Festői környezetben elterülő 25 hektáros kert, napfény, lágy szellő, élő zene, gyönyörű hoszteszek, napozóágyak, jófajta borok és pezsgő. Mintha a felső tízezer egyik garden party-jába csöppentünk volna, de ez nem más, mint a világ legszebb és legkülönlegesebb autóinak éves seregszemléje a romantikus Comói-tó partján, amely immáron 1929 óta szinte mágnesként vonzza a szupergazdag, illetve a kevésbé tehetős autóbolondokat. (Az igen rangos eseménynek helyt adó Villa d’Este egyébként 1568-ban épült és 1873 óta luxusszállóként működik)
Chevrolet Corvette I
Chevrolet Corvette I
Fotó megosztása:
Chevrolet Corvette I
Chevrolet Corvette I
Fotó megosztása:
1930 BUGATTI TYPE 46 COUPE
1930 BUGATTI TYPE 46 COUPE
Fotó megosztása:
Chevrolet Corvette I
Chevrolet Corvette I
Fotó megosztása:
Chevrolet Corvette I
Chevrolet Corvette I
Fotó megosztása:
Chevrolet Corvette II
Chevrolet Corvette II
Fotó megosztása:
Chevrolet Corvette III Stingray
Chevrolet Corvette III Stingray
Fotó megosztása:
Chevrolet Corvette III Stingray
Chevrolet Corvette III Stingray
Fotó megosztása:
Chevrolet Corvette generációk
Chevrolet Corvette generációk
Fotó megosztása:
Chevrolet Corvette III
Chevrolet Corvette III
Fotó megosztása:
Chevrolet Corvette III Stingray
Chevrolet Corvette III Stingray
Fotó megosztása:
Chevrolet Corvette IV
Chevrolet Corvette IV
Fotó megosztása:
Chevrolet Corvette V
Chevrolet Corvette V
Fotó megosztása:
Jaguar XJ 220 1993
Jaguar XJ 220 1993
Fotó megosztása:
Jaguar XJ 220 1993
Jaguar XJ 220 1993
Fotó megosztása:
Jaguar XJ 220 1993
Jaguar XJ 220 1993
Fotó megosztása:
Lamborghini Miura
Lamborghini Miura
Fotó megosztása:
Lamborghini Miura
Lamborghini Miura
Fotó megosztása:
Cistalia 202 SMM Nuvolari Spyder 1947
Cistalia 202 SMM Nuvolari Spyder 1947
Fotó megosztása:
Cistalia 202 SMM Nuvolari Spyder 1947
Cistalia 202 SMM Nuvolari Spyder 1947
Fotó megosztása:
Cistalia 202 SMM Nuvolari Spyder 1947
Cistalia 202 SMM Nuvolari Spyder 1947
Fotó megosztása:
Ferrari 400 Superamerica SW Coupe 1962
Ferrari 400 Superamerica SW Coupe 1962
Fotó megosztása:
1953 FERRARI 340-375 MM BERLINETTA COMPETIZIONE
1953 FERRARI 340-375 MM BERLINETTA COMPETIZIONE
Fotó megosztása:
1961 FERRARI 250 GT SERIES II CABRIOLET
1961 FERRARI 250 GT SERIES II CABRIOLET
Fotó megosztása:
1929 BUGATTI TYPE 44 GRAND SPORT
1929 BUGATTI TYPE 44 GRAND SPORT
Fotó megosztása:
1930 BUGATTI TYPE 46 COUPE
1930 BUGATTI TYPE 46 COUPE
Fotó megosztása:
1905 FIAT TOURING
1905 FIAT TOURING
Fotó megosztása:
1937 BUGATTI TYPE 57 VENTOUX
1937 BUGATTI TYPE 57 VENTOUX
Fotó megosztása:
CISITALIA 33DF VOLORADENTE
CISITALIA 33DF VOLORADENTE
Fotó megosztása:
1929 ROLLS-ROYCE PHANTOM I TOURER
1929 ROLLS-ROYCE PHANTOM I TOURER
Fotó megosztása:
1929 ROLLS-ROYCE PHANTOM I TOURER
1929 ROLLS-ROYCE PHANTOM I TOURER
Fotó megosztása:
TOURING MILANO MASERATI QUATTROPORTE
TOURING MILANO MASERATI QUATTROPORTE
Fotó megosztása:
CONCORSO D'ELEGANZA 2013
CONCORSO D'ELEGANZA 2013
Fotó megosztása:
CADILLAC RIBOT
CADILLAC RIBOT
Fotó megosztása:
CONCORSO D'ELEGANZA 2013
CONCORSO D'ELEGANZA 2013
Fotó megosztása:
2013 ASTON MARTIN CC100
2013 ASTON MARTIN CC100
Fotó megosztása:
2013 ASTON MARTIN CC100
2013 ASTON MARTIN CC100
Fotó megosztása:
2013 ASTON MARTIN CC100
2013 ASTON MARTIN CC100
Fotó megosztása:
ZAGATO ALFA TZ3 STRADALE
ZAGATO ALFA TZ3 STRADALE
Fotó megosztása:
ZAGATO ALFA TZ3 STRADALE
ZAGATO ALFA TZ3 STRADALE
Fotó megosztása:
BMW CONCEPTS
BMW CONCEPTS
Fotó megosztása:
2013 PININFARINA BMW GRAN LUSSO
2013 PININFARINA BMW GRAN LUSSO
Fotó megosztása:
2013 PININFARINA BMW GRAN LUSSO
2013 PININFARINA BMW GRAN LUSSO
Fotó megosztása:
CONCEPT CARS
CONCEPT CARS
Fotó megosztása:
TOURING ALFA DISCO VOLANTE
TOURING ALFA DISCO VOLANTE
Fotó megosztása:
BMW ISETTA
BMW ISETTA
Fotó megosztása:
MERCEDES 300SL
MERCEDES 300SL
Fotó megosztása:
FERRARI SERGIO és MCLAREN P1
FERRARI SERGIO és MCLAREN P1
Fotó megosztása:
1961 ASTON MARTIN DB4 GT ZAGATO
1961 ASTON MARTIN DB4 GT ZAGATO
Fotó megosztása:
VILLA D'ERBA
VILLA D'ERBA
Fotó megosztása:
LAMBORGHINI MIURA
LAMBORGHINI MIURA
Fotó megosztása:
1966 TOURING LAMBO 4000 GT
1966 TOURING LAMBO 4000 GT
Fotó megosztása:
1965 LAMBORGHINI GTS350 SPYDER
1965 LAMBORGHINI GTS350 SPYDER
Fotó megosztása:
LAMBORGHINI 400 gt
LAMBORGHINI 400 gt
Fotó megosztása:
1963 LAMBORGINI 350 GTV PROTOTYPE
1963 LAMBORGINI 350 GTV PROTOTYPE
Fotó megosztása:
1963 LAMBORGINI 350 GTV PROTOTYPE
1963 LAMBORGINI 350 GTV PROTOTYPE
Fotó megosztása:
BERTONE LANCIA SIBILO
BERTONE LANCIA SIBILO
Fotó megosztása:
BERTONE LANCIA SIBILO
BERTONE LANCIA SIBILO
Fotó megosztása:
BMW M1
BMW M1
Fotó megosztása:
FERRARI DINO 166P
FERRARI DINO 166P
Fotó megosztása:
1937 LAGONDA LG45 RAPIDE
1937 LAGONDA LG45 RAPIDE
Fotó megosztása:
1955 MASERATI A6G 54 BY ZAGATO
1955 MASERATI A6G 54 BY ZAGATO
Fotó megosztása:
1956 MASERATI A6G 54 GT
1956 MASERATI A6G 54 GT
Fotó megosztása:
MASERATI
MASERATI
Fotó megosztása:
1956 FERRARI 250 SWB CALIFORNIA
1956 FERRARI 250 SWB CALIFORNIA
Fotó megosztása:
INFINITI EMERG-E
INFINITI EMERG-E
Fotó megosztása:
SUBARU VIZIV CONCEPT
SUBARU VIZIV CONCEPT
Fotó megosztása:
Ralph Lauren, az amerikai divatguru és az 1938-as Bugatti 57SC Atlantic Coupe
Ralph Lauren, az amerikai divatguru és az 1938-as Bugatti 57SC Atlantic Coupe
Fotó megosztása:
CONCEPT CARS
Minden évben mintegy 50 elképesztően ritka, a 20-as és 70-es évek között épített veteránautó, illetve 9-10 koncepcióautó és prototípus verseng különböző kategóriákban a nagytekintélyű autóipari dizájnerekből álló zsűri és a közönség kegyeiért. Idén maga Ralph Lauren, az amerikai divatguru is tiszteletét tette a megmérettetésen éjfekete színű 1938-as Bugatti 57SC Atlantic Coupéjával, amelyre – a találkozó legnagyobb sztárjaként – valóságos díjeső zúdult, hiszen a tizennégy kategóriából nem kevesebb mint hat trófeát zsebelt be!
Ralph Lauren, az amerikai divatguru és az 1938-as Bugatti 57SC Atlantic Coupe
Sokak által a világ egyik legszebbnek tartott autójának formája az alapító fia, Jean Bugatti tollából folyt ki, s mindösszesen négy darabot építettek belőle. A pletykák szerint a csodakupé becsült értéke ésszel szinte felfoghatatlan, 23 millió (!) euró (mintegy 6,8 milliárd forint) körül mozog.
2013-ban az autórajongók két kedvence, a Lamborghini ötven-, míg az Aston Martin százéves jubileumát ünnepli, ez alkalomból külön kategóriát kaptak az olasz és az angol sportkocsigyár egzotikumai. Számomra talán a legérdekesebb darab a Lamborghini 350 GTV volt, amely a márka legelső prototípusa, s egyben az első szériagyártású Lamborghini előfutára.
Ilyen elképesztő ritkaságot nem minden nap lát az ember, főleg nem testközelből (meglepő módon a Villa d’Este füvén kiállított – máskor korlátokkal és biztonsági őrök által féltve őrzött – egyedi tanulmányautók is megközelíthetőek, sőt megtapinthatóak).
1963 LAMBORGINI 350 GTV PROTOTYPE
Speciális kiállítás keretében a négykereken guruló amerikai álom, az idén hatvanéves Chevrolet Corvette hét kiadásának különböző változatai is megfürödtek a napfényben, melyek közül engem leginkább az első két generáció kecses, kompromisszummentes vonalai ejtettek rabul.
1999 óta a szépségversenyt a BMW égisze alatt rendezik, így hát nem csoda, hogy idén két bajor-olasz koprodukcióban készített tanulmányt, a Zagato Roadstert és a Gran Lusso Coupét is megcsodálhattuk.
Előbbi a tavaly ugyanitt debütált Zagato Coupe topless változata, míg a Gran Lusso Coupe a Pininfarinával kezdett együttműködés első, szemet gyönyörködtető gyümölcse, avagy hogyan képzelnek az olaszok egy, a jelenlegi 6-os sorozat fölé pozicionált luxuskupét. Az autó formája, kidolgozottsága elég véglegesnek tűnt, úgyhogy nem lepődnék meg a szériagyártmány bemutatóján valamelyik közeli autószalonon.
2013 PININFARINA BMW GRAN LUSSO
Természetesen az Aston Martin sem okozott csalódást, s közszemlére tette a május 19-én a Nürburgringen bemutatott
CC100 speedstert, amely a nevéből sejthetően a márka 100 éves fennállása előtt tiszteleg. Azonnal szemet szúrt, hogy az ötvenes évek DBR1 versenyautójának emléket állító angol gép balkormányos.
Nos, az Aston egyik belső embere kérdésemre elkotyogta, hogy a tekintélyt parancsoló ünnepi darabból összesen két darabot építettek egyedi megrendelésre, így a 2013-as ünnepségsorozatot követően eurómilliomos gazdáikhoz kerülnek. A mintegy hatezer főből álló közönség legnagyobb örömére az 5,9 literes V12-es motor brutális üvöltését a nap folyamán többször lehetett hallani.
2013 ASTON MARTIN CC100
A klasszikus tanulmányautók közül kiemelném a Bertone által, az egykori Stratos alapjaira épített 1978-as Lancia Sibilót, amely a meghökkentően vad külső-belső formák és megoldások ellenére teljesen működőképes és néhány éve a Bertone kiárusítása nyomán került jelenlegi büszke tulajdonosához.
Második alkalommal aukciót is tartanak 40 autó részvételével a kiállításra látogató, tömött pénztárcájú elit kedvéért.
Az 1953-as évjáratú Ferrari 340/375 MM Berlinetta Competizione rekordáron, több mint 9,8 millió euróért kelt el, míg az eladások összértéke meghaladta a 27 milliót eurót. Sajnos idén kisebb malőr zavarta meg a licitálást, ugyanis gázadásra hirtelen lángra kapott egy 1929-es Bentley, amelyben kis híján a mellette álló Ferrari Enzo is elpusztult, de szerencsére a személyzet gyorsan eloltotta a tüzet, s a méregdrága piros paripát ezt követően a poroltó fehér habja borította.
CADILLAC RIBOT
Nemcsak gépjárművek, de két egyedi Cadillac luxusjacht is kalapács alá került. A restauráció után teljes pompájában tündöklő 1960-as faborítású Riva egykor Sophia Lorent és Brigitte Bardot-t is kényeztette.
A nap végén kihirdették a legjobb tanulmányautónak járó közönségdíjat is, amelyet a Touring műhely által megálmodott és elkészített Alfa Romeo Disco Volante nyert el. Jómagam is próbáltam szavazni, de ennek lehetősége kizárólag az Olaszországból érkező látogatók számára volt lehetséges, így utólag kissé részrehajlónak éreztem az eredményt, különösen azok után, hogy 2012-ben szintén egy Alfa, a 4C zsebelte be a serleget.
1956 FERRARI 250 SWB CALIFORNIA
A Concorso d’Eleganza a klasszikus, történelmi autókon keresztül felelevenített dicső múlt és a tanulmányautók által felvázolt izgalmas jövő találkozásának szinonimája. Eme lélegzetelállító élmény legalább egyszer az életben minden autórajongó számára kötelező!