Hogy mire képes valós körülmények között, arra reméljük még idén fényt tudunk deríteni valamelyik hazai versenypályán. Közúton nem valószínű, hiszen egy ilyen, az alapoktól otthon épített autóra komoly tortúra rendszámot szerezni.
Lotus Seven
A manapság már Caterham 7 néven ismert Lotus egy rendkívül könnyű, kétüléses, nyitott karosszériás sportautó, amit 1957 és 1972 között gyártott a brit márka. Tervezője az a Colin Chapman volt, aki 1952-ben megalapította a Lotus Carst és a Team Lotusszal bajnoki címek sorát szerezte a Forma-1-ben.
Az eredeti modell annyira népszerű lett, hogy 2500 darabot értékesítettek belőle, köszönhetően egyszerűségének, és annak, hogy legálisan lehetett közúton használni, de a versenypályákon is otthon érezte magát.
Az első széria motorja 1,2 literes és 40 lóerős volt, ami mai szemmel mosolygásra adhat okot, de ha belegondolunk, hogy a rettenet Ladák, Skodák vagy Zastavák sem voltak ennél sokkal erősebbek, viszont súlyra minimum kétszer annyit nyomtak, ez a negyven lóerő nem is olyan kevés.
Így az első Seven a maga 420 kilogrammjával meglehetősen sportos modellnek számított. 1958 decemberében pedig újragondolták a nyitott sportkocsit, és megépítették a Lotus Seven C Super Sevent, amely már 75 lóerőt teljesített, és 9,2 másodperc alatt gyorsult 100 km/órára.
A Lotus színeiben 15 év alatt négy generáció született, az utolsó 1972-ben, mikor a Seven gyártásának jogait, a tervekkel együtt megvásárolta a Caterham, és azóta is forgalmazzák a modellt, minimális változtatásokkal. A ma kapható legdurvább változat a Caterham Seven CSR, amiben 260 lóerős, 2,6 literes Ford Duratec erőforrás dolgozik, és 3,1 másodperc elegendő számára, hogy elérje a 100km/órát. Listaára 44 995 angol font (16 millió forint).