Nem is olyan túlságosan régen már megismerhettük a bajor gyáróriás által feltámasztott Mini cabrio változatát a Kyosho-tól, most pedig itt az egyenes ellentéte. Egy kevésbé szellős, modellváltás utáni, ezüst Autoart Cooper személyében.

Hát ez itt meg micsoda?

Kedves Olvasó! Ebben a rovatban Csepreghy Dániel, a modellautók nagy ismerője mesél a gyűjtögető életmód szépségeiről, elárulja, mi tesz igazán érdekessé egy-egy modellt, illetve miből és hogyan építhetünk méltó környezetet kisautónk köré. Mindezt szigorúan 1:18-ban. Kivéve, amikor nem. :)

Panorámadoboz

A megszokott, átlagos méretű, körbeablakozott dobozban lecsavarozva, ledrótozva várja gazdáját a kisautó. Bár szerintem a Kyosho élénk színekkel díszített, méretre szabott csomagolása sokkal inkább illik az autóhoz és a kiszabadítási tortúra sem veszi annyira igénybe a gyűjtögető idegeit.

Mitől jobb?

Szinte megfoghatatlan tulajdonságok terén remekel az Autoart Mini-je. Kézben tartva is érezni, hogy egy könnyebb, finomabb, jobban egyben lévő kis szerkezet, mint a Kyosho volt. Az összkép is realisztikusabb, egyértelműen látható rajta, hogy méretpontos, jól összerakott miniatűr. A lökhárítóban lévő rács lyuggatott, a tetőn lévő antenna atomnyi vékony és még a kerekek is a helyükre kerültek, ki a szélekre.

Motortér

A Kyosho Mini cabrio változatát már ismerjük, most itt az egyenes ellentéte az Autoart-tól és remek formában van

Nem túl elegáns a gémkapocs kitámasztókar, de sajnos szükség van rá. A motortér akár tökéletes is lehetne, ha nem maradtak volna le róla a matricák

Nem túl elegáns a gémkapocs kitámasztókar, de sajnos szükség van rá. A motortér akár tökéletes is lehetne, ha nem maradtak volna le róla a matricák

A gépháztető két, elég nagy méretű karral nyílik és – talán egyedi eset – nyitott állapotban csak egy átszabott gémkapocs segítségével tudtam megtartani. A fedél alatt viszonylag minden rendben, van szép 1,6 literes, 122 lóerős blokk, körülötte csövekkel és tartályokkal, van már szinte szokatlanul többdimenzós, egyedül a matricák hiányoznak innen, de azok nagyon, mert így sokkal kevésbé életteli a tér.

Külső

Szinte minden más szín jobban áll neki, de így is tündéri

Szinte minden más szín jobban áll neki, de így is tündéri

Szerencsére az autó személyisége nem változott, pont annyira végtelenül bájos, gömbölyded, imádnivaló és cuki, mint amilyen mindig is volt. Még ebben a rendkívül unalmas ezüst-fekete kombinációban is, sokak szerint a teljes minis hangulathoz érdemesebb a kék változatot keresni. Alig észrevehető változás, hogy az újabb generációs Mini-nek már magasabb az orra a jobb gyalogosbiztonság érdekében. Elől és hátul is tetszetősre sikerültek a világítótestek, de ez egy ilyen viszonylag friss Autoart modellnél természetes jelenség.
Formás kis gokart, az oldaljelző fényekből kiderül, hogy ez egy USA piacos verzió

Formás kis gokart, az oldaljelző fényekből kiderül, hogy ez egy USA piacos verzió

Pontosan illeszkednek a karosszérián körbefutó króm- és műanyaglécek, utóbbiakra még matricával megoldott oldaljelző fény is került, hiszen ez egy amerikai piacra készült verzió. A sárvédőív kis kopoltyújában lévő sárga irányjelzők viszont külön darabból készültek. Nagyszerűek az ötágú, duplaküllős felnik, s ami ennél is jobb, hogy a mögöttes tartalom is remek, a féktárcsa kicsit fényesebb, a nyereg pedig egész részletes kialakítású lett. A modell végéhez érve is akadnak még látnivalók, például fotomaratott Cooper felirat, szép márkalogó és kipufogóvég. Dicséretes, hogy a csekély befogadóképességű csomagtartó ajtaja kicsike karokkal nyílik, így csukott állapotban sem lóg be a hátul ülők fejterébe.

Belső


Ezek az ülések elképesztően nagyszerűek lettek

Ezek az ülések elképesztően nagyszerűek lettek

Természetesen az utastérben is minden kerek vagy annak látszik, központi elem a salátástálnyi sebességmérő, amiről sajnos lemaradt a plexilap, de a kétküllős kormány mögött lévő fordulatszámmérővel és a szellőzőrostélyokkal együtt ideillő, dekoratív darabok. A középkonzol gombjait viszont túlegyszerűsítették, se felirat, se piktogram nincsen rajtuk, csak ezüst gombócok rendezetlen tömegei. Közelében sincsen, mondjuk a 850-es Volvo pazar műszerfalához. Amik viszont az ilyetén hiányosságért kárpótolnak, azok formás, szövetszerű bevonatot kapott ülések a hozzájuk tartozó, igényes biztonsági övekkel és a lehajtható napellenzők.

Összegzés


Szép lámpák, króm kipufogó

Szép lámpák, króm kipufogó

Addig a rövidke ideig, amíg nyomott áron kínálták, igen jó fogásnak számított ez a kellően részletes, tündéri kis Autoart Mini Cooper. Most azonban 70 és 80 euró közötti áron klasszabb modelleket vagy ritkább Miniket is kaphatunk a piacon, kicsivel többért pedig akár egy sokkal menőbb piros, panorámatetős Cooper S-ünk is lehet.

Megtetszett?

Ha megtetszett a bemutatott modell, és vágysz valami hasonlóra, itt biztosan megtalálod. Kattints ide, és szemezgess a webshop modellautós kínálatából.

A korábbi modellautós cikkekért nem kell messzire menni, elég csak erre a linkre kattintani.