2013-ban praktikus és megfizethető, de elérhetetlen és űrkorszaki autók is érkeznek Magyarországra. Ezúttal az idén debütáló elektromos autókról, kombikról és sportkocsikról írunk. Kattints a képre a bemutatóhoz!
Fotó megosztása:
Aki nem kedveli vagy drágállja az egyterűeket, egy kombival praktikus családi autóra lel. Ezekből a modellekből különösen gazdag lesz az idei év és a következő esztendő első harmada is. A Renault tavasszal vezeti be a Törökországban gyártott Clio Grand Tourt. 430 literes csomagtere 130 literrel tágasabb az ötajtósénál
Fotó megosztása:
Az ötajtós már februárban itt lesz, de az Octavia Combi rajtját pár hónappal későbbre, májusra tervezi az importőr
Fotó megosztása:
Nem pont kombi, de mégis ide illik leginkább a BMW 3 GT, az A5 Sportback megfelelője. Nem hivatalos információink szerint a ferdehátú BMW az év közepén futhat be a hazai márkakereskedésekbe
Fotó megosztása:
Szintén júniusra jelezte az importőr a Peugeot 2008 érkezését. A 207 SW helyett a Peugeot egy terepjárósra rajzolt kisautót kínál azoknak, akik több helyre vágynak, mint a 208-ban
Fotó megosztása:
Júliusban vagy augusztusban a Dacia a Logan kombit a Sandero kombijával váltja le
Fotó megosztása:
A K52 kódnevű autó nem lesz akkora, mint a kifutó Logan MCV, de nem vall majd szégyent praktikusságával
Fotó megosztása:
Nagyban a Toyota és a Volkswagen a világelsőségért vív a GM-mel, ami kicsiben nálunk is látható
Fotó megosztása:
Az iskolakezdés időszakában majdnem egyszerre vezetik be a Golf VII kombit, illetve a családi Corolla megkésett utódját, az Auris kombiváltozatát
Fotó megosztása:
Ha nem is idén, de a Toyotával együtt a Honda is visszatér az alsó középkategóriás kombik közé. Magyarországon 2014 márciusban lesz kapható a Civic kombiváltozata, Aerodeck helyett minden bizonnyal Wagon néven
Fotó megosztása:
Nagyjából a Hondával egy időben a SEAT is kombival, a Leon ST-vel bővíti választékát
Fotó megosztása:
Idén a Porsche sziporkázni fog új modellekkel, a tűzijátékot márciusban a vadonatúj Cayman nyitja
Fotó megosztása:
Erős éve lesz az Audinak is a sportmodellek között. Februárban a leporolt R8 veret be kis hazánkba
Fotó megosztása:
Nyár végén jön az S3 és az RS6 Avant, a becsöngetés időszakára időzítik az 560 lóerős RS7 érkezését
Fotó megosztása:
A BMW két kupéval válaszol. Májusban az M6 Gran Coupé süvít be hozzánk, 4,2 másodperces százra gyorsulással és - M Drivers csomagot rendelve - 305 km/órára emelt leszabályozással
Fotó megosztása:
Az év második felében a 3-as Coupét a 4-es sorozat váltja le. Az A4-A5 felálláshoz igazodva a BMW is önálló névvel emeli ki a kínálatból a 3-as kupéváltozatát és a kabriót, de utóbbi érkezéséről még nem tudunk konkrétumokat
Fotó megosztása:
Versenypályán könnyű rendet rakni a Nissan GT-R pályaautó-verziójával, amely márciustól érhető el itthon, az újrasminkelt 370Z-vel együtt. A nagyjából 38 millió forintba kerülő, versenypálya-csomagos GT-R a speciális hátsó légterelőről és a titán kipufogórendszerről, rendeléskor pedig a Track Pack négymilliós felárról azonosítható
Fotó megosztása:
Nincs benne hátsó ülés, hatásosabb a fékek hűtése, a kárpit kevésbé engedi csúszkálni a testet az ülésben. Az 550 lóerőnél tartó fenevad 2,8 másodperc alatt gyorsul százra
Fotó megosztása:
Még ebben a körben is elég sok mindent leárnyékol a Jaguar F-Type. Az istenített E-Type utódjának tekintett autó májustól ragyoghat a hazai utakon, vagy burkolózhat gumifüstbe, ha átadjuk magunkat a 340, 380 vagy 495 lóerős sportautó örömeinek
Fotó megosztása:
