Marketing-tudományból jeles, etikából elégtelen lehetett az a kedves vállalkozó, aki az elmúlt hónapokban folyamatosan kéretlen reklámokkal stresszeli a magyar internetezőket, egy elalvásgátló (fejbillenésre sípoló) kütyü morbid és gusztustalanul rámenős propagálásával.
Egy éve még egy Szamosi Pál nevű valaki haláláról szóló kamu gyászjelentéssel tolta a cuccot, a legújabb verzió szerint Gábor temetésére kellene elmennie a VÉLETLENÜL hozzánk került levél címzettjének:
Szia!
Nem tudom szólt-e már neked valaki, hogy Gábor temetése jövő szerdán lesz a Farkasrétiben. Ha nem akkor remélem nem zavartalak ezzel, én biztosan ott leszek. Remélem nem haragszol, de ha már ilyen értelmetlenül és ilyen fiatalon kellett elmennie, legalább mások figyelmét hívjuk fel rá, hogy az elalvásos balesetek milyen súlyos következményekkel járhatnak.
www.CSAKAZERTSEIROMIDE.com.
Remélem Te nem tartod morbid reklámnak, vagy nem hiszed, mint Réka, hogy jutalékot kapok a cégtől, de ha egyszer már van megoldás a vezetés közbeni elalvás ellen, miért nem használjuk? Látod milyen rövid az élet, miért nem tudunk vigyázni magunkra jobban? Remélem szerdán találkozunk.
Gabi
Zseniális a műfajban. Egyszerű az üzenet, udvarias, személyes a stílus, parádés a rövid, gyakori, mindenkiben asszociációt ébresztő női nevek kiválasztása. Az ember szinte látja a szomorú, vigasztalásra vágyó Gabit, Rékát, az előző mailben még Erikát, aki ott szipog szegény férje/akárkije holttestén és azonnal megvigasztalódik, ha veszünk egy elalvásgátlót 9990-ért. Ha pedig nő kapja a mailt, biztosan felébred benne az anyai ösztön, és megveszi a hasznos holmit férjének, fiacskájának is. Még fontosnak is jelölte az üzenetet a levelezőben, aki küldte, ott csillog az Outlookban a piros felkiáltójel, naná, hogy rákattint mindenki a levélre.
Mivel az eredeti linken telefonszámot, emailcímet nem találtunk, feladtunk egy kamu megrendelést, amiben telefonszámot is meg kellett adni, hátha felhívnak, és megkérdezhetjük, nem szégyellik-e magukat. Sajnos nem hívtak fel, viszont kaptunk egy visszaigazoló mailt a megrendelésről. Az ebben lévő címre elküldtük a kérdést, hogy nem szégyellