A vezess.hu újságírói által alapított civil szervezet, az Ésszerűbb Közúti Közlekedésért Egyesület az elmúlt hetekben sem tétlenkedett. Reméljük, az itt felsorolt sikerek sok autóst-motorost, biciklist-gyalogost inspirálnak majd arra, hogy bejelentsék azokat a konkrét közlekedés-szabályozási hibákat, amiket megoldhatunk. Minél több bejelentést kapunk a vezess @ vezess.hu vagy az ekke @ googlegroups.com címre, annál többet tehetünk azért, hogy ne kelljen felesleges táblák, kopott felfestések, rosszul szervezett kereszteződések miatt bosszankodnunk szerte az országban.
Veszélyesre kopott felfestés a semmiből termett kereszteződéssel
Budán, a Pusztaszeri úton találtuk ezt a helyet: egy lejtős kanyarban lekopott az aszfaltfestés középen, ezért a balra, lefelé kikanyarodni szándékozók és a jobbra felfelé, KRESZ szerint egyenesen haladók egyaránt behúzódnak középre. Csak idő kérdése a csatt. Pikáns apróság, hogy ebbe az egészbe betorkollik egy építkezés során állítólag önkényesen, a semmiből keletkezett utca, jobbkéz-szabállyal.
Az út kezelője, a BKK megígérte a helyzet gyors rendezését. (A részletes leírás egyesületünk honlapján ide kattintva olvasható.)Beláthatatlan kereszteződés, rossz elsőbbségi renddel. 11 hónap alatt intéztük el
Masszív útkezelői érdektelenség, majd egy, a helyzetet tovább rontó, a kilátást akadályozó zajvédő fal felhúzása után jogi szakértőnkhöz fordultunk. Ő kellő eréllyel fordult újra az útkezelőhöz, ezután a BKK forgalomszámlálást végzett, majd belátta igazunkat – pontosabban bejelentőnk igazát, és megváltoztatta az elsőbbségi rendet. Esetleírás itt.
Köszönetnyilvánítás
Az Ésszerűbb Közúti Közlekedésért Egyesület ezúton fejezi ki háláját fő támogatójának, a működését lehetővé tévő Continental–nak, aki anyagi fedezetet nyújt költségeinkre. Köszönjük a segítséget a közlekedési ügyekre szakosodott Dr. Székely Ügyvédi Irodának, az ő szakértő segítségük nélkül nemigen tudnánk mozgásra bírni a hivatalokat.
Parodisztikus kiegészítő táblák Fehérváron
Nem csak a fővárosban ügyködünk; Székesfehérváron például ezt a csodálatos táblát lőttük:
Az önkormányzat felelős szakemberének ígérete szerint hamarosan egyszerűsítik ezt a csodát, és már nem kell azon törnünk a fejünket, ha be akarunk hajtani a Bazilika elé, hogy csak árut szállító taxival mehetünk-e be vasárnap kilenckor, vagy mifene. Leírás itt.
Van még ígéretünk arra, hogy hamarosan tisztább helyzet lesz a három macisajttal, egy buszsávval és egy ha-akarom-vemhes-ha-akarom-nem jellegű lámpával terhelt kereszteződésben Budapest legismertebb sportuszodája, a Komjádi előtt. Megpróbálunk megszüntetni egy trafipaxos pénzbehajtó-helyet a főváros egyik legforgalmasabb bevezető útján. Reméljük, felszámolja a miskolci önkormányzat a világ legrövidebb egyirányú utcáját, és talán a Vezess.hu szerkesztőségének utcájából is ki lehet majd hajtani végre szabályosan a Szépvölgyi útra – jelenleg ez gyakorlatilag nem lehetséges.
Túl sok a tábla? Nem baj, mi is kirakunk egyet!
A Magyarországot sújtó sok-sok értelmetlen, egyáltalán nem forgalomtechnikai, sokkal inkább felelősség-lerázási okból kint lévő tábla miatt sajnos az autósok sokszor az igazán veszélyes helyek előtti jelzéseket sem veszik figyelembe. Ilyenkor az útkezelő speciális figyelemfelkeltő effektekkel szórakoztatja a közlekedőket: jönnek a villogó sárga lámpák, az aszfaltba épített fénycsíkok, a zöld keretek a táblák köré. Csak hát az effajta mulatság nem olcsó, a közúthálózat veszélyes helyeiről pedig nincs átfogó nyilvántartás, így sok-sok extra biztosítás nélküli veszélyes pont van az utakon.
Ezt felismerve kezdtünk fő támogatónkkal, a Continentallal egy kísérletbe. Fényvisszaverő fóliás, figyelemfelhívó színű táblát készíttettünk, és keressük a bürokratikus rendszeren átverhető módszert arra, hogy az Egyesületünkhöz érkező bejelentések alapján a közlekedők által valóban veszélyesnek ítélt helyszíneket országszerte megjelölhessük: LASSÍTS – veszély! Valahogy így:
Kedves Olvasó, jó ötlet ez? Szerinted jó ötlet extra táblával megjelölni a valóban veszélyes zebrákat, kereszteződéseket, úthibákat, beláthatatlan vasúti átjárókat és társaikat?