Az ezredfordulón a Jaguar már megcsillantott egy hasonló tanulmányt, de a fogadkozások ellenére az akkori F-Type-ból nem lett semmi
Fotó megosztása:
A mezőny számunkra legfontosabb autóját mégis a Mercedes-Benz leplezi le idén, mert a CLA Kecskeméten készül. Az A-osztályra épülő, kupésra vett négyajtós 463 centiméteres, és első- vagy négykerék-hajtással rendlehető
Fotó megosztása:
Motorkínálatában 122 és 211 lóerő közötti négyhengeresekre számítunk, de ebből is lesz AMG. A CLA 45 AMG igazi pusztító lehet, a hírek fejlett összkerékhajtásról és a kétliteres benzinesből kicsavart 350 lóerőről illetve 450 Nm nyomatékról szólnak
Fotó megosztása:
A százra gyorsulás a duplakuplungos váltóval 5 másodpercen belüli lehet. Ezekkel a paraméterekkel a sportváltozat közel áll a legerősebb magyar autó címmel büszkélkedő Audi TT RS plushoz, amely 360 lóerős és 4,3 másodperc alatt gyorsul százra
Fotó megosztása:
Év végéig még nagyon sokat kell aludnunk, de megéri vágni a centit, mert az utolsó negyedévben megcsodálhatjuk az Alfa Romeo középmotoros sportautóját. A 4C hátul hajt, könnyű, szívdöglesztő, erős és reményeink szerint mindaz meglesz benne, amitől az Alfa dicsfénye még mindig pislákol, pedig a FIAT jó ideje nem tud mit kezdeni az idén 103 éves márkával
Fotó megosztása:
Valószínűleg az 1,75 literes turbómotort fogják rendesen felszúrni a sportautóhoz, 200-300 lóerőről olvasni. Pár évtized múlva talán ezt az egy tonna alatti, csupán négyméteres sportautót emlegetjük majd ifjúságunk legendájaként, ha szentimentálisra koccintottuk magunkat.
Fotó megosztása:
Nehéz ezt fokozni, de a Porsche több koronát is feltesz kínálatára. Szeptemberben a 911 GT3, a szívómotoros, rendszámos pályagép mellé belövi a 911 Turbót és a Turbo S-t
Fotó megosztása:
Aztán jön az autós kártyák új mindenvivője, a hibridhajtású 918 Spyder, amely a forint esése miatt negyedmilliárdos autóvá drágulhat. Ehhez illik a 795 lóerős rendszerteljesítmény és a 7:14 perces nürburgringi köridő. A V8 kilencezret forog, az autó mind a négy kereke hajtott és kormányzott
Fotó megosztása:
Kezd lecsengeni a nyugat-európai villanyautó-hype, mert az emberek inkább költenek környezetszennyező dízelekre és hasonlóan zajos, de kevésbé büdös benzines autókra, mint sokkal drágább tisztán elektromos modellekre.
Fotó megosztása:
Ennek ellenére hazánkban is vannak pozitív fejlemények, mert a Peugeot a minimális kereslet dacára is elérhetővé teszi az elektromos Partnert
Fotó megosztása:
A Nissan júniusban bemutatja az átdolgozott LEAF-et. A továbbfejlesztett villanyautó 80 kilóval könnyebb elődjénél
Fotó megosztása:
Eltérő elektromos motorjával, hőszivattyús, energiatakarékos fűtésével, 30 százalékkal kevesebb helyet foglaló és tizedével kisebb súlyú elektromos hajtásrendszerével csábítja azt a maroknyi magyart, akinek van pénze az automata váltós dízeleknél is többet adni egy városi autóért. Ha egyszer megvan, a LEAF gyorstöltő-hálózat híján is meggyőzi az embert nevetséges kilométerköltségével, nesztelen suhanásával és csekély környezetszennyezésével
Fotó megosztása:
A BMW olyan csinnadrattával vezeti fel az i3-ast, mintha újra feltalálta volna az autót. Mindenesetre az aluvázas, szénszálerősítésű műanyag karosszériás autót mi is várjuk, de év végéig türelmesnek kell lennünk.
Fotó megosztása:
A Renault Zoé jóval kevesebbe kerül a mai elektromos autóknál, mert költséges akkumulátorát a tulaj nem veszi meg az autóval együtt, hanem havi 79 eurós összegért (23 340 Ft) lízingeli
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Aki a képgalériában található információkat inkább elolvasná egyben is, ezen a linken megtalálja a szöveget.