Kicsivel több mint egy éve harangoztuk be, hogy a Paragon Models katalógusban rábukkantunk a leplezetlenül mutatkozó, új X5-ösre. Idő közben megérkezett kipróbálható formában, pár napja pedig megnéztük a Nürnbergi Játékvásáron még a boltokba kerülés előtt, milyen a BMW nagy szabadidő-autója tenyérnyi méretben.

Hát ez itt meg micsoda?

Kedves Olvasó! Ebben a rovatban Csepreghy Dániel, a modellautók nagy ismerője mesél a gyűjtögető életmód szépségeiről, elárulja, mi tesz igazán érdekessé egy-egy modellt, illetve miből és hogyan építhetünk méltó környezetet kisautónk köré. Mindezt szigorúan 1:18-ban. Kivéve, amikor nem. :)

Nem igazán találták el a színt, elméletileg ez a Sparkling brown nevezetű mélybarna, de annyira sötét lett, hogy bármilyen fényben fekete. Viszont a szemcseméret kiváló, ilyen téren sokat javultak a Paragon kisautói.

Nem igazán találták el a színt, elméletileg ez a Sparkling brown nevezetű mélybarna, de annyira sötét lett, hogy bármilyen fényben fekete. Viszont a szemcseméret kiváló, ilyen téren sokat javultak a Paragon kisautói.

Nem igazán találták el a színt, elméletileg ez a Sparkling brown nevezetű mélybarna, de annyira sötét lett, hogy bármilyen fényben fekete. Viszont a szemcseméret kiváló, ilyen téren sokat javultak a Paragon kisautói.

A hatalmas fényszórók bura alatti része nem lett szebb, viszont maga a bura tisztább, mint eddig, ez is valami. A lökhárítóban nem túl minőségi kamurácsokat találunk.

A hatalmas fényszórók bura alatti része nem lett szebb, viszont maga a bura tisztább, mint eddig, ez is valami. A lökhárítóban nem túl minőségi kamurácsokat találunk.


Hatalmas modell, első ránézésre rendben is van, de az elnagyolt, itt-ott spórolós részletei miatt nem szívesen állítanám egy Kyosho mellé, ezzel a belsővel talán egy Norev modellnek is könnyű préda lenne.

Hatalmas modell, első ránézésre rendben is van, de az elnagyolt, itt-ott spórolós részletei miatt nem szívesen állítanám egy Kyosho mellé, ezzel a belsővel talán egy Norev modellnek is könnyű préda lenne.


A felni-fékrendszer egység még mindig egyszínű, a feliratok még nem fotomaratottak, de legalább már nem annyira matrica hatásúak.

A felni-fékrendszer egység még mindig egyszínű, a feliratok még nem fotomaratottak, de legalább már nem annyira matrica hatásúak.


Ennek a 450 lóerős, 4,4 literes V8-nak is sokkal jobban áll a takarás. Igazán lehetnének egy kicsit kreatívabbak!

Ennek a 450 lóerős, 4,4 literes V8-nak is sokkal jobban áll a takarás. Igazán lehetnének egy kicsit kreatívabbak!


Formák és színek rendben, szellőzők kidolgozva, sorják eltüntetve és még a műszeregység is jó szögben áll. Első körben ezt a színvonalat jó lenne tartani!

Formák és színek rendben, szellőzők kidolgozva, sorják eltüntetve és még a műszeregység is jó szögben áll. Első körben ezt a színvonalat jó lenne tartani!


A kormányon kicsit nagy az embléma ugyan, de a plüssözés szép, az első ülések formája jó, csak a középkonzoli gombokra fordíthatnának nagyobb figyelmet a jövőben.

A kormányon kicsit nagy az embléma ugyan, de a plüssözés szép, az első ülések formája jó, csak a középkonzoli gombokra fordíthatnának nagyobb figyelmet a jövőben.


Lenne mit finomítani a hátsó ülések kontúrozásán és a középső box kidolgozásán. A szellőzőrostélyok sincsenek rendesen kidolgozva, pedig a középkonzolon sikerült kivitelezni. Úgy érzem, ennek a beltérnek is a fekete fog inkább jól állni, az talán elrejti majd a hibákat.

Lenne mit finomítani a hátsó ülések kontúrozásán és a középső box kidolgozásán. A szellőzőrostélyok sincsenek rendesen kidolgozva, pedig a középkonzolon sikerült kivitelezni. Úgy érzem, ennek a beltérnek is a fekete fog inkább jól állni, az talán elrejti majd a hibákat.


Sajnos nem happy end a vége. A raktér oldalfalát és a háttámlákat is eléggé leegyszerűsítették. Bizonyára költséghatékony, de rendkívül kellemetlen megoldás a kétrészes csomagtérajtót egyrészessé alakítani, pedig a lefelé nyíló rész mechanikáját két apró pöcökkel is meg lehet oldani végső esetben.

Sajnos nem happy end a vége. A raktér oldalfalát és a háttámlákat is eléggé leegyszerűsítették. Bizonyára költséghatékony, de rendkívül kellemetlen megoldás a kétrészes csomagtérajtót egyrészessé alakítani, pedig a lefelé nyíló rész mechanikáját két apró pöcökkel is meg lehet oldani végső esetben.

Megtetszett?

Ha megtetszett a bemutatott modell, és vágysz valami hasonlóra, itt biztosan megtalálod. Kattints ide, és szemezgess a webshop modellautós kínálatából.

A korábbi modellautós cikkekért nem kell messzire menni, elég csak erre a linkre kattintani.