Idén két méretosztályban vizsgálódtak az osztrák szakemberek. A korábban sportosnak mondott, ma már egyre inkább kisautó-standard 185/60 R15 T méretből tizenhét, az inkább középkategóriás autókra szánt 225/45 R17 H abroncsok közül tizenöt típust ellenőriztek. 

Vizes aszfalton véreznek el a vacak téli gumik 1
Vizes aszfalton véreznek el a vacak téli gumik 11


A vizsgálat szokás szerint hét lényeges területen vizsgálta az abroncsok teljesítményét. A téli alkalmasságot közvetlenül befolyásoló szempontok (szárazon, vízen, havon és jégen mutatott menettulajdonságok) adták a végső pontszám háromnegyedét, a fennmaradó pontszámokon a gördülési zaj, az üzemanyag-fogyasztás és a kopás osztozott. 
A mérnökök a német nyelvterületen szokásos módon osztályoztak: 1 a legjobb, 5 a legrosszabb. A pontszámokból kerekítéssel kapták meg az érdemjegyet: 0,6-tól 1,5-ig ötös, 1,6-tól 2,5-ig négyes, és így tovább. 5,5 volt a legeslegrosszabb pontszám, amit egyedi teljesítményre ki lehetett osztani. 
Sajnálatos módon az abszolút minimumot két alkalommal is „kiérdemelték”: mindkét méretosztály sereghajtója egy nagy nullát tudott vizes aszfalton, ezzel teljes teljesítményüket is ugyanide rántották le. 
Egyetlen abroncs sem érdemelte ki a legjobb, „kiemelkedő” minősítést. Tizenegyet „erősen ajánlott”, további tizenhatot „ajánlott” plecsnivel láttak el az osztrákok. Egy kifutó modellt feltételesen ajánlottak, négyet azonban egyáltalán nem. Ez utóbbiak rendesen a nyirkos, vizes aszfalton mutatott harmatgyenge teljesítmény miatt véreztek el. Mivel Ausztriában (és tulajdonképpen Magyarországon is) a nyirkos, latyakos időjárás jellemző telente, ez a versenyszám harminc százalékot ért. 
Mielőtt igazságtalannak mondanánk ezt a súlyozást, érdemes megnézni, hogy a többi abroncs javarészt kiegyensúlyozott teljesítményt mutatott. 
Olyannyira, hogy a kisebb méretosztályban a Continental abroncs győzelme hajszálon múlt csupán. A Conti Winter Contact TS850 (amely tavaly egyébként négy, egymástól független teszten végzett az élen vagy az élmezőnyben) minden területen kiemelkedően, száraz aszfalton pedig jól teljesített. A Dunlop Winter Response 2 kiemelkedő erőssége a csekély fogyasztás. A Firestone Winterhawk 3 kevésbé takarékos,viszont igen tartós és szárazon is jobban teljesít. A Michelin Alpin A4 a fogyasztás koronázott bajnoka, a Nokian WR D3 inkább száraz aszfalton birllírozik, a Goodyear Ultragrip 8 általánosan jó teljesítményt nyújtott, míg a Semperit Speed Grip 2 kiegyensúlyozott eredményei közül kimagaslott a fogyasztás. 
Vizes aszfalton véreznek el a vacak téli gumik 12
A szélesebb, nagyobb átmérőjű abroncs az előítéltekkel szemben eredendően nem jelent hátrányt télen, viszont kétségtelenül növelheti a felúszás veszélyét. Itt már csak négy abroncs érdemelt négyest, azaz „erősen ajánlott” minősítést, a fennmaradók – a két bukott diák kivételével – „ajánlott” értékelést kaptak. Az élen itt is a Continental Conti Winter Contact TS850 végzett, nem volt gyengéje. Majdnem ugyanilyen kiváló a Bridgestone Blizzak LM-32 S, a Michelin Alpin A4 ebben a méretben is a kopásállóság verhetetlen bajnoka volt. Az Uniroyal MS Plus 77 erős, de nem kiemelkedő menettulajdonságait különösen csekély energiafogyasztás javította fel. 
Vizes aszfalton véreznek el a vacak téli gumik 13
A pontos és részletes értékelés (német nyelven) itt tekinthető meg
Nem hagyhatjuk azonban említés nélkül a szégyenfal szereplőit: az ÖAMTC munkatársai szerint nem szabad Kormoran Snowpro B2, Marangoni 4 Winter E+, Interstate Winter IWT-2 vagy Sailun Ice Blazer WSL-2 abroncsot vásárolni, mivel ezek kétes menetbiztonságot nyújtanak. 
Az, hogy Magyarországon jelenleg hivatalosan forgalmazzák-e ezeket a típusokat, majdhogynem irreleváns: egyre több helyen jelennek meg ugyanis a szürkeimportból származó, olykor akár „enyhén használt” abroncsok – ha a bizonyítottan rossz tulajdonságokat ráadásul bizonytalan előélettel súlyosbítjuk, jobb otthon maradni, és tavaszig a parkolóban hagyni az autót.