Nemrég váltak nyilvánossá az országgyűlési képviselők 2012-es vagyonbevallásai. Aki villantós autókra számít, csalódni fog. Saját néven a politikusok nemigen tartanak menő kocsit, egy részüknek még hétköznapi autó sem szerepel bevallásában.
Nincs már meg Orbán Viktor Golfja, ahogy Gyurcsány Ferencnek sincs autó a nevén. (Állítólag a volt kormányfő családját Škoda Octaviában látni, a minap Bajnai Gordon is egy puritán Škodába szállt be a Pusztaszeri úton, egy elegáns étteremből távozva.)
Autós érdekvédelmi ügyekben sokat hallottunk Bíró Márkról, aki a közlekedésszabályozást ésszerűsítő jogalkotásban is aktív, de a pásztói fideszes képviselő nevén nincs saját autó. Hasonló a helyzet Vona Gáborral, a Jobbik elnökével.
Az autótlan kollégák után felüdülés volt Pörzse Sándor bevallását böngészni, aki a 2008-as Chevy Captiva és a Toyota RAV4 mellett egy Kia Sportage tulajdonosa is. A jobbikos képviselőnek hazai autója is van, egy Suzuki Splash 2008-ból.
Jaguarjával visszatérő szereplő volt a politikusi autókról szóló összeállításoknak, de Bárándy Gergely megvált az S-Type-tól. Az MSZP-s honatya irataiban egy Mercedes-Benz E 320 szerepel, amelyet 2009-ben vásárolt. De a parlamenti patkó másik felében akad még valaki, aki izgalmas autóban ül! A KDNP-s Karvalics Ottónak a négyéves Ford Kuga mellett van egy Jaguar S-Type-ja is. Reméljük, a havas napokon öröme telt a nemes vadban.
A figyelmet érdemlő autók között egy hibridre is sikerült rábukkannunk. A szocialista Steiner Pál anyagában egy Lexus RX 400h szerepel, amely idén lesz hétéves.
Xsara és Cruze a hölgyeknél
Kevés hölgy ül a Parlamentben, de igyekeztünk néhány képviselőnőt is szerepeltetni, amihez adta magát az LMP frakciója. Szabó Tímea egy Citroën Xsarát tudhat magáénak, amelyet titkos tippként mi is ajánlottunk az olcsó, de megbízható francia autókról szóló cikkben. Ertsey Katalin pedig Chevrolet Cruze-ról adott számot, amelyet még 2009-ben vásárolt.
Mesterházy motoron, Veres Audin
Mesterházy Attila, a szocialista párt elnöke egy 800-as Honda Crossrunner nyergében oldhatja a platformok egyben tartásával felhalmozott feszültséget. A parlamenti frakciót is vezető politikus az akkor 10 éves VFR 800-at cserélte le még két éve egy másik V4-re. Szerintünk jól választott a 101 lóerős, sokoldalúan használható túragéppel.
Oda a W 123
Meggyes Tamás nemcsak az esztergomi polgármesterséget veszítette el akkor, amikor a Fidesz tarolt az egész országban, de nincs már meg 123-as Mercedese sem. Korábban egy 240 D szerepelt ingóságai között 1978-ból, most viszont egy 2001-es Toyota Previáról olvashatunk vagyonnyilatkozatában. Kiváló családi autó, de az autóbuzériának sosem lesz tárgya: középmotoros, hátul hajtó elődjével szemben kommersz orrmotoros autó, elsőkerék-hajtással.
Mim is van pontosan?
Az autógyáraknak nagy nehézséget okozott, hogy C, D, I, T betűkből önálló rövidítést faragjanak saját dízelmotorjaiknak, amit aztán nemhogy az átlagemberek, de a tulajok egy része sem tud pontosan megjegyezni. A KDNP-s Földi László az Opel Astra H 2.0 CDTI helyett CTDI-t adott meg. Frakciótársa, Firtl Mátyás 2009-es Mercedese is 200 TDI néven szerepel, CDI helyett.
Nem sikerült pontosan megadnia autója típusát Manninger Jenőnek sem. A 2009-es Suzuki GLS még azonosításra vár, nem tudtuk meg, milyen autóval osztja meg a garázst a család hétéves kisbusza, a használtan vett Mercedes-Benz Viano. Még szűkszavúbb Navracsis Tibor: a miniszterelnök-helyettes csak annyit írt, hogy 2006-os autója egy Renault.
Kimaradt a kedvenced?
Az üvegzseb jegyében a képviselői vagyonnyilatkozatok nyilvánosak, az Országgyűlés 386 tagjának bevallásába ezen a weboldalon tudtok betekinteni. Ha találtok érdekes kocsit, ami elkerülte a figyelmünket, írjatok a kommentmezőbe vagy küldjetek róla egy e-mailt, és frissítjük a cikket.