt. Földes Attila nemrég megénekelte az egyedi törpét, a márciusban induló hazai forgalmazásig kiderül az ára és megtudjuk, Párizs után hogyan hat Budapesten.
Ha az új kompakt autókról, terepjárókról és négyajtósokról olvasnál, kattints erre a linkre. Ha a sportautók és a kombik vagy az elektromos autók érdekelnek, akkor meg ide!
Hasonló méretű, de egész más célközönségű kisautót hoz a Mitsubishi. Az Európában Space Starra keresztelt ötajtós a Coltot búcsúztatja áprilisban. Háromhengeres motorjai közül az ezres 70, az 1,2 literes 80 lóerős. Előbbi papíron csak 4,0 litert fogyaszt stop-start-rendszerrel.
Csendes nyár után az utolsó negyedévben ismét nagy lesz a pezsgés, mert a Hyundai bemutatja az i10 második generációját, a MINI pedig a retro kisautó harmadik nemzedékét. Az új MINI már az elsőkerék-hajtású BMW-modellekkel közös padlólemezt kapja, amire 20 különféle BMW és MINI épülhet.
Egyterűk: olcsótól a nagystílűig
Még több hazai premier adódik az egyterűk között. Érdekes szerzet a februárra várt Mahindra Quanto. Az importőr szerint árban a Duster alatt lesz, de sajnos ezt nem a 2,6 milliós alap benzineshez kell viszonyítani, hanem a dízelhez.

Az indiai autó csak dízelmotorral, jó felszereltséggel és összkerékhajtással lesz kapható. A robusztus egyterű rövidebb négy méternél, de szélessége és magassága a terepjárókat idézi. Csomagterében egymással szemben ülhet két utas a hosszirányú üléseken
Nyáron új C4 Picassók
Formája alapján a Citroën C4 Picasso és a Grand C4 Picasso sem tűnik öregnek, de mindkettő már hetedik éve van piacon, így átadják helyüket az újaknak. Ezúttal az ötszemélyes fut be korábban, még a nyári szabadságok előtt, a plusz két üléses Grand C4 Picassóra őszig kell várni.
A két Citroën rajtja között a Renault is belehúz. A Scénic tavaszi és a Kangoo nyári kipofozásán felül a Dacia vezeti be a Dokkert. Nyugaton közel egy éve létezik, de itthon csak nyáron, valószínűleg júniusban mutatkozik be a román batár, amely a Lodgyval együtt készül a marokkói gyárban. Olcsó, hatalmas, összesen háromcsillagos töréstesztű és árához képest kulturált családi autóra számíthatunk. A Lodgyval ellentétben tolóajtós, de nincs belőle hétüléses verzió.
Szintén a harmadik negyedév újdonsága a FIAT 500 XL. Az egyterű 5+2 személyesre nyújtott változata a harmadik modell az 500L-ből, mert tavasszal kicsit marconábbra rajzolt, de elsőkerék-hajtású Trekking forgalmazását kezdi meg az importőr. Ősszel a Ssangyong a Rodius utódaként elhoz nekünk egy autót, amely nem lesz olyan amorf, de marad 4×4-es és felezős. Az egyterű neve sem változik.
Új Note a Jazz ellen

Októberben a hónap fő modellbevezetése a Nissan Note-é. Az új generáció a Honda Jazzre emlékeztet, 1,2 literes benzines motorjait, köztük a kompresszorost is, a Micrától veszi át
Kabrió az Opeltől és a VW-től
Márciusban a Citroën a nyitható tetős DS3-mal várja a tavaszt. A kisautó a FIAT 500-hoz vagy az ötletes, de alaposan leszerepelt C3 Plurielhez hasonló vászontetővel engedi be a napfényt, amely a csomagtérfedélig nyílik. A DS3 kabrió mellett szól a csupán 25 kilós többletsúly a zárt modellel szemben, ellene a németországi adatok alapján igen magas kabriófelár.
Valamikor a második negyedévben az első Beetle kabriók is áthajóznak az itteni szalonokba a mexikói gyárból. Az Opel nagy dobása ebben a kategóriában az elegáns Cascada lesz, májusban.
Modern motor Szentgotthárdról
Ebben a modellben találkozunk először az új szentgotthárdi motorcsalád első tagjával, az 1,6 literes turbós benzinessel. A később más Opelekbe is beépítendő motor a Cascadában 170 lóerős.

Az autó alapfelszerelésként távirányítású tetőt kap, amivel elég nagyot lehet villantani a kávézó teraszáról. A tető 17 másodperc alatt nyílik ki és 50 km/órás sebességig működtethető, mindkettő kiemelkedő érték. Az Opel a H Astrával tett kitérő után visszatér a vászontetőhöz, amihez a luxusmárkák mindig is ragaszkodtak
Hagyományosan szövettetős lesz az A3 Cabriolet is. Bár Győrött még ebben az évben megkezdődik a sorozatgyártása, a nyitott A3 csak a 2014-es kabriószezonra ér el a márkakereskedésekbe.
Holnap reggel, következő cikkünkben az alsó középkategóriás modellek (pl. ötajtós Skoda Rapid, Mazda3), a lépcsőshátú családi autók (pl. Toledo, Logan, Corolla) és az SUV-k (pl. Ford Kuga, hibrid Range Rover Sport, SX4-utód) hazai bevezetéséről lesz szó.