Aki Mercedesszel jár, jobban teljesít. Feltéve, ha az autója tele van a márka fejlett, vezetőtámogató rendszereivel. És ez nem csak mese, Dr. Petrekanits Máté, a Semmelweis Egyetem Testnevelési és Sporttudományi Kar Kutatóintézetének Terhelésélettani Laboratóriumának vezetője be is bizonyította. A teszt során kétféle járművel tették meg ugyanazt a tesztkört, azonos körülmények között. A különbség mindössze annyi volt, hogy az egyik autó egy előző generációs A-osztály, míg a másik a Mercedes nagyágyúja, a szinte már helyettünk gondolkodó szupermodell, az új S-osztály. 
Dr. Petrekanits Máté a Semmelweis Egyetem Testnevelési és Sporttudományi Kar Kutatóintézetének Terhelésélettani Laboratóriumának vezetője
A műszerek a hőmérséklettől az agyhullámokig mindent rögzítenek

A műszerek a hőmérséklettől az agyhullámokig mindent rögzítenek

Maga a kísérlet azt vizsgálta, mennyire terheli meg a sofőrt az autó vezetése. Hogy erre fényt derítsenek, a tesztpilótát gazdagon bedrótozták, így a szívétől az agyáig mindenéről gyűjtöttek információt. A sofőr fülében az a fura fülbevaló nem bír különleges jelentéssel, csupán egy hőmérő. A tesztet egy nyugalmi állapotban megejtett mérés előzte meg, amikor felvették a tesztalany élettani adatait, majd jöhetett az éles próba. 
A kísérletről készült videó itt tekinthető meg:
a videó a hirdetés után indul
Az előre kijelölt 10 kilométeres városi útvonalon először a Mercedes A180 CDI típusú, majd az Intelligent Drive-val felvértezett S350 következett. A vizsgálatot olyan eszközökkel végezték, amely főleg élsportolók, fegyveres alakulatok embereinek felmérésére, trenírozására fejlesztettek ki. A rendszer képes megállapítani hogy a vizsgált személy szervezete mennyire van optimális élettani állapotban. 
A kétszer 20 perces vizsgálat végeztével kiderült, hogy „Az S 350 BlueTEC-kel szerzett tapasztalataink alapján a szívműködés, az anyagcsere és az agyhullám spektrum-analízis kimutatja, hogy a Mercedes-Benz Intelligent Drive-val szerelt tesztautó vezetése során kevesebb biológiai teljesítményre van szükség a vezető részéről. Ez azt jelenti, hogy a közlekedés során az autóba épített asszisztens-rendszerek hatékonyan támogatják a vezetőt, így például egy tárgyalásra az autó vezetője frissebben, koncentráltabban érkezhet meg.” 
Több tízmillió autóban ülve eleinte még a tapasztaltabb vezetőknek is felmegy a pulzusa

Több tízmillió autóban ülve eleinte még a tapasztaltabb vezetőknek is felmegy a pulzusa

Hááát, maradjunk abban, hogy annak ellenére, hogy egy mérés nem mérés, még sincs nagy meglepetés. Borítékolható volt az végeredmény, hogy a nagyobb, kényelmesebb autóban a vezető is boldogabb. Inkább nézzük, mitől is kell „kevesebb biológiai teljesítmény” egy intelligens Mercedes vezetéséhez. 
Például azért, mert okos tempomat van benne. Városban a legidegesítőbb közlekedési szituáció a dugóban senyvedés, araszolgatás. Kézi váltós autóban ez hatványozottan rémálomszerű, de automatában is lehet szenvedni. Az adaptív tempomat – Distronic Plus – viszont leveszi a terhet az ember válláról, tartva a beállított követési távolságot, szép kulturáltan követi az előttünk haladót. Magáll, elindul, teszi amit kell. 
Megnyugtató, hogy a gép is szemmel tartja a forgalmat

Megnyugtató, hogy a gép is szemmel tartja a forgalmat

Az alapvetően radaralapú berendezés kormányzás-asszisztenssel is bővült, így a radaron kívül a szélvédő mögötti sztereó kamerák is beszállnak a munkába. Működésük során a felfestéseket figyelik, de az elől haladó autó helyzetét is képes figyelembe venni, így dugókban irányt és távolságot is tart a kocsi, magától közlekedik.
Distronic Plus:
a videó a hirdetés után indul
Emellett még olyan figyelmességre is képes dugóban – a multifunkciós hátsó lámpával felszerelt modell – , hogy a pirosnál állva leveszi a fényerőt, így nem égeti porrá a mögötte ülő autó vezetőjének retináját. 
Hogy az izgága gyalogosok miatt se ugorjon meg a békés CEO pulzusa, az autó őket is szemmel tartja. Mármint a gyalogokat. Ha szuicid módon megpróbálják magukat az autó elé vetni, a Mercedes keresztülhúzza a számításaikat, és inkább megáll. Anélkül, hogy a vezetőnek akár a kisujját is meg kellene mozdítani. 
Gyalogosfelismerő:
a videó a hirdetés után indul
És ez még nem minden, ha már annyira megnyugodott a vezető, hogy elbóbiskolt, a Mercedes még akkor is a hóna alá nyúl az aktív sávtartó rendszerrel. Ha pedig megérkeztünk úti célunkhoz, ultrahangos szenzoraival megkeresi a megfelelő méretű parkolóhelyet és még le is parkol helyettünk. Párhuzamosan vagy merőlegesen, ahogy kívánjuk. Már csak egy dologra kell koncentrálni, nehogy a középen nyomott fogkrémes tubus annyira felzaklassa a fontos embert, hogy szívrohamot kapjon.
Aktív sávtartó és holttérfigyelő:
a videó a hirdetés után indul
A fentiek után azonban érdemes belegondolni, mekkora pusztítást végezhet a forgalomban egy Intelligent Drive-ból mezei autóba átülő ember… 
Szerinted kellenek egy autóba ezek az extrák?
Persze, magam is gyakran elbóbiskolok vezetés közben
0% ()
Megvagyok nélkülük, de hasznosnak tartom. Ha csak egyszer mentenek meg, már megérte
100% (1)
Fenét, egy autót vezessen a sofőr. Akinek nem megy, az meg járjon busszal!
0% ()
Nem tudom eldönteni, majd megkérdezem a Mercedesemet
0% ()