A 2007-es Tokió Motor Show-n mutatkozott be a Pixy, amelyet olyan emberek közlekedési eszközének szántak, akik hagyományos autót nem tudnak vezetni. Lassan halad, alkalmas épületen belüli közlekedésre is
A 2007-es Tokió Motor Show-n mutatkozott be a Pixy, amelyet olyan emberek közlekedési eszközének szántak, akik hagyományos autót nem tudnak vezetni. Lassan halad, alkalmas épületen belüli közlekedésre is
Fotó megosztása:
A 2003-as Tokiói Autószalonon állították ki először az S-Ride tanulmányt, amelyet fiatal vevőknek képzeltek el. A jármű ötvözi az autók kényelmét a motorok vezetési élményével, a két utas egymás mögött ül benne
A 2003-as Tokiói Autószalonon állították ki először az S-Ride tanulmányt, amelyet fiatal vevőknek képzeltek el. A jármű ötvözi az autók kényelmét a motorok vezetési élményével, a két utas egymás mögött ül benne
Fotó megosztása:
Egy tervezőiroda mása. A falakon kezdeti vázlatok és szinte teljesen kidolgozott részletek rajzai egyaránt, a vitrinekben koncepcióautók kicsinyített másai. Az egyik designer asztalára egy márkaidegen autó is odafért
Egy tervezőiroda mása. A falakon kezdeti vázlatok és szinte teljesen kidolgozott részletek rajzai egyaránt, a vitrinekben koncepcióautók kicsinyített másai. Az egyik designer asztalára egy márkaidegen autó is odafért
Fotó megosztása:
A Suzuki Ignis S1600-as raliautó mellett egy apró Shelby Cobra inspirálja a tervezőt
A Suzuki Ignis S1600-as raliautó mellett egy apró Shelby Cobra inspirálja a tervezőt
Fotó megosztása:
Ez volt a negyedik elkészített változat, a Splash formatervének modellezéséhez. Elsőre talán nem látszik, de ez csak egy fél autó, tükör mutatja egésznek.
Ez volt a negyedik elkészített változat, a Splash formatervének modellezéséhez. Elsőre talán nem látszik, de ez csak egy fél autó, tükör mutatja egésznek.
Fotó megosztása:
Azért használnak tükröt, mert egy fél modell hamarabb készül el, mint egy egész. Anyagból formázzák a tervezők
Azért használnak tükröt, mert egy fél modell hamarabb készül el, mint egy egész. Anyagból formázzák a tervezők
Fotó megosztása:
Az utastér félbevágott modelljét nemcsak azért készítik el, hogy ellenőrizzék a design-t, hanem, hogy valódi emberekkel megvizsgálják, hogy tudnak beszállni, kiszállni, mennyire kényelmes a fülke
Az utastér félbevágott modelljét nemcsak azért készítik el, hogy ellenőrizzék a design-t, hanem, hogy valódi emberekkel megvizsgálják, hogy tudnak beszállni, kiszállni, mennyire kényelmes a fülke
Fotó megosztása:
A történelmi áttekintés első állomásaként a látogatókat egy vertikális pedálos szövőszék fogadj, amelyet a Suzuki első elnöke, Michio Suzuki talált fel 1911-ben. Ezzel kezdődött a Suzuki története
A történelmi áttekintés első állomásaként a látogatókat egy vertikális pedálos szövőszék fogadj, amelyet a Suzuki első elnöke, Michio Suzuki talált fel 1911-ben. Ezzel kezdődött a Suzuki története
Fotó megosztása:
Motorrásegítéses kerékpár 1954-ből. A jármű mozgatásában 36 köbcentis, egyhengeres, kétütemű motor segített. Egy lóerőnyi teljesítménnyel dolgozott
Motorrásegítéses kerékpár 1954-ből. A jármű mozgatásában 36 köbcentis, egyhengeres, kétütemű motor segített. Egy lóerőnyi teljesítménnyel dolgozott
Fotó megosztása:
1956-ban Shoji és Yuji Takahasi, két testvér Kobeból indult világkörüli útra ezzel a motorral. Két év alatt 32 országba jutottak el, 47 000 kilométert motoroztak, mielőtt megérkeztek Párizsba
1956-ban Shoji és Yuji Takahasi, két testvér Kobeból indult világkörüli útra ezzel a motorral. Két év alatt 32 országba jutottak el, 47 000 kilométert motoroztak, mielőtt megérkeztek Párizsba
Fotó megosztása:
Csodás motorok sorakoznak a második emeleten
Csodás motorok sorakoznak a második emeleten
Fotó megosztása:
Az 1955-ben bemutaott Suzulight SS volt japán első miniautója. Ez volt az első japán modell, amelyben kétütemű motor volt, az első orrmotoros és elsőkerék-hajtású kocsi
Az 1955-ben bemutaott Suzulight SS volt japán első miniautója. Ez volt az első japán modell, amelyben kétütemű motor volt, az első orrmotoros és elsőkerék-hajtású kocsi
Fotó megosztása:
1953-ban döntött úgy a Suzuki vezetése, hogy a motorkerékpárok után autót is gyárt. Kis, praktikus autót akartak, ami sokaknak elérhető. A Suzulight nevet a Suzuki-ból, illetve az angol light (könnyű, fény) szóból alkották.
1953-ban döntött úgy a Suzuki vezetése, hogy a motorkerékpárok után autót is gyárt. Kis, praktikus autót akartak, ami sokaknak elérhető. A Suzulight nevet a Suzuki-ból, illetve az angol light (könnyű, fény) szóból alkották.
Fotó megosztása:
Suzulight Fronte TLA, az első modell, amely viselte a Fronte nevet, amely az 1990-es évekig számos más Suzuki kocsi is megkapott. Neve ekkor még az orrmotorra és az elsőkerék-hajtásra utalt
Suzulight Fronte TLA, az első modell, amely viselte a Fronte nevet, amely az 1990-es évekig számos más Suzuki kocsi is megkapott. Neve ekkor még az orrmotorra és az elsőkerék-hajtásra utalt
Fotó megosztása:
1965-ös Suzulight Fronte FEA-2, A Fronte TLA utódja, azt követően kezdték áruálni, hogy az 1. Japán Forma-1-es Nagydíj betétfutamán, a mini autók kategóriájában az 1.,2., és 4. helyet ilyen autók nyerték el
1965-ös Suzulight Fronte FEA-2, A Fronte TLA utódja, azt követően kezdték áruálni, hogy az 1. Japán Forma-1-es Nagydíj betétfutamán, a mini autók kategóriájában az 1.,2., és 4. helyet ilyen autók nyerték el
Fotó megosztása:
Suzulight Carry FB, a Suzuki első teherautója 1961-ből. Kétüteműm, kéthengeres, 359 köbcentis motort rejtette, amely 21 lóerős teljesítménnyel bírt.
Suzulight Carry FB, a Suzuki első teherautója 1961-ből. Kétüteműm, kéthengeres, 359 köbcentis motort rejtette, amely 21 lóerős teljesítménnyel bírt.
Fotó megosztása:
1965-ös Suzulight Carry L20. Ezt a modellt az utasok nagyobb kényelme és a nagyobb rakhely kialakításának szem előtt tartásával tervezték át. A plató 175 mm-rel lett hosszabb. A képen látható kocsi az Asahi gyár egyéni igényinek megfelelően készült, a legjobb kialakítást biztosítva a sörös rekeszek szállításához
1965-ös Suzulight Carry L20. Ezt a modellt az utasok nagyobb kényelme és a nagyobb rakhely kialakításának szem előtt tartásával tervezték át. A plató 175 mm-rel lett hosszabb. A képen látható kocsi az Asahi gyár egyéni igényinek megfelelően készült, a legjobb kialakítást biztosítva a sörös rekeszek szállításához
Fotó megosztása:
Életkép 1967-ből, egy Fronte 360-assal. Egy átlagos japán ház egy átlagos japán autóval. A Fronte 360-ban - neve ellenére – a motor hátul volt és a hátsó kerekeket hajtotta. A 356 köbcentis, háromhengeres, kétütemű motor teljesítménye 25 lóerő volt
Életkép 1967-ből, egy Fronte 360-assal. Egy átlagos japán ház egy átlagos japán autóval. A Fronte 360-ban - neve ellenére – a motor hátul volt és a hátsó kerekeket hajtotta. A 356 köbcentis, háromhengeres, kétütemű motor teljesítménye 25 lóerő volt
Fotó megosztása:
1968-os Fronte 360 SS. A Suzuki két ilyen modellt küldött Olaszországba, hogy nagysebességű tesztet hajtsanak végre a Milánó-Nápoly közötti autópályán. A két autó a 750 kilométeres utat 122,4 km/órás átlagsebességgel tette meg. A Suzuki ezzel szerette volna Japánban bizonyítani a modell tartósságát és teljesítményét. A kocsik motorja alumínium hengert kapott, teljesítményüket 36 lóerőre növelték
1968-os Fronte 360 SS. A Suzuki két ilyen modellt küldött Olaszországba, hogy nagysebességű tesztet hajtsanak végre a Milánó-Nápoly közötti autópályán. A két autó a 750 kilométeres utat 122,4 km/órás átlagsebességgel tette meg. A Suzuki ezzel szerette volna Japánban bizonyítani a modell tartósságát és teljesítményét. A kocsik motorja alumínium hengert kapott, teljesítményüket 36 lóerőre növelték
Fotó megosztása:
Fronte 800, a kiállítás talán legszebb darabja, 1965-ből. Motorja Suzuki-mértékkel nagy volt, 785 köbcentis és már vízhűtéses. Az előre beépített 41 lóerős motorhoz négyfokozatú váltó kapcsolódott, amellyel 115 km/órás sebességet érhetett el
Fronte 800, a kiállítás talán legszebb darabja, 1965-ből. Motorja Suzuki-mértékkel nagy volt, 785 köbcentis és már vízhűtéses. Az előre beépített 41 lóerős motorhoz négyfokozatú váltó kapcsolódott, amellyel 115 km/órás sebességet érhetett el
Fotó megosztása:
RM62-es 1962-ből, amelyet E.Degner vezetett, amikor megnyerte a Man szigeti Man TT versenyt az 50köbcentis kategóriában. Ez az év különösen emlékezetes a Suzuki számára, hiszen nemcsak egyéni, de a csapatbajnoki címet is elhódították. Ez volt az első nemzetközi versenyük
RM62-es 1962-ből, amelyet E.Degner vezetett, amikor megnyerte a Man szigeti Man TT versenyt az 50köbcentis kategóriában. Ez az év különösen emlékezetes a Suzuki számára, hiszen nemcsak egyéni, de a csapatbajnoki címet is elhódították. Ez volt az első nemzetközi versenyük
Fotó megosztása:
A Fronte 71 nevében már a következő évre utalt, 1970, októberi bemutatkozásakor. Újfejlesztésű háromhengeres, vízhűtéses motorja elsősorban az alacsony fordulaton kínált nagyobb nyomatékban nyújtott többet elődjénél. A 356 köbcentis motor 34 lóerős volt, ami igazán remek érték
A Fronte 71 nevében már a következő évre utalt, 1970, októberi bemutatkozásakor. Újfejlesztésű háromhengeres, vízhűtéses motorja elsősorban az alacsony fordulaton kínált nagyobb nyomatékban nyújtott többet elődjénél. A 356 köbcentis motor 34 lóerős volt, ami igazán remek érték
Fotó megosztása:
Fronte Hatch 1972-ből. Bár nevében utal a Fronte személyautóra, ez áruszállító modell és orrmotor-hátsókerék-hajtás konfigurációban készült. A személyautóban három, ebben kéthengeres motor dolgozott. Ez a modell adta az alapjait az 1979-ben bemutatott Altónak
Fronte Hatch 1972-ből. Bár nevében utal a Fronte személyautóra, ez áruszállító modell és orrmotor-hátsókerék-hajtás konfigurációban készült. A személyautóban három, ebben kéthengeres motor dolgozott. Ez a modell adta az alapjait az 1979-ben bemutatott Altónak
Fotó megosztása:
Ez a jármű reprodukciója annak az autónak, amelyet az 1970-es Világkiállításon használtak Oszakában. A két év alatt fejleszett Carry Van L40V Expo Electric Car, egy feltöltéssel 50 kilométert tudott megtenni, maximális sebessége 45 km/óra volt
Ez a jármű reprodukciója annak az autónak, amelyet az 1970-es Világkiállításon használtak Oszakában. A két év alatt fejleszett Carry Van L40V Expo Electric Car, egy feltöltéssel 50 kilométert tudott megtenni, maximális sebessége 45 km/óra volt
Fotó megosztása:
A Suzuki változást akart a mini autók között, amit a Fronte Coupéval sikerült is elérnie. Az autó eredeti formáját Giorgetto Giugiaro rajzolta meg
A Suzuki változást akart a mini autók között, amit a Fronte Coupéval sikerült is elérnie. Az autó eredeti formáját Giorgetto Giugiaro rajzolta meg
Fotó megosztása:
Az 1970-es Jimny LJ10, az első állandó négykerék-hajtású modell a kisautók között. Kéthengeres, léghűtéses 15 lóerős motorját a Carrytől örökölte, a váltót az autó közepére szerelték be, innen hajtotta az első és hátsó kerekeket
Az 1970-es Jimny LJ10, az első állandó négykerék-hajtású modell a kisautók között. Kéthengeres, léghűtéses 15 lóerős motorját a Carrytől örökölte, a váltót az autó közepére szerelték be, innen hajtotta az első és hátsó kerekeket
Fotó megosztása:
Jimny LJ20 – 1972 Az LJ10 továbbfejlesztett változata. Erősebb (28 LE), immár vízhűtésese motorral. Képes volt 35 fokos terepszögű emelkedők legyőzésére is
Jimny LJ20 – 1972 Az LJ10 továbbfejlesztett változata. Erősebb (28 LE), immár vízhűtésese motorral. Képes volt 35 fokos terepszögű emelkedők legyőzésére is
Fotó megosztása:
Az LJ10-hez gyorsan összeállítható vászontető járt, de immár utólagos keménytető is rendelhető volt.
