Haladjunk időrendben visszafelé, kezdjük egy friss, még meleg rendőrségi információkéréssel és eredményével. Aztán jöhet a közúti jelzéskihelyezési agyatlanság egy általános és egy konkrét példája, végül fussuk át érdekesebb sikereinket az elmúlt hetekből.

Korrekt reakció a Rendőrségtől

Attila kollégánk szerdán kapott vértolulást egy 30-as táblától, amit egy nem létező útépítésre hivatkozva raktak ki valakik a Nagykőrösi úton. Az M5-ös fővárosi folytatása majdnem a Hungária körútig 70-es táblás, hiszen széles, soksávos, gyalogosforgalomtól védett. Egy rövid szakaszon mégis érvényben van egy 50-es korlátozás; ez látszólag teljesen értelmetlen, mert zajvédő fal is védi az út mellett lakókat, ami viszont felveti annak a felelősségét, aki 50 km/h sebességhez igazított zajvédő falat engedélyezett ide; no mindegy (az 50-es táblára küldött 2012-es bejelentésünk és a BKK válasza itt olvasható).

Az a rohadt 30-as a Nagykőrösin. A rendőrök azonnal leálltak mögé trafizni

Az a rohadt 30-as a Nagykőrösin. A rendőrök azonnal leálltak mögé trafizni

Az a rohadt 30-as a Nagykőrösin. A rendőrök azonnal leálltak mögé trafizni

Nos, erre az 50-es szakaszra került ki a 30-as építkezési tábla, jó magyar szokás szerint feloldó tábla nélkül, ráadásul a földre lerakva, a belső sávból gyakorlatilag észrevehetetlenül. A Rendőrség rá is repült egy traffipaxszal, ezt sérelmezte kollégánk cikkében, egyesületünk nevében pedig meg is reklamáltuk a dolgot.

Az ORFK válasza példásan tömör és egyenes, arról nem is beszélve, hogy másnapra megjött; idézem:

Tisztelt Rácz Tamás! Megkeresésével kapcsolatban tájékoztatjuk, hogy a lefolytatott kivizsgálás alapján az adott sebességellenőrzést szakmai szempontok nem támasztották alá. Az esettel kapcsolatban a BRFK vezetője a szükséges intézkedéseket megtette.

Azért mi még nem hagytuk ennyiben, arra is rákérdeztünk, hogy kapnak-e büntetést az autósok, akiket bemértek itt a 30-as táblánál, valamint hogy személyesen ki rendelkezett erről a traffizásról, és természetesen a BKK-nak is jeleztük, hogy lépni kéne a rosszul és indokolatlanul kihelyezett tábla ügyében. Ha kíváncsi arra a fotónkra, amit az elbújt rendőrökről készítettünk, kattintson ide.

Mindkét oldalról oldott záróvonal – de sok pénzünk van!

Egy négyzetméter oldószeres festékes (magyarul gyorsan kopó) fehér csík körülbelül 2000-2500 forintba kerül. Ha a felfestés a tartósabb műanyagfestékes változat, 8000-8500 forint egy négyzetméter. Plusz kivonulás. Nos; mostantól senki ne higgyen a Magyar Közútnak, ha arra panaszkodik, hogy szűk a költségvetése. Ez egy nemrég felújított vértesboglári felfestés, oldószeres, az olcsóbb festékkel:

Frissen festett baromság Vértesbogláron: mindkét oldalról feloldott záróvonal

Frissen festett baromság Vértesbogláron: mindkét oldalról feloldott záróvonal


Ez pedig egy pátyi csík, a drága műanyagossal:
a videó a hirdetés után indul

A röhejes felfestések képeit természetesen megküldtük a Magyar Közútnak, reméljük, sikerül racionalizálni a munkát és a jövőben elkerülni a felesleges háromszoros csíkozást, amit némi előre gondolkodással egy sima szaggatott vonallal kellene megoldani.

Sikerek és lepattanások

A Király utca-Nagymező utca sarkán lévő templomnál, a Nagymező kimondottan forgalmas, sok gyalogos által használt részén régen elkopott a zebra festése. Az arra közlekedő autósok szinte nem is látják, a járókelők félve próbálkoznak átkelni az úton. Sőt, egyesületünk alelnöke többször látta, hogy a figyelmetlen autósok ráparkolnak a zebrára, mivel a festés lekopott, észre sem veszik, hogy gyalogátkelőn állnak. Bejelentésünk után pár nappal a VI. kerületi önkormányzattól jött az ígéret, hamarosan a BKK lefesti a zebrát.

Eredményt értünk el egy szeptemberi bejelentésünkkel, amely a Szentendrei út egyik besoroló sávjának rövidségére hívta fel az útkezelő figyelmét. A szakasz túlságosan rövid ahhoz a forgalomhoz képest, ami rá érkezik, így ráfutásveszélyes helyzetek alakulnak ki nap, mint nap. A helyszín adottságai miatt szerencsére javítható a helyzet – írtuk meg a kerületi önkormányzatnak és a BBK-nak, amit válaszlevele szerint utóbbi is hasonlóan lát. Egy hónappal bejelentésünk után a BKK megtette a szükséges intézkedést „a balra kanyarodó irány szabadjelzésének megnövelése érdekében”, ezen felül megvizsgálja a kanyarodó sáv meghosszabbításának lehetőségét.

A Kacsóh Pongrác úti felüljáró Miskolc felé vezető oldalának első (a Mexikói út felé visszakanyarodó) lehajtójában a közlekedési tábla szerint gyalogátkelőhely található, járnak is arra a gyalogosok, de felfestésnek nyoma sincs. Nem lekopott, ezen az aszfalton – ami ránézésre nem friss – soha nem is volt. Hogy egy előző aszfaltrétegen valaha volt-e felfestés, nem tudni, a mostani helyzet azonban balesetveszélyes. Jeleztük az illetékeseknek, forgalomszámlálást és festést ígértek.

Közel két hónappal bejelentésünk után, vagyis a szokásosnál hosszabb időt követően reagált a BKK arra a levelünkre, amely ismertette a Nagykőrösi/Gyáli út 70-es hosszú szakaszának rövidke 50-es részét. Arra kérdeztünk rá, hogy mi indokolja ezt, különösen annak ismeretében, hogy a rendőrök előszeretettel fotózzák ezen a kis szakaszon az autósokat. Bejelentésünkhöz egy fotót is mellékeltünk róluk. A BKK szerint az NKH rakatta ki az 50-es táblát, mégpedig két okból: egyrészt két egymáshoz közeli csomópont miatt, másrészt a benzinkút befogadó/kieresztő forgalma az ok. Egyelőre tehát marad a tábla :-(

Végezetül pedig íme, egy gyönyörű új eset – bejelentettük a BKK-nak:

a videó a hirdetés után indul

Az Ésszerűbb Közúti Közlekedésért Egyesület továbbra is várja az állampolgári bejelentéseket beteg helyzetekről az ekke kukac googlegroups.com címen!