A Cactus statikus bemutatója után a program második felében is maradtunk a mozdulatlan autók bámulásánál. A Citroën elfekvőjében jártunk, ahol a márka történetének szinte minden darabját megnézhettük.
Maga a Citroën múzeum, pardon, Conservatoire Citroën nem tűnik igazi, teljes értékű múzeumnak. Ugyan bárki által látogatható, de kintről nem túl jellegzetes, szinte semmi nem utal arra, hogy mi rejtőzik a falak mögött. Csupán az lehet árulkodó, hogy a 2001-ben megnyitott épület a márka éppen a teljesen kihaltnak tűnő, Aulnay-sous-Bois-i üzemének szomszédságában található. Itt 5000 négyzetméteren 400-nál is több autót nyálazhatnak össze a márkarajongók.
A művész úgy érezte, ki kell lapítania egy Citroënt. Sikerült neki.
Fotó megosztása:
Nem francia, hanem lengyel találmány a márka emblémájában is feltűnő v-fogazású fogaskerék. A franciák csak megvették a találmányt.
Fotó megosztása:
Ahogy belépünk a terembe, rögtön erős kezdéssel indítunk. Ő a Karin nevet kapta keresztségben, és 1980-ban volt roppant menő. Trevor Fiore háromszemélyes, trapéz alakú járgányában zsebtévé is jutott, és már profi tolatókamerája is volt.
Fotó megosztása:
Karin 1980-ból
Fotó megosztása:
Karin 1980-ból
Fotó megosztása:
Karin 1980-ból
Fotó megosztása:
Jobbra fordulva nagyot ugrunk az időben. Az első Citroënek sorakoznak itt, kezdetben favázas, később teljesen acélból készült karosszériával
Fotó megosztása:
Kezdetben nem bonyolították túl az autókat. Motor, váltó, kilométeres kardántengely és hátsókerék-hajtás. A fék a hátsó kereket fékezi.
Fotó megosztása:
C4 G roadster 1932-ből. 1767 köbcentis, 32 lóerős motor hajtotta
Fotó megosztása:
Négyszemélyes, C6 Faux Cabriolet 1929-ből, hathengeres motorral
Fotó megosztása:
Ennél csövesebb ülést nehéz lenne összehozni. Az ős-Kacsa távolról sem luxuskocsi
Fotó megosztása:
Egyszerű vászonborítás a Kacsán
Fotó megosztása:
Az ablak is másként nyílik, mint bármi máson
Fotó megosztása:
Vannak szépen rendbe szedett darabok - ezek azok - illetve rettenetes állapotú kacsák is, mint a következő képen
Fotó megosztása:
Ők befalazva töltötték a világháborút, azért néznek ki ilyen rémesen. A németek elől rejtegették őket, akik így nem tudták elcsenni a remek ötleteket és inkább megcsinálták maguknak a Bogarat
Fotó megosztása:
James Bond film sincs Kacsa nélkül. Az 1015 köbcentis 2CV 61 lóerős motorral és megerősített futóművel, bukócsővel felszerelve száguldozott az 1981-es filmben
Fotó megosztása:
Nem ejt zavarba a luxus
Fotó megosztása:
Világjáró kacsa, magyar zászlós díszítéssel
Fotó megosztása:
Törésbiztos fényszóróburkolat
Fotó megosztása:
Kacsából milliónyi készült, így ide is jutott belőle elég
Fotó megosztása:
Land Roveres stílusban a motorháztetőn virít a pótkerék
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
A franciák valamiért gerjedtek a sárga fényű lámpákra. Tudja valaki miért?
Fotó megosztása:
Lámpafetiszták előnyben
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Mekkora mágusnak kell lenni, ahhoz, hogy valaki ennyire menő feneket rajzoljon?
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Negyven éve így képzelték el a városi kisautót. Nekem tetszik.
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Urbain 2. Fura ajtómegoldás, már 4 kerék és oldalablaktörlő teszi különlegessé, az idétlen forma mellett
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Tanulmányautó abból a korból, amikor a hightech-et még nem az érintőképernyő, hanem az ezernyi gomb jelentette
Fotó megosztása:
Tanulmányautó abból a korból, amikor a hightech-et még nem az érintőképernyő, hanem az ezernyi gomb jelentette
Fotó megosztása:
Tanulmányautó abból a korból, amikor a hightech-et még nem az érintőképernyő, hanem az ezernyi gomb jelentette
Fotó megosztása:
Tanulmányautó abból a korból, amikor a hightech-et még nem az érintőképernyő, hanem az ezernyi gomb jelentette
Fotó megosztása:
Tanulmányautó abból a korból, amikor a hightech-et még nem az érintőképernyő, hanem az ezernyi gomb jelentette
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Citroën Xsara Picasso előd
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Elnöki rettenet. Hosszú, nagy, nehéz és irgalmatlanul rút
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Csodacsomagtartó a DS fenekében
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
C60-as, meglepő módon 1960-ból. Flaminio Bertoni követte el
Fotó megosztása:
Ööö, hát ez nem lett a legszebb
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Lámpa-ablaktörlő
Fotó megosztása:
Kisteher, amely nem akart kihalni, 1984 és 2006 között 1,2 millió készült a C15-ből
Fotó megosztása:
Spanyol Citroën, rendőrnek öltözve
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
A helyszín félipari jellege ugyan még passzolna is funkcióhoz, de a túlzsúfolt, gyengén világított terek, a ronda, vastag műanyagláncok nagyon megnehezítik a fényképezést. Ha ezeken a nehézségeken sikerül felülemelkedni, akkor viszont igen élvezetes a hely, elképesztő járgányokat szedtek ide össze a világ minden sarkából, 1919-től napjainkig. Sőt, az autószalonok után ide kerülnek az éppen aktuális tanulmányautók is. De nemcsak autókat, hanem irgalmatlan mennyiségű dokumentumot is őriznek itt.
A kiállított járgányok alapján az a kínzó érzésünk támad, hogy a Citroënnél imádják a szélsőségeket. A teremben a filléres, spártai berendezésű olcsó járgányok és a minden létező extrával telezsúfolt, elképesztően bonyolult formatervű és belterű autók állnak. A középút szinte teljesen hiányzik. De nézzük, mit rejtegetnek itt:
További képek a !