Az LJ10-hez gyorsan összeállítható vászontető járt, de immár utólagos keménytető is rendelhető volt.
Fotó megosztása:
1979-ben mutatkozott be az eredeti Alto. 539 köbcentis háromhengeres motorja 28 lóerős teljesítményt nyújtott
1979-ben mutatkozott be az eredeti Alto. 539 köbcentis háromhengeres motorja 28 lóerős teljesítményt nyújtott
Fotó megosztása:
A 1980-as évek Suzukijai két és négy keréken
A 1980-as évek Suzukijai két és négy keréken
Fotó megosztása:
Jimny SJ30 1981-ből vagy ahogy felén jobban ismerik a Samurai. Ez modell szakított a Jimny addigi katonai jellegű kialakításán és hétköznapibb formát kapott. Elődjéhez képest az utasteret kényelmesebbre, motorját csendesebbre alakították. Motorteljesítménye 28 lóerő volt
Jimny SJ30 1981-ből vagy ahogy felén jobban ismerik a Samurai. Ez modell szakított a Jimny addigi katonai jellegű kialakításán és hétköznapibb formát kapott. Elődjéhez képest az utasteret kényelmesebbre, motorját csendesebbre alakították. Motorteljesítménye 28 lóerő volt
Fotó megosztása:
Az 1983-as Mighty Boy vélhetően, amerikai mintára egyesítette a személyautók és teherautók jellemzőit. Egy japán El Camino
Az 1983-as Mighty Boy vélhetően, amerikai mintára egyesítette a személyautók és teherautók jellemzőit. Egy japán El Camino
Fotó megosztása:
200 kilogramm terhet szállíthatott ez a mini pickup.
200 kilogramm terhet szállíthatott ez a mini pickup.
Fotó megosztása:
Aligha tudta bárki is leolvasni - a fordítottan felírt -, így tükörben leolvasható Turbo felirtot, de az 1982-es Suzuki XN85 elől illet lehúzódni
Aligha tudta bárki is leolvasni - a fordítottan felírt -, így tükörben leolvasható Turbo felirtot, de az 1982-es Suzuki XN85 elől illet lehúzódni
Fotó megosztása:
Az XN85 nevét a fejlesztési kódból örökölte, alapjait a GS650-es adta. Különlegességét a turbófeltöltő adta, amely nagyjából 4000-es fordulatszámtól kezdett működni. A 673 köbcentis motor 85 lóerős teljesítményt produkált
Az XN85 nevét a fejlesztési kódból örökölte, alapjait a GS650-es adta. Különlegességét a turbófeltöltő adta, amely nagyjából 4000-es fordulatszámtól kezdett működni. A 673 köbcentis motor 85 lóerős teljesítményt produkált
Fotó megosztása:
Az 1985-ös Alto Asami Edition a nevét Asami Kobayashi popsztárról kapta, aki szerepelt a modell reklámkampányában. A kisautó olyan különleges extrákkal büszkélkedhetett, mint a légkondicionáló az AM-rádió, és fűthető hátsó ablak. Kifejezett a női vevőknek készült, ami az autó külső színét követő utastér kialakításon is látszott
Az 1985-ös Alto Asami Edition a nevét Asami Kobayashi popsztárról kapta, aki szerepelt a modell reklámkampányában. A kisautó olyan különleges extrákkal büszkélkedhetett, mint a légkondicionáló az AM-rádió, és fűthető hátsó ablak. Kifejezett a női vevőknek készült, ami az autó külső színét követő utastér kialakításon is látszott
Fotó megosztása:
A Suzuki a motorok és az autók mellett komoly hagyományokkal rendelkezik a csónakmotorok gyártásában is
A Suzuki a motorok és az autók mellett komoly hagyományokkal rendelkezik a csónakmotorok gyártásában is
Fotó megosztása:
Bal oldalt a nálunk Marutiként ismert Fronte, mellette a japánban Cultusnak hívott első (nálunk) generációs Swift
