Röviden – Mercedes-Benz V-osztály

Mi ez?

Személyszállító kisbusz luxus módra
Mit tud? Kényelmesen elfér benne 8 ember
Mibe kerül? Pontos ára még nincs, de bőven 10 millió felett lesz
Kinek jó?  Mozaikcsaládoknak, szállodáknak

Olcsóbb, mint egy lakás?

Az utóbbi években rohamosan növekvő müncheni ingatlanáraknál jóval kedvezőbb négyzetméteráron érhető el az új Mercedes V-osztály – mondta el  a modell világpremierjén Dr. Dieter Zetsche, a Daimler igazgatótanácsának elnöke, aki szerint az új Mercedes kényelme egy nappaliéval is felér.  Az esemény jelentőségét nemcsak a legfőbb vezető jelenléte, de maga a helyszín is növelte. A város és az olimpiai park választása már önmagában is felfogható egy kisebb fajta odaszúrásként a BMW-nek – erre még Zetsche is utalt.

A legnagyobb ütemben fejlődő prémiummárkaként a Mercedes ügyelt rá, hogy az Euro6-os normáknak megfelelő teherautók és buszok piacát is elsőként hódítsa meg, nem mellesleg a személyautó-kínálat is jelentősen megújult mostanában, sőt hamarosan érkezik egy teljesen új modell is.

Személyautó, nem teherautó

Ami az első ránézésre nem túl izgalmas V-osztályt érdekessé teszi, az az, hogy az S-osztály – azaz a luxus-Mercedes – legmodernebb biztonsági és fedélzeti elektronikái gazdagítják a felszereltséget, és így valóban a létező legmodernebb személyszállító lett belőle. Volt hova fejlődni minőségérzet terén – itt is nagyot lépett előre az új V: az eredmény jóval személyautósabb, mint korábban, az új Mercedes C-osztályra például több ponton is ráismerni a kisbuszban.

Külön nyitható a hátsó szélvédő. A lámpa még nem az eredeti

Ez a két V-osztály gurult be a show után

Ez a két V-osztály gurult be a show után

Nem mellesleg az új V-osztály már nem egy kisteherautóból fejlesztett személyszállító – amiből még sosem sült ki igazán jó dolog. Ezt leginkább majd menet közben lehet érezni, de statikus bemutató lévén egyelőre nem volt lehetőség vezetni az újdonságot.  Erre a márciusi Genfi Autószalon közelében lesz lehetőség, míg a hazai forgalmazás júniusban kezdődik majd.

A már kívülről is elegánsabb képet nyújtó (kétféle tengelytávolságával, három karosszéria-hosszal 4895 és 5370 mm között) V-osztály extralistájáról akár LED-fényszórók is rendelhetők, amelyet eddig egyik másik konkurens sem kínál.

A vezető hangját felerősíti egy mikrofon és hátravezeti

A vezető hangját felerősíti egy mikrofon és hátravezeti

Munkásautóba nem való…

Az igényesnek és modernnek ható műszerfalon a C-osztályból ismerős különálló kijelző foglal helyet középen, alatta pedig a legfejlettebb Comand médiarendszerhez tartozó érintésérzékeny felület magasfényű fekete színben, valódi fémkerettel. Az érintőpad a navigáció esetében felismeri a kézzel rárajzolt betűket is, valamint az okostelefonokhoz hasonlóan két ujjal kicsinyíthető és nagyítható a térkép, ha nem akarjuk a forgókapcsolót használni. Elsőként rendelhető a Mercedes nagyterűhöz négyirányú gerinctámasz és aktív ülésszellőztetés, igaz, ez csak a vezető és az első utas számára.

A hátsó sorba alaphelyzetben két-két különálló, kartámaszokkal ellátott ülés kerül, a középső sorba  opcionálisan egy összecsukható asztal is beszerelhető. Mindkét sorba rendelhető kétszemélyes vagy háromszemélyes pad, amelyek sínen csúsztathatóak, ha így kívánja a csomagtérben szállítandó rakomány. Utóbbit mostantól a külön nyitható méretes hátsó szélvédőn keresztül is bepakolhatjuk, amennyiben az elektromos mozgatású csomagtérajtót épp nem szükséges kinyitni. 

Új Mercedes V-osztály: luxus 8 személynek 37
A V-osztályban még a kényelmes, vízszintes testhelyzetben való alvás sincs kizárva, legalábbis, ha a két hátsó üléssorból kialakítható ágy opciót is megrendeljük. Az elszenderedés előtti lazítást az opciós és méregdrága, koncertélményt nyújtó Burmester hifi képes fokozni.

Megteszi helyettünk

A Mercedes S-osztályból átvett asszisztensek miatt a nemcsak a kategória, de sok konkurens gyártó luxusautója is elavultnak tűnik a V-osztály mellett. A korábban Intelligent Drive néven bevezetett biztonsági rendszerek mellett kiemelkedő újdonság az oldalszél-asszisztens  – eddig csak a GL-hez lehetett rendelni – ami a megfelelő kerekek fékezésével tartja egyenesben az autót, és kifejezetten hasznos segítség ilyen méretek mellett az autópályás utazások során. 

A táblafelismeréstől kezdve a minden rossz mozdulatra károgó elektronikák (menetiránnyal szemben való haladásra figyelmeztető, fáradtságészlelő, sávtartó, holttérfigyelő asszisztensek) mellett szintén egyedi és hasznos megoldás a vezető hangját felerősítő rendszer, amely egy mikrofon és néhány hangszóró segítségével hátul is jól hallhatóvá teszi a sofőr szavait. Ez főleg a nagycsaládosok kedvéért készült, mivel a Mercedes által használt statisztika szerint a hátul utazó gyermekek 12-szer nagyobb veszélyforrást jelentenek, mint a telefonálás. Mostantól arccal előre is leteremthetjük a rosszalkodó kölköket.

Színészek - egész este piknikeztek szegények az autó előtt

Színészek – egész este piknikeztek szegények az autó előtt

A nagyobb méretekhez nehezebben alkalmazkodók fognak örülni igazán a parkolóasszisztensnek, amely a legalább 1 méterrel nagyobb helyekre könnyedén beparkolja majd az ötméteres V-osztályt helyettünk, ha nekünk nem sikerülne. A párhuzamos mellett a merőleges helyektől sem jön zavarba a parkolóasszisztens.

Három dízellel jön

Az új V-osztály három takarékosabb és a korábbinál csendesebb – vagy legalább jobban szigetelt dízelmotorral lesz elérhető, mindegyik 2,1 literes. A V200-as adatai 136 lóerő és 330 Nm, a V220 163 lóerős, 380 Nm-rel, míg a csúcsmodell V250 190 lóerőt és 440 Nm-t állít elő, és kiváltja a régi háromliteres V6-os dízelt, miközben közel 30 százalékkal takarékosabb annál (6 literes átlagfogyasztással). Utóbbihoz alapáron jár, a másik kettőhöz opciós a hétfokozatú 7G-Tronic Plus automata váltó.

Ezzel a három dízelmotorral lesz kezdetben kapható az új V-osztály

Ezzel a három dízelmotorral lesz kezdetben kapható az új V-osztály

De kinek jó?

A Mercedes ugyan a nagycsaládosokra helyezte leginkább a hangsúlyt a bemutatón, itthon gyaníthatón nem ők lesznek a leggyakoribb vásárlók, mivel a tízmillió feletti kategóriában (pontos árlista még nem ismert) errefelé szívesebben adnak pénzt a dögösebb terepjárók és egyterűek hétszemélyes kiviteléért. A jól variálható és tágas utasterű V-osztály kifejezetten alkalmas igényes vendégek szállítására, így szállodák és konferenciák közelében érdemes számolni felbukkanásukkal.

A képre kattintva érhető el a gyári képgaléria

Mellette – Ellene
  • Tágas és kényelmes
  • Luxusautót megszégyenítő asszisztensek
  • Variálható utastér
  • Elektromos csomagtérajtó, nyitható üveggel
  • Takarékos dízelmotorok
  • Várhatóan magas alapár
  • 4X4-es kivitel hiánya

Hogy tetszik az új V-osztály?
átlag
8.51
szavazat
51
Hogy tetszik az új V-osztály?