Festői környezetben elterülő 25 hektáros kert, napfény, lágy szellő, élő zene, gyönyörű hoszteszek, napozóágyak, jófajta borok és pezsgő. Mintha a felső tízezer egyik garden party-jába csöppentünk volna, de ez nem más, mint a világ legszebb és legkülönlegesebb autóinak éves seregszemléje a romantikus Comói-tó partján, amely immáron 1929 óta szinte mágnesként vonzza a szupergazdag, illetve a kevésbé tehetős autóbolondokat. (Az igen rangos eseménynek helyt adó Villa d’Este egyébként 1568-ban épült és 1873 óta luxusszállóként működik)

Chevrolet Corvette I

CONCEPT CARS

CONCEPT CARS

Minden évben mintegy 50 elképesztően ritka, a 20-as és 70-es évek között épített veteránautó, illetve 9-10 koncepcióautó és prototípus verseng különböző kategóriákban a nagytekintélyű autóipari dizájnerekből álló zsűri és a közönség kegyeiért. Idén maga Ralph Lauren, az amerikai divatguru is tiszteletét tette a megmérettetésen éjfekete színű 1938-as Bugatti 57SC Atlantic Coupéjával, amelyre – a találkozó legnagyobb sztárjaként – valóságos díjeső zúdult, hiszen a tizennégy kategóriából nem kevesebb mint hat trófeát zsebelt be!
Ralph Lauren, az amerikai divatguru és az 1938-as Bugatti 57SC Atlantic Coupe

Ralph Lauren, az amerikai divatguru és az 1938-as Bugatti 57SC Atlantic Coupe

Sokak által a világ egyik legszebbnek tartott autójának formája az alapító fia, Jean Bugatti tollából folyt ki, s mindösszesen négy darabot építettek belőle. A pletykák szerint a csodakupé becsült értéke ésszel szinte felfoghatatlan, 23 millió (!) euró (mintegy 6,8 milliárd forint) körül mozog.

2013-ban az autórajongók két kedvence, a Lamborghini ötven-, míg az Aston Martin százéves jubileumát ünnepli, ez alkalomból külön kategóriát kaptak az olasz és az angol sportkocsigyár egzotikumai. Számomra talán a legérdekesebb darab a Lamborghini 350 GTV volt, amely a márka legelső prototípusa, s egyben az első szériagyártású Lamborghini előfutára.

Ilyen elképesztő ritkaságot nem minden nap lát az ember, főleg nem testközelből (meglepő módon a Villa d’Este füvén kiállított – máskor korlátokkal és biztonsági őrök által féltve őrzött – egyedi tanulmányautók is megközelíthetőek, sőt megtapinthatóak).
 

 1963 LAMBORGINI 350 GTV PROTOTYPE

1963 LAMBORGINI 350 GTV PROTOTYPE

Speciális kiállítás keretében a négykereken guruló amerikai álom, az idén hatvanéves Chevrolet Corvette hét kiadásának különböző változatai is megfürödtek a napfényben, melyek közül engem leginkább az első két generáció kecses, kompromisszummentes vonalai ejtettek rabul.

1999 óta a szépségversenyt a BMW égisze alatt rendezik, így hát nem csoda, hogy idén két bajor-olasz koprodukcióban készített tanulmányt, a Zagato Roadstert és a Gran Lusso Coupét is megcsodálhattuk.

Előbbi a tavaly ugyanitt debütált Zagato Coupe topless változata, míg a Gran Lusso Coupe a Pininfarinával kezdett együttműködés első, szemet gyönyörködtető gyümölcse, avagy hogyan képzelnek az olaszok egy, a jelenlegi 6-os sorozat fölé pozicionált luxuskupét. Az autó formája, kidolgozottsága elég véglegesnek tűnt, úgyhogy nem lepődnék meg a szériagyártmány bemutatóján valamelyik közeli autószalonon.

2013 PININFARINA BMW GRAN LUSSO

2013 PININFARINA BMW GRAN LUSSO

Természetesen az Aston Martin sem okozott csalódást, s közszemlére tette a május 19-én a Nürburgringen bemutatott CC100 speedstert, amely a nevéből sejthetően a márka 100 éves fennállása előtt tiszteleg. Azonnal szemet szúrt, hogy az ötvenes évek DBR1 versenyautójának emléket állító angol gép balkormányos.

Nos, az Aston egyik belső embere kérdésemre elkotyogta, hogy a tekintélyt parancsoló ünnepi  darabból összesen két darabot építettek egyedi megrendelésre, így a 2013-as ünnepségsorozatot követően eurómilliomos gazdáikhoz kerülnek. A mintegy hatezer főből álló közönség legnagyobb örömére az 5,9 literes V12-es motor brutális üvöltését a nap folyamán többször lehetett hallani.

2013 ASTON MARTIN CC100

2013 ASTON MARTIN CC100

A klasszikus tanulmányautók közül kiemelném a Bertone által, az egykori Stratos alapjaira épített 1978-as Lancia Sibilót, amely a meghökkentően vad külső-belső formák és megoldások ellenére teljesen működőképes és néhány éve a Bertone kiárusítása nyomán került jelenlegi büszke tulajdonosához.
Második alkalommal aukciót is tartanak 40 autó részvételével a kiállításra látogató, tömött pénztárcájú elit kedvéért.

Az 1953-as évjáratú Ferrari 340/375 MM Berlinetta Competizione rekordáron, több mint 9,8 millió euróért kelt el, míg az eladások összértéke meghaladta a 27 milliót eurót. Sajnos idén kisebb malőr zavarta meg a licitálást, ugyanis gázadásra hirtelen lángra kapott egy 1929-es Bentley, amelyben kis híján a mellette álló Ferrari Enzo is elpusztult, de szerencsére a személyzet gyorsan eloltotta a tüzet, s a méregdrága piros paripát ezt követően a poroltó fehér habja borította.

CADILLAC RIBOT

CADILLAC RIBOT

Nemcsak gépjárművek, de két egyedi Cadillac luxusjacht is kalapács alá került. A restauráció után teljes pompájában tündöklő 1960-as faborítású Riva egykor Sophia Lorent és Brigitte Bardot-t is kényeztette.

A nap végén kihirdették a legjobb tanulmányautónak járó közönségdíjat is, amelyet a Touring műhely által megálmodott és elkészített Alfa Romeo Disco Volante nyert el. Jómagam is próbáltam szavazni, de ennek lehetősége kizárólag az Olaszországból érkező látogatók számára volt lehetséges, így utólag kissé részrehajlónak éreztem az eredményt, különösen azok után, hogy 2012-ben szintén egy Alfa, a 4C zsebelte be a serleget.

1956 FERRARI 250 SWB CALIFORNIA

1956 FERRARI 250 SWB CALIFORNIA


A Concorso d’Eleganza a klasszikus, történelmi autókon keresztül felelevenített dicső múlt és a tanulmányautók által felvázolt izgalmas jövő találkozásának szinonimája. Eme lélegzetelállító élmény legalább egyszer az életben minden autórajongó számára kötelező!