Az a baj az ilyen elektromos versenyautókkal, hogy nincs hangjuk, mondtam a cég vezetőjének az első magyarországi fedett elektromosgokart-pálya avatásán, még a hivatalos megnyitó előtt. „Sokan azt mondják, az a baj az ilyen elektromos versenyautókkal, hogy nincs hangjuk” – mondta a cégvezető a közönségnek a hivatalos megnyitó után, de még a nyitókör előtt. „Nézzék meg és döntsék el, milyen is a hangjuk.” Ilyen:
Milyen a villanygokart?
A hang tehát adott az élményhez: teljesítményarányos, markáns fogaskerék-visítás. Tiszta Forma-1 a szokásos négyütemű Hondák meg Briggsek egykedvű kattogásához képest. És akkor még nem is beszéltünk arról, hogy az elektromos gokart 1, nem büdös, 2, megy, mint a barom. Habár az új pályán egyelőre leginkább keresztben.




Álló helyzetből a hiányzó kuplung miatt keményebben, egy rántással indul az elektromos gokart, de menet közben egész lineárisan növelhető a nyomaték, a gáz- (vagyis hát potméter-) reakció szükségszerűen gyorsabb, mint egy benzines gépnél. A gokartokon fékezéskor inaktívvá válik a jobb oldali pedál, hogy ne égessék el a motort-féket a vendégek, de egy igazi verseny-ekartnál természetesen éppúgy lehet egyszerre játszani a fékkel-gázzal, mint egy klasszikus versenygokartnál.
Hiányzik még pár hét, talán hónap, amíg a csiszolt beton felületre felkenődik annyi gumi a kerekekről, hogy igazán értelme legyen köridőkre autózni. Addig inkább csak az egymás elleni csata lesz a fontos. A csarnok egyik érdekessége a forgócsapra helyezett összekötött gumisor, mellyel egy pillanat alatt kialakítható egy rövidebb, egyszerűbb pálya, gyerekeknek:

A középső gumifal-rész egyszerűen beforgatható, így alakítják ki minden órában 15 percre a gyerekeknek való, egyszerűbb pályát
Made in Hungary
Az EKART RING egy elektromos mobilitással kapcsolatos fejlesztésekkel foglalkozó mérnöki iroda új vállalkozása. A győrújbaráti csarnok gyerek- és junior gokartjai teljesen hazai gyártmányok, a fejlesztés és az építés is itthon történt. A felnőtt gokartok hajtáslánca, töltőrendszere szintén magyar, de a gokartok vázát, futóművét egy profi bérgokart-építőtől vásárolják hozzá.
A lítium-vas-foszfát akkus gépek 135 kilósak, ami valamivel nehezebb, mint egy szokványos bérgokart. A motor teljesítménye körülbelül a 270 köbcentis Honda motorokéval egyezik meg, 8,5 lóerő. Vagyis hát valójában ennek a duplája, de a csarnokban a rövid egyenesekhez, szűk kanyarokhoz és persze a vegyes rutinnal rendelkező vendégekhez az üzemeltetők leszabályozták a gépet.
A gokartok mindig töltőre kerülnek, amikor kiállnak; a bokszutca feletti töltésvezérlő dobozokból lógnak le nekik a kábelek. Teljesen feltöltött akkuval állítólag 50 perc még a legkeményebb használat mellett is biztosított, de okosan, jó időre törekedve a pályán egy óra és ötven perc is eltelik, mire csökkenni kezdene a teljesítmény.
Árak és szolgáltatások
Az EKART RING-en a hétfő mindig szünnap, a többi napon éjszakába nyúló a nyitvatartás. Alapesetben egy nyolcperces menet a felnőtt gokarttal 2100, a juniorral 1800, a gyermekkel 1600 forint hét elején, 2300, 2000 illetve 1750 a hét végén. Ha egy társaság egy ötmenetes bajnokságra bérli ki a pályát, négy gokarttal, futamonként 8-8 percre, hétvégén negyvenezret kell otthagyni a mókáért. Ezek az árak nagyjából megegyeznek a népszerű fővárosi gokartpályák tarifáival.
Gokartozás előtt érdemes regisztrálni egy email-címet, ezzel ugyanis beléphetünk a kart-timer online rendszerébe; itt világszerte számos pályán elért köridőnket hasonlíthatjuk össze másokéval.
A gokartpályához konferenciaterem, büfé, emeleti lelátó is tartozik, az pedig már egészen megható, hogy a száguldozni vágyó kisgyermekes családok a még gyerekgokart-méreten aluli fiókákat is elhozhatják; játszószoba és pelenkázó is van az EKART RINGEN.