Az Audi elektromos tanulmánybiciklije, a Wörthersee. 2,4 kW-os motor hajtja, 80 km/h felett van a vége. Teljességgel illegális volna közúton rendszám nélkül

EH-Line trekkingbicaj, 25 km/h végsebességgel, 250 Wattal ez egy szabályos, ún. Pedelec-rendszerű E-kerékpár. 433 ezer forint a listaára a hazai kereskedőknél

EH-Line trekkingbicaj, 25 km/h végsebességgel, 250 Wattal ez egy szabályos, ún. Pedelec-rendszerű E-kerékpár. 433 ezer forint a listaára a hazai kereskedőknél

Nagyon nehéz írásban, autóban, lakásban, kocsmában folytatott beszélgetésben elmagyarázni annak, aki még nem próbálta, hogy mi a jó az elektromos kerékpárban. Ezért most videodemonstrációban mutatunk rá egy szolid emberkísérlet keretében a villanybicikli előnyeire, különös tekintettel a hegymenetben végzett kerékpározás nehézségeire:

a videó a hirdetés után indul

Ha nem indulna a videó, kattints erre a linkre!

A fenti videón egy bő négyszázezres, osztrák üzemben, osztrák piacra készült elektromos kerékpár szerepel, trekking vázzal, hétfokozatú külső váltóval – természetesen kínai technikával.

Aki nem nagyon akar terepezni, már 260-280 ezer forintért kaphat jó minőségű, aluvázas, háromfokozatú agyváltós városi kerékpárt, férfi vagy női vázzal egyaránt. Összecsukható, csomagtartóban tartható bringák 300-350 ezer forint körül kaphatók, jó minőségben. Aki pedig csúcstechnikát szeretne, úgy 700 ezer forinttól a csillagos égig válogathat akár lassítás közben visszatápláló, az európai szabályokban rögzített 250 wattos motorteljesítményt akár többszörösen meghaladó villanybringák között is.

A főként alföldi falvakban látható, többnyire idős bácsik-nénik alatt surrogó, lassú bringák többnyire vasvázas, ólom-sav akkus szerkezetek,  akár százezer forint alatti vételárral. Minőségük, teljesítményük az árnak megfelelő, hegyes-völgyes vidéken gyakorlatilag használhatatlanok.

Köszönjük a tesztbringát a Zöldcuccnak!