Újabban megszaporodtak a kecskeméti Mercedes-gyárban a VIP-vendégek. No, nem cégvezetők vagy politikusok látogatásai sűrűsödtek meg, hanem így nevezik a gyárba, szervezett túrán érkező civileket. Visitor in Production.
Nem fontos személy, hanem látogató
Nem fontos személy, hanem látogató
Fotó megosztása:
Az autógyártásban nagyot alkotó magyarokról nevezték el az utcákat és tereket a gyár területén
Az autógyártásban nagyot alkotó magyarokról nevezték el az utcákat és tereket a gyár területén
Fotó megosztása:
Piros, fehér, zöld
Piros, fehér, zöld
Fotó megosztása:
Az irodaépületbe érkezők láthatják azt a B-osztályt, amelyet aláírt az a 2000 dolgozó, akik a gyártás beindításakor itt dolgoztak
Az irodaépületbe érkezők láthatják azt a B-osztályt, amelyet aláírt az a 2000 dolgozó, akik a gyártás beindításakor itt dolgoztak
Fotó megosztása:
Van még hely a bővítésre, a 441 hektárból csak 160-at használnak
Van még hely a bővítésre, a 441 hektárból csak 160-at használnak
Fotó megosztása:
Így készül az autó: a préseléstől a kész elemig
Így készül az autó: a préseléstől a kész elemig
Fotó megosztása:
Motort ugyan nem gyártanak itt, de azokról is megtudhatunk ezt azt. A baloldali a világ legerősebb széria négyhengerese. AMG 2,0 340 LE
Motort ugyan nem gyártanak itt, de azokról is megtudhatunk ezt azt. A baloldali a világ legerősebb széria négyhengerese. AMG 2,0 340 LE
Fotó megosztása:
Akár 50 tonnát is nyom egy présszerszám. Alumínium és acél lemeztekercsekből préseli ki a karosszériaelemeket
Akár 50 tonnát is nyom egy présszerszám. Alumínium és acél lemeztekercsekből préseli ki a karosszériaelemeket
Fotó megosztása:
Kezünket odatapasztva érezhetjük milyen fogást biztosít a szívóhatás
Kezünket odatapasztva érezhetjük milyen fogást biztosít a szívóhatás
Fotó megosztása:
A kisebbik présgép: átlagosan 18000 körüli nyomás végez el egy műszakban, a rekord 25092
A kisebbik présgép: átlagosan 18000 körüli nyomás végez el egy műszakban, a rekord 25092
Fotó megosztása:
A karosszériaüzemben készül el előbb padlólemez, majd a kész karosszéria a présüzemből érkező elemekből
A karosszériaüzemben készül el előbb padlólemez, majd a kész karosszéria a présüzemből érkező elemekből
Fotó megosztása:
5-7 fős csoportokban dolgoznak a robotok.Összesen 650 van belőlük a gyárban
5-7 fős csoportokban dolgoznak a robotok.Összesen 650 van belőlük a gyárban
Fotó megosztása:
A kötések között van ponthegesztés, lézerhegesztés, ragasztás és clinchelés. Ez utóbbi során a két elemet olyan erővel nyomják össze, hogy az egyik átüti a másikat és úgy kapaszkodik bele
A kötések között van ponthegesztés, lézerhegesztés, ragasztás és clinchelés. Ez utóbbi során a két elemet olyan erővel nyomják össze, hogy az egyik átüti a másikat és úgy kapaszkodik bele
Fotó megosztása:
A kiállított elemeket meg is lehet fogdosni. Itt épp a Clincelés
A kiállított elemeket meg is lehet fogdosni. Itt épp a Clincelés
Fotó megosztása:
Van ingyenes taxi is a gyárterületen beül, de használhatók a többfelé elhelyezett kerékpárok is
Van ingyenes taxi is a gyárterületen beül, de használhatók a többfelé elhelyezett kerékpárok is
Fotó megosztása:
Mindegyik megrendelésre készült
Mindegyik megrendelésre készült
Fotó megosztása:
A normál ellenőrzésen túl, szúrópróbaszerűen egyes autóknak részt kell venniük egy 250 pontból álló ellenőrzésen
A normál ellenőrzésen túl, szúrópróbaszerűen egyes autóknak részt kell venniük egy 250 pontból álló ellenőrzésen
Fotó megosztása:
30 év garanciát vállal az átrozsdásodás ellen a Mercedes
30 év garanciát vállal az átrozsdásodás ellen a Mercedes
Fotó megosztása:
A látottak alapján a Mercedes B és CLA vevői leginkább a fekete, fehér és szürke színeket kedvelik
A látottak alapján a Mercedes B és CLA vevői leginkább a fekete, fehér és szürke színeket kedvelik
Fotó megosztása:
Még nem készült két egyforma autó. A karosszéria színe, a kárpitok színe, a varrások színe, a motorok, az extrák számtalan lehetőséget teremtenek
Még nem készült két egyforma autó. A karosszéria színe, a kárpitok színe, a varrások színe, a motorok, az extrák számtalan lehetőséget teremtenek
Fotó megosztása:
A vizes kamrás tömítettségi és a fényezés ellenőrzése után ez az autó arra vár, hogy életében először kihajthasson a gyárból. A tesztpályára megy
A vizes kamrás tömítettségi és a fényezés ellenőrzése után ez az autó arra vár, hogy életében először kihajthasson a gyárból. A tesztpályára megy
Fotó megosztása:
15 évig megőrizik az autók gyártási adatit, hol, mikor, ki mit csinált rajta
15 évig megőrizik az autók gyártási adatit, hol, mikor, ki mit csinált rajta
Fotó megosztása:
Az összeszerelés végén kerül fel az üzemanyagtank fedél, amikor nagyjából 13 liter üzemanyagot beletöltenek minden egyes kocsiba
Az összeszerelés végén kerül fel az üzemanyagtank fedél, amikor nagyjából 13 liter üzemanyagot beletöltenek minden egyes kocsiba
Fotó megosztása:
Tesztpálya, nem fejlesztési céllal, hanem minőségbiztosítási okokból járatják meg rajta az autókat
Tesztpálya, nem fejlesztési céllal, hanem minőségbiztosítási okokból járatják meg rajta az autókat
Fotó megosztása:
Két percig fut a képernyőn a videó, ami nem véletlen, ennyi időnkét készül egy-egy autó a gyártósoron
Két percig fut a képernyőn a videó, ami nem véletlen, ennyi időnkét készül egy-egy autó a gyártósoron
Fotó megosztása:
Egy benzines és egy dízelmotor, mindkettő választható a CLA-ba
Egy benzines és egy dízelmotor, mindkettő választható a CLA-ba
Fotó megosztása:
Kétféle program van, a hosszabb két órás, a rövidebb 1 óra és 15 perc
Kétféle program van, a hosszabb két órás, a rövidebb 1 óra és 15 perc
Fotó megosztása:
Még idén négyezer látogatót várnak a kecskeméti üzembe
Még idén négyezer látogatót várnak a kecskeméti üzembe
Fotó megosztása:
Ha megnézné az üzemet, itt jelentkezhet www.mercedes-benz.hu/gyarlatogatas
Ha megnézné az üzemet, itt jelentkezhet www.mercedes-benz.hu/gyarlatogatas
Fotó megosztása:
Nem fontos személy, hanem látogató
Nem fontos személy, hanem látogató
2013. szeptember 30-tól, azaz a mai naptól bárki megnézheti, hogy készülnek az autók a Mercedes-Benz magyarországi gyárában. Mint az autógyártásban, itt is volt előszéria, szeptember 9-e óta zajlanak a próbalátogatások.
A programon 12 év feletti látogatók 25-50 fős csoportokban járhatják be a gyárterületet teljesen ingyen. Természetesen egyénileg is lehet jelentkezni, de akkor is „hozzácsapják” az embert egy nagyobb társasághoz. Magyar, német vagy angol nyelvű idegenvezetést lehet kérni. A magyar nyelvű csoportok hétfőn, szerdán, pénteken, 9:30, 12:45, 17:00 órakor indulnak. Az első kettő 2 órás program, a harmadik rövidebb, abban kimarad a présüzem megtekintése.
A gyárlátogatásokhoz kiállítási tárgyakat és információs modulokat állítottak fel, hogy az érdeklődők betekintést nyerhessenek a gyártási folyamatokba. Ezek az infoboxok a túra során felkeresett helyszíneken – az irodaházban, a présüzemben, a karosszéria-üzemben és a szereldében – láthatók.
Piros, fehér, zöld
Segítségükkel interaktív módon, testközelből figyelhető meg, hogyan gyártják a Mercedes-Benz modelljeit. Így nemcsak méterekről láthatjuk, hogyan hegesztenek a robotok, de kézbe is vehetünk mintadarabokat, megnézve a varratokat. Nézhetünk videókat, de szemügyre vehetünk felvágott motorokat is, megismerve a belső kialakítást.
A programban nem szerepel a fényezőüzem megtekintése, ott ugyanis a dolgozókra is háromlépcsős beléptetés vár, hogy megakadályozzák a por bejutását. Ugyanakkor az információs pontokon megismerhetjük a fényezés technológiáját és folyamatát is.
Ha megnézné az üzemet, itt jelentkezhet www.mercedes-benz.hu/gyarlatogatas
Persze nemcsak a gyártással ismerkedhetünk meg, hanem a gyárral is, amelynek helyszínéül 52 európai, köztük 7 magyar város versenyzett anno. Nem kell meglepődni, a látogatás során óriási számokat hallhatunk. Mint például, hogy 160 ezer köbméter betont, illetve 5 Eiffel-toronynak elég, 35000 tonna acélt használtak fel a zöldmezős beruházás során.
Mint ismeretes, a rastatti üzemmel párhuzamosan készülnek itt B-osztályos Mercik, illetve a világon egyedüliként CLA-t is gyártanak. Mindkettőből jó sokat, és különbözőket láthat a látogató. A Mercedes raktárra nem, csak megrendelésre készít autókat, és úgy alakult, hogy még nem volt két azonos igény a gyártás beindítás során, valami pici eltérés mindig van két autó között.
Sőt, van egy olyan darab, amely biztosan egyke marad! A látogatókat három darab, a magyar zászló színeit követő (piros, fehér és zöld) B-osztály köszönti a túra elején, csakhogy zöld színben nem rendelhető az autó. Ezt az egyet csakis a zászlómotívum miatt készítette el az üzem.
A karosszériaüzemben készül el előbb padlólemez, majd a kész karosszéria a présüzemből érkező elemekből
A karosszériaüzemben készül el előbb padlólemez, majd a kész karosszéria a présüzemből érkező elemekből
2013 az első teljes éve a gyárnak, amely során a tervek szerint 100 ezer autó fognak készíteni. Jövőre ennél is többet terveznek. A 800 millió eurós beruházás nyomán felépített autógyárban kétpercenként gurul le egy-egy autó.
Más modellekben is érdekelt ugyanakkor a kecskeméti üzem, miután ez a Mercedes egyetlen Németországon kívüli személyautó-gyártásban érdekelt telephelye, amely saját présüzemmel dolgozik. Évi 10 milliós darabszám mellett, 140 féle elemet állítanak elő a gyakran 30 tonnánál is nehezebb formákkal, a már említett modelleken túl a Mercedes A-osztály és C-osztály karosszériájához.
A program célja, hogy a látogatás után az ember kedvet kapjon és vásároljon egy autót – mondta ki nyíltan Frank Klein a gyár ügyvezetője, leszögezve, hogy a műszaki dolgok iránt érdeklődök mellett ezért elsősorban a jövendőbeli vásárlókra számítanak a látogatók között.
Még csak most kezdődik a program, de a gyár közlése szerint máris nagy az érdeklődés a gyárlátogatás iránt, év végéig négyezer látogatóra számítnak. Jövőre pedig 17 000 érkezővel terveznek.
A kisebbik présgép: átlagosan 18000 körüli nyomás végez el egy műszakban, a rekord 25092
Marad a gyár
Nemrég Dieter Zetsche, a Daimler (A Mercedes anyacége) vezetője utalt rá, hogy a Mercedes-Benz a következő generációs CLA modellt Mexikóban gyártaná 2018-től.
Van még hely a bővítésre, a 441 hektárból csak 160-at használnak
Az ennek kapcsán feltett újságírói kérdésre válaszul Frank Klein kijelentette, hogy a következő években továbbra is készülnek majd B és CLA modellek Kecskeméten. Elmondta, hogy a modellek következő generációjáról még nem született döntés, a lapokban megjelent információk spekulációk.
Ugyanakkor „erőteljesen” jelezte, hogy a Mercedes nem véletlenül költött 800 milliót a kecskeméti üzemre és alkalmaz 3000 embert,” ez egy hosszú távú befektetés”.
Egyelőre ugyan nem született ilyen döntés, de a magyar gyárat úgy tervezték, hogy könnyen bővíthető, ha arra szükség van. Jelenleg kevesebb, mint a felét használják a megvásárolt 441 hektáros földterületnek. Minden épület mellett annyi szabad helyet hagytak, mint maga az épület, így egyszerűen megduplázható a gyártás. Ha kell!
A vizes kamrás tömítettségi és a fényezés ellenőrzése után ez az autó arra vár, hogy életében először kihajthasson a gyárból. A tesztpályára megy