Bal oldalt a nálunk Marutiként ismert Fronte, mellette a japánban Cultusnak hívott első (nálunk) generációs Swift
Fotó megosztása:
Mi Vitaraként ismerjük a képen látható modellt, amelyet Japánban valóban ezen a néven gyártották, de eredetileg Escudo néven kezdte pályafutását Kanadában. A képen szereplő 1997-es darab egy speciális Elton John kivitel, amit Németországban árultak. A kiállítási darabot dedikálta a művész
Mi Vitaraként ismerjük a képen látható modellt, amelyet Japánban valóban ezen a néven gyártották, de eredetileg Escudo néven kezdte pályafutását Kanadában. A képen szereplő 1997-es darab egy speciális Elton John kivitel, amit Németországban árultak. A kiállítási darabot dedikálta a művész
Fotó megosztása:
Alternatív hajtású járművek a Suzuki közelmúltjából
Alternatív hajtású járművek a Suzuki közelmúltjából
Fotó megosztása:
Suzuki Cervo 1988-ból. Az Altóra épült, de háromajtós karosszériát kapott. Különlegességét nemcsak a légellenállást csökkentő megoldások adták, de szervokormánya is, amelyet a Suzuki itt alkalmazott először
Suzuki Cervo 1988-ból. Az Altóra épült, de háromajtós karosszériát kapott. Különlegességét nemcsak a légellenállást csökkentő megoldások adták, de szervokormánya is, amelyet a Suzuki itt alkalmazott először
Fotó megosztása:
RGV 500-as, amellyel Kevin Schwantz 1988-ban, a Japán Nagydíjon megszerezte a Suzuki első győzelmét a Grand Prix sorozatban. A V4-es blokk 148 lóerős volt
RGV 500-as, amellyel Kevin Schwantz 1988-ban, a Japán Nagydíjon megszerezte a Suzuki első győzelmét a Grand Prix sorozatban. A V4-es blokk 148 lóerős volt
Fotó megosztása:
Suzuki Cappucino 1991-ből. A roadsterrel a Suzuki megmutatta, hogy a mini autók között is lehet élvezetesen vezethető kocsi. Motorja 660 köbcentis turbós, de a miniautókra vonatkozó szabályok miatt csak 64 lóerős
Suzuki Cappucino 1991-ből. A roadsterrel a Suzuki megmutatta, hogy a mini autók között is lehet élvezetesen vezethető kocsi. Motorja 660 köbcentis turbós, de a miniautókra vonatkozó szabályok miatt csak 64 lóerős
Fotó megosztása:
Suzuki modellek a 1990-es évekből. Balról jobbra X90, Kei és Every+
Suzuki modellek a 1990-es évekből. Balról jobbra X90, Kei és Every+
Fotó megosztása:
A Suzuki nemcsak felnőtteknek, de gyerekeknek is gyárt motorokat. Qvad, gyorsasági és krosszmotor is létezik kicsiknek való kivitelbenÜzemanyagcellás kivitel Wagon R 2003-ből. A hidrogénnel működő villanyautó hatótávolsága 130 km vol
A Suzuki nemcsak felnőtteknek, de gyerekeknek is gyárt motorokat. Qvad, gyorsasági és krosszmotor is létezik kicsiknek való kivitelbenÜzemanyagcellás kivitel Wagon R 2003-ből. A hidrogénnel működő villanyautó hatótávolsága 130 km vol
Fotó megosztása:
Üzemanyagcellás kivitel Wagon R 2003-ből. A hidrogénnel működő villanyautó hatótávolsága 130 km volt
Üzemanyagcellás kivitel Wagon R 2003-ből. A hidrogénnel működő villanyautó hatótávolsága 130 km volt
Fotó megosztása:
Suzuki Twin 2003-ból. A mókás formájú jármű nem tanulmány megvásárolható volt. Mozgatásáról benzin-elektromos hibrid motor gondoskodott. A kétszemélyes járgány 3 litert fogyasztott átlagosan
Suzuki Twin 2003-ból. A mókás formájú jármű nem tanulmány megvásárolható volt. Mozgatásáról benzin-elektromos hibrid motor gondoskodott. A kétszemélyes járgány 3 litert fogyasztott átlagosan
Fotó megosztása: