Röviden – Mercedes-Benz V-osztály | |
---|---|
Mi ez? |
Személyszállító kisbusz luxus módra |
Mit tud? | Kényelmesen elfér benne 8 ember |
Mibe kerül? | Pontos ára még nincs, de bőven 10 millió felett lesz |
Kinek jó? | Mozaikcsaládoknak, szállodáknak |
Olcsóbb, mint egy lakás?
Az utóbbi években rohamosan növekvő müncheni ingatlanáraknál jóval kedvezőbb négyzetméteráron érhető el az új Mercedes V-osztály – mondta el a modell világpremierjén Dr. Dieter Zetsche, a Daimler igazgatótanácsának elnöke, aki szerint az új Mercedes kényelme egy nappaliéval is felér. Az esemény jelentőségét nemcsak a legfőbb vezető jelenléte, de maga a helyszín is növelte. A város és az olimpiai park választása már önmagában is felfogható egy kisebb fajta odaszúrásként a BMW-nek – erre még Zetsche is utalt.
A legnagyobb ütemben fejlődő prémiummárkaként a Mercedes ügyelt rá, hogy az Euro6-os normáknak megfelelő teherautók és buszok piacát is elsőként hódítsa meg, nem mellesleg a személyautó-kínálat is jelentősen megújult mostanában, sőt hamarosan érkezik egy teljesen új modell is.
Személyautó, nem teherautó
Ami az első ránézésre nem túl izgalmas V-osztályt érdekessé teszi, az az, hogy az S-osztály – azaz a luxus-Mercedes – legmodernebb biztonsági és fedélzeti elektronikái gazdagítják a felszereltséget, és így valóban a létező legmodernebb személyszállító lett belőle. Volt hova fejlődni minőségérzet terén – itt is nagyot lépett előre az új V: az eredmény jóval személyautósabb, mint korábban, az új Mercedes C-osztályra például több ponton is ráismerni a kisbuszban.
Nem mellesleg az új V-osztály már nem egy kisteherautóból fejlesztett személyszállító – amiből még sosem sült ki igazán jó dolog. Ezt leginkább majd menet közben lehet érezni, de statikus bemutató lévén egyelőre nem volt lehetőség vezetni az újdonságot. Erre a márciusi Genfi Autószalon közelében lesz lehetőség, míg a hazai forgalmazás júniusban kezdődik majd.A már kívülről is elegánsabb képet nyújtó (kétféle tengelytávolságával, három karosszéria-hosszal 4895 és 5370 mm között) V-osztály extralistájáról akár LED-fényszórók is rendelhetők, amelyet eddig egyik másik konkurens sem kínál.
Munkásautóba nem való…
Az igényesnek és modernnek ható műszerfalon a C-osztályból ismerős különálló kijelző foglal helyet középen, alatta pedig a legfejlettebb Comand médiarendszerhez tartozó érintésérzékeny felület magasfényű fekete színben, valódi fémkerettel. Az érintőpad a navigáció esetében felismeri a kézzel rárajzolt betűket is, valamint az okostelefonokhoz hasonlóan két ujjal kicsinyíthető és nagyítható a térkép, ha nem akarjuk a forgókapcsolót használni. Elsőként rendelhető a Mercedes nagyterűhöz négyirányú gerinctámasz és aktív ülésszellőztetés, igaz, ez csak a vezető és az első utas számára.
A hátsó sorba alaphelyzetben két-két különálló, kartámaszokkal ellátott ülés kerül, a középső sorba opcionálisan egy összecsukható asztal is beszerelhető. Mindkét sorba rendelhető kétszemélyes vagy háromszemélyes pad, amelyek sínen csúsztathatóak, ha így kívánja a csomagtérben szállítandó rakomány. Utóbbit mostantól a külön nyitható méretes hátsó szélvédőn keresztül is bepakolhatjuk, amennyiben az elektromos mozgatású csomagtérajtót épp nem szükséges kinyitni.
A V-osztályban még a kényelmes, vízszintes testhelyzetben való alvás sincs kizárva, legalábbis, ha a két hátsó üléssorból kialakítható ágy opciót is megrendeljük. Az elszenderedés előtti lazítást az opciós és méregdrága, koncertélményt nyújtó Burmester hifi képes fokozni.
Megteszi helyettünk
A Mercedes S-osztályból átvett asszisztensek miatt a nemcsak a kategória, de sok konkurens gyártó luxusautója is elavultnak tűnik a V-osztály mellett. A korábban Intelligent Drive néven bevezetett biztonsági rendszerek mellett kiemelkedő újdonság az oldalszél-asszisztens – eddig csak a GL-hez lehetett rendelni – ami a megfelelő kerekek fékezésével tartja egyenesben az autót, és kifejezetten hasznos segítség ilyen méretek mellett az autópályás utazások során.
A táblafelismeréstől kezdve a minden rossz mozdulatra károgó elektronikák (menetiránnyal szemben való haladásra figyelmeztető, fáradtságészlelő, sávtartó, holttérfigyelő asszisztensek) mellett szintén egyedi és hasznos megoldás a vezető hangját felerősítő rendszer, amely egy mikrofon és néhány hangszóró segítségével hátul is jól hallhatóvá teszi a sofőr szavait. Ez főleg a nagycsaládosok kedvéért készült, mivel a Mercedes által használt statisztika szerint a hátul utazó gyermekek 12-szer nagyobb veszélyforrást jelentenek, mint a telefonálás. Mostantól arccal előre is leteremthetjük a rosszalkodó kölköket.
A nagyobb méretekhez nehezebben alkalmazkodók fognak örülni igazán a parkolóasszisztensnek, amely a legalább 1 méterrel nagyobb helyekre könnyedén beparkolja majd az ötméteres V-osztályt helyettünk, ha nekünk nem sikerülne. A párhuzamos mellett a merőleges helyektől sem jön zavarba a parkolóasszisztens.
Három dízellel jön
Az új V-osztály három takarékosabb és a korábbinál csendesebb – vagy legalább jobban szigetelt dízelmotorral lesz elérhető, mindegyik 2,1 literes. A V200-as adatai 136 lóerő és 330 Nm, a V220 163 lóerős, 380 Nm-rel, míg a csúcsmodell V250 190 lóerőt és 440 Nm-t állít elő, és kiváltja a régi háromliteres V6-os dízelt, miközben közel 30 százalékkal takarékosabb annál (6 literes átlagfogyasztással). Utóbbihoz alapáron jár, a másik kettőhöz opciós a hétfokozatú 7G-Tronic Plus automata váltó.
De kinek jó?
A Mercedes ugyan a nagycsaládosokra helyezte leginkább a hangsúlyt a bemutatón, itthon gyaníthatón nem ők lesznek a leggyakoribb vásárlók, mivel a tízmillió feletti kategóriában (pontos árlista még nem ismert) errefelé szívesebben adnak pénzt a dögösebb terepjárók és egyterűek hétszemélyes kiviteléért. A jól variálható és tágas utasterű V-osztály kifejezetten alkalmas igényes vendégek szállítására, így szállodák és konferenciák közelében érdemes számolni felbukkanásukkal.
A képre kattintva érhető el a gyári képgaléria
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|