A Ssangyong sosem volt széles körben ismert márkanév hazánkban. A terepjárókra szakosodott dél-koreai gyártó termékei főleg retinaszaggatóan rút formatervüknek köszönhetően maradtak meg halvány emlékként a köztudatban.
Német technika, indiai pénz
Pedig a Mercedes alapokra épített, jó ár-érték arányt képviselő valódi terepjáró képességgel megáldott típusok nem számítottak ráfizetéses vételnek. A válság azonban a gyártót és a hazai képviseletet is megtépázta, 2009-ben megszűnt a hivatalos értékesítés Magyarországon.
A Ssangyong bizonytalan helyzetén egy tőkeerős befektető az indiai Mahindra segített. A vezetés, gyártás maradt Dél-Koreában, de a pénzügyi irányítás átkerült az új tulajdonosok kezébe. Az itthoni értékesítés is beindult, a Saab bukása után majdnem márka nélkül maradt Polar Mobil tulajdonosa, a Wallis csoport kapta meg az értékesítés jogát.
A belső felett eljárt a kor, high-tech kütyüknek nyoma sincs, a kényelemre viszont nem lehet panasz
A belső felett eljárt a kor, high-tech kütyüknek nyoma sincs, a kényelemre viszont nem lehet panasz
Fotó megosztása:
Az autó méreteihez elvártan hatalmas a csomagtér, amit praktikus padlóba rejtett rekeszek egészítenek ki
Az autó méreteihez elvártan hatalmas a csomagtér, amit praktikus padlóba rejtett rekeszek egészítenek ki
Fotó megosztása:
Ülésfűtés a második sorba is jár!
Ülésfűtés a második sorba is jár!
Fotó megosztása:
Minden Rexton W hétszemélyes kivitelben kerül forgalomba
Minden Rexton W hétszemélyes kivitelben kerül forgalomba
Fotó megosztása:
Egyszerű a műszerfal, ide még nem tört be az LCD mánia
Egyszerű a műszerfal, ide még nem tört be az LCD mánia
Fotó megosztása:
A kapcsolható összkerékhajtás feláras extra, alapverzióban csak hátul hajt a Rexton W
A kapcsolható összkerékhajtás feláras extra, alapverzióban csak hátul hajt a Rexton W
Fotó megosztása:
A navigációt használókra is gondoltak a gyáriak, 12 Voltos ajzat a szélvédő közelében.
A navigációt használókra is gondoltak a gyáriak, 12 Voltos ajzat a szélvédő közelében.
Fotó megosztása:
USB, és hat fokozatban állítható ülésfűtés elöl!
USB, és hat fokozatban állítható ülésfűtés elöl!
Fotó megosztása:
A vezető nyolc irányban állítva lőheti be a tuti pozíciót
A vezető nyolc irányban állítva lőheti be a tuti pozíciót
Fotó megosztása:
Fabetét, memóriás ülés, igazi luxus
Fabetét, memóriás ülés, igazi luxus
Fotó megosztása:
A motorháztetőről a hűtőrácsra költözött a márkajel
A motorháztetőről a hűtőrácsra költözött a márkajel
Fotó megosztása:
Hátul nem sokat változott a Rexton W, csak a lámpák rajzolata újult meg, valamint itt is LED fénycsík javítja a láthatóságot
Hátul nem sokat változott a Rexton W, csak a lámpák rajzolata újult meg, valamint itt is LED fénycsík javítja a láthatóságot
Fotó megosztása:
Hátul nem sokat változott a Rexton W, csak a lámpák rajzolata újult meg, valamint itt is LED fénycsík javítja a láthatóságot
Hátul nem sokat változott a Rexton W, csak a lámpák rajzolata újult meg, valamint itt is LED fénycsík javítja a láthatóságot
Fotó megosztása:
Hipermodern kütyük nélkül, a klasszikus terepjárók viselkedését hozza a Rexton W, komoly kényelmi extrákkal kiegészítve.
Hipermodern kütyük nélkül, a klasszikus terepjárók viselkedését hozza a Rexton W, komoly kényelmi extrákkal kiegészítve.
Fotó megosztása:
Megjelenésében tovább fejlődött a Rexton W, a frontrész teljes átfazonírozáson esett át.
Megjelenésében tovább fejlődött a Rexton W, a frontrész teljes átfazonírozáson esett át.
Fotó megosztása:
Az első terepszög 28, a hátsó 25,5, a rámpaszög szintén komoly 22,5 fok
Az első terepszög 28, a hátsó 25,5, a rámpaszög szintén komoly 22,5 fok
Fotó megosztása:
Megjelenésében tovább fejlődött a Rexton W, a frontrész teljes átfazonírozáson esett át.
A normalizálódó helyzet lassan magával hozta a márka megújulását, aminek legéleterősebb jele a teljesen új fejlesztésű Korando. A hobbiterepjárók piacára készült típust már több próbáltuk, és meglepően
kellemes benyomásokkal szálltunk ki a vezetőülésből.
A teljesen új fejlesztésű Korando mellett most a modellpaletta másik tagjával a Rexton W-vel ismerkedtünk egy rövid menetpróba erejéig.
Sosem lesz hattyú, de már nem rút
A ráncfelvarráson átesett típus elődjéből kószál még néhány darab a hazai utakon. A 2001-2005 között gyártott robusztus SUV emészthető megjelenésével kiemelkedett a Ssangyong kínálatából, ezért ésszerű döntés volt átmenteni a megújulás első időszakára.
Megjelenésében tovább fejlődött a Rexton W, a frontrész teljes átfazonírozáson esett át. A mai trendnek megfelelően szögletesebb formát kaptak a LED nappali menetfénnyel felszerelt fényszórók, a márkajel pedig a hűtőrácsra költözött. Nem lett ellenfele az agresszív, szúrós tekintetű német ellenlábasoknak, de a hasonló méretű japán modellek mellett megállja a helyét.
A belső felett eljárt a kor, high-tech kütyüknek nyoma sincs, a kényelemre viszont nem lehet panasz
A sportosságot, dinamizmust felesleges is lenne erőltetni, mivel a Rexton vérbeli, klasszikus terepjáró, néhány tulajdonságát tekintve luxusszintű beltérrel. Alvázas felépítése, 25 centiméteres hasmagassága, kitűnő terepszögei nem csak a padkára parkolásra teszik alkalmassá. Mindehhez jön a kapcsolható összkerékhajtás, valamint a felező, így képességeit tekintve tényleg a Toyota Land Cruiser, Mitsubishi Pajero vadászterületére téved a Rexton W.
Régi vágású extrák tömkelege
A biztos technológiai alapot a Mercedes rokoni szálakkal rendelkező alkatrészek adják. A Rexton orrában szolgáló kétliteres 155 lóerős turbódízel saját fejlesztés, de komoly mértékben támaszkodik a német hagyatékra. Az új közvetlen befecskendezéses e-XDI blokk 360 Nm nyomatéka már alacsony 1800-as fordulattól jelentkezik, és kellő elánnal mozgatja a koreai masztodont.
USB, és hat fokozatban állítható ülésfűtés elöl!
A kéttonnás autóban sikerült elrejteni a dízel keltette rezgéseket, az utastérben nem tolakodik be a nyers kerregés. Az általunk próbált magasabb felszereltségű csúcsverzióhoz ötfokozatú, Mercedes származású hagyományos automataváltó szolgált. Az autó habitusához illett a lassú, finom működésű E-tronic, de aki türelmetlen a válógombon található kapcsolóval, vagy a kormányról is kapcsolhatja a fokozatokat.
Nem törekszik személyautós babérokra a Rexton, rugózása ringó csónakra emlékeztet, főleg alacsony tempónál, városban érezhető a billegés. Mindez a terepre edzett elől kettős keresztlengőkaros, hátul nyolc lengőkaros független kerékfelfüggesztésnek köszönhető.
Ezt a hullámzó kényelmet összesen hét utas élvezheti, a csomagtér sík padlójából két szükség ülés varázsolható elő. Az első két sor ehhez képest komoly kényelmet ad, a széles, elől-hatul fűthető bőrfotelekben könnyen peregnek a földúton legyűrt kilométerek.
Az előző generációs koreai autók hangulatát hozó belsőből hiányoznak a high-tech kütyük, gyári navigáció helyett utángyártott egységgel dobható fel a középkonzol, de a szélvédőre cuppantott kiegészítőket is tárt karokkal várja a gyártó, a műszerfal felső részén 12 Voltos ajzat várja a töltőkábelt.
Az autó méreteihez elvártan hatalmas a csomagtér, amit praktikus padlóba rejtett rekeszek egészítenek ki
A nyolc irányban elektromosan állítható vezetőülésben testalkattól függetlenül könnyen megtalálhatjuk a megfelelő üléspozíciót, és máris indulhat a hömpölygés, árkon-bokron át. A technikai háttér leghalványabb pontja a fék, néha igen keményen kell taposni, hogy veszítsen lendületéből a kéttonnás nagyvas.
Legolcsóbb a legnagyobbak között
Hipermodern kütyük nélkül, a klasszikus terepjárók viselkedését hozza a Rexton W, komoly kényelmi extrákkal kiegészítve. Egy igazi Joker, ami képességeit, a választható extrákat, motorkínálatot tekintve alulmarad a konkurenciával szemben, de alacsony ára miatt már elgondolkodtató ajánlat lehet.
Az autó mellé három év (vagy 100.000 km) garancia jár, és országszerte jelenleg nyolc márkakereskedés nyújt hivatalos szakszervizt a Ssangyong típusok számára.
Sok variáció nincs, a Rexton hátsókerék hajtással 6,99 millió forintos listaárról indul, de az automata váltóval, összkerékhajtással szerelt DXL PLus verzió is megáll 8,5 millió alatt.
Ezzel szemben a Toyota Land Cruiser 11,8 millióról startol, a Mitsubishi Pajero (3.2 DI-D, 200 LE) pedig 12,2 millióért vihető haza. A Ssangyong Rexton W az előző generációs koreai személyautókat idézi. Elmarad az európai, japán vetélytársaktól, de árképzése ehhez mérten szerény, és úgy tűnik a magyar piacon ez az egy tényező is elég lehet a sikerhez.