Itt a szerkesztőségben nem vagyunk nagy barátai a traffipaxoknak. Sokat vezetünk, törekszünk arra, hogy biztonságosan autózzunk, többnyire sikerül is – ezért kicsit hátbaszúrásnak érezzük a hatóságok részéről, hogy sokszor olyan pimf baromságok miatt próbálnak lehúzni bennünket, mint egy-egy hibásan kirakott, értelmetlen 30-as tábla. Pedig lehet, hogy mégis a rendőröknek van igazuk?
Vajon ha megkérdeznénk a sofőröket, mennyivel szabad ott és akkor menniük, ahol éppen mennek, tudnák? Megkérdeztünk, a Szentendrei út egy érdekes szakaszán (a helyes válasz egyébként 50, a Budapest tábla előtt pedig 90-nel volt szabad autózni):
Ha egy nagy forgalmú, belvárosi szakaszain emelt sebességű úton hét megkérdezett autósból (köztük egy taxis és egy buszsofőr) egyvalaki tudja magabiztosan megmondani, épp mennyivel is szabadna mennie, talán nem is baj, hogy sokunkat egy szombathelyi keltezésű, 30 ezres csekket tartalmazó levél ráébreszt időnként, hogy nem elég tudattalanul sodródni a forgalommal.
Az érintett helyszínen egyébként tényleg eléggé kell(ene) figyelni: a Chuck Norris híd előtti csomópontot elhagyva először 90-nel száguldhatunk, majd egy 60-as tábla lassít le minket, ha komolyan vesszük. A 60-ast feloldó tábla hatástalanítja pár tíz méterrel arrébb, majd a Budapest tábla miatt kell visszalassítani 50-re a lámpáig. A lámpa után pedig jöhet a 70-es ereszdelahajamat:
(Képek: Google Maps)
Szomorú, hogy nem figyelnek az autósok, no de ennyi, látszólag teljesen ötletszerűen érkező új és új utasításra nem is igen lehet. Mi a fenéért nem lehet itt végig sima 70 az Árpád hídig?
Kedves olvasók: szerintetek a zembereknek kellene jobban figyelni vagy a közlekedés szabályozása túl bonyolult ahhoz, hogy egyáltalán lehessen figyelni minden táblára?