Elődjéhez képesti térben és minőségben is fejlődve megérkezett Magyarországra az új Škoda Octavia, amely első látásra az árképzésben is a növekedésre szavazott. Pár hete már rendelhető az új modell, amelyet pénteken mutatott be idehaza hivatalosan a márka.

Az új Octavia jelentősen megnőtt a második generációhoz képest
600 ezer forintos kedvezménnyel kezdi hazai pályafutását az Octavia

600 ezer forintos kedvezménnyel kezdi hazai pályafutását az Octavia

600 ezer forintos kedvezménnyel kezdi hazai pályafutását az Octavia


Mint a péntek esti sajtótájékoztatón elhangzott, a harmadik generációs Octavia induló alapára 4 598 900 Ft, amely összegért az 1,2 literes (86 LE) motorral szerelt változatot kínálja az importőr. Ahogy Dalnoki Balázs, a Porsche Hungaria Škoda-márkaigazgatója fogalmazott, az autó középkategóriás méretet kínál alsó középkategóriás áron. Utóbbi feltétlenül igaz, hiszen a Ford Focus 1,0 (100 LE) 4,785 millió forinttól, az Opel Astra 1,4 (100 LE) 4,7 millió forinttól, a Volkswagen Golf 1,2 (86 LE) 5,1 millió forinttól szerezhető meg listaáron.

Mivel persze a Škodánál is ismerik a magyar piacot, az Octavia azonnal 600 000 forint kedvezménnyel vehető meg, vagyis négymillió forint alatti áron elvihető a kocsi. (Az akció minden motorváltozatra érvényes.) A modell így a korábbi generáció árszintjét képviseli, hiszen 2009-ben az előző Octavia megújult változatát 4,069 millió forintos áron vezették a piacra, 1,4-es 80 lóerős motorral.

Az akciósan 3 998 900 forinttól megvehető új Octavia alapfelszereltségében az első, oldalsó és függönylégzsákok mellett szerepel a térdlégzsák is, nem hiányzik a menetstabilizáló, a klímaberendezés, a sebességfüggő szervokormány, az elektromos ablakemelő és külső tükörállítás illetve a CD-s rádió sem.

Az új Octavia jelentősen megnőtt a második generációhoz képest

Az új Octavia jelentősen megnőtt a második generációhoz képest

A 105 lóerős 1,2-es motor felára nagyjából 300 ezer forint az alapmodellhez képest, az 1,6-os dízelbe viszont egymillióval magasabb áron lehet beleülni, azaz akciós áron 4,99 millió forintba kerül a 105 lóerős gázolajos gép.

A már említett motorok mellett 1,4 (140 LE) és 1,8-as (180 LE) turbós benzinmotorokkal, valamint 2,0 literes (150 LE) dízellel vehető meg az új Octavia. Utóbbi változat listaáron is olcsóbb a kifutó generáció, hasonló motorizáltságú változatánál. Öt- illetve hatfokozatú manuális és hat- illetve hétfokozatú duplakuplungos automata váltókkal (utóbbiak felára 570 ezer forint) kombinálhatók a motorok. Háromféle felszereltségi szint közül lehet válogatni.

590 liter a csomagtartó defektjavító szettel

590 liter a csomagtartó defektjavító szettel

590 liter a csomagtartó defektjavító szettel


A  csúcsmodell a 2,0 literes dízel, DSG váltóval, Elegance kivitelben, amely 7,170 millió forintba kerül. A teljes árlistához kattintson erre a linkre!
 
Mindez a gyári felszereltségekre vonatkozik, de az új Octavia számos izgalmas extrát is kínál. Táblafelismerés, távolságtartó tempomat, sávtartó, fáradságfigyelő, automatikusan fékező balesetmegelőző rendszer, kulcsnélküli nyitás és indítás, bi-xenon fényszóró, motoros ülés, 230 V-os csatlakozó, érintőképernyős navigáció, automata parkoló rendszer stb. is elérhető hozzá. Továbbá az ülésfűtés hátsó sorban, akárcsak elődjéhez.

A parkolóautomatikának a korábbinál is kevesebb helyre van szüksége a beálláshoz, ráadásul már nemcsak párhuzamosan, de merőlegesen is képes beparkolni. Érdekessége, hogy ha párhuzamos parkolásnál „ráállnak” az autóra, lehetőség van rá, hogy a kiállást is elvégezze a kocsi, ehhez elég elöl – hátul 25-25 centiméter hely.

Veszély esetén magától fékez, ha kell maga parkol, illetve a sávban marad az új Octavia

Veszély esetén magától fékez, ha kell maga parkol, illetve a sávban marad az új Octavia

Veszély esetén magától fékez, ha kell maga parkol, illetve a sávban marad az új Octavia


Persze a fő slágerekről nem mond le az Octavia, azaz a  – korábbinál is nagyobb -, a konkurenciánál tágasabb belső térről és csomagtartóról. Utóbbi 590 liter defektjavító készlettel, míg pótkerékkel 568 liter áll rendelkezésre, de a gyári mélynyomó megvásárlásával is szabadon marad 555 liter. Még ez is a legjobb érték a konkurenciával összevetve.

1996 óta összesen 3,7 millió Octavia fogyott világszerte (1,45 millió első és 2,3 millió második generációs). A Škoda célja, hogy tovább nőjenek a modell értékesítései, ami igaz Magyarországra is. A hazai importőr tervei szerint – a várhatóan stagnáló piacon – a tavalyi 2865 darabos értékesítése után 2013-ban 3000 darab Octáviát adnak majd el. Ebben szerepelnek a még raktáron lévő második generációs modellek és az új változat ötajtós és kombi variánsa is.

Utóbbi gyártása májusban indul, így nagyjából június-július környékén érkezik a magyar piacra az Octavia Combi, a 220 lóerős RS sportváltozattal és a takarékos Greenline modellel együtt. Utóbbi 1,6-os 110 lóerős dízelmotort rejt, amellyel a szabvány szerint 3,4 litert fogyaszt majd az Octavia. A kombiban debütál majd a 4×4-es hajtás, míg 2014 elején debütál a szabadidő-autós Scout kivitel.

Nagyításhoz kattintson!

Nagyításhoz kattintson!

Hamarosan megérkeznek az első tesztautók, addig is a nemzetközi menetpróbán szerzett tapasztalataink alapján tudjuk elmondani, milyen vezetni az új Octaviát. Kattintson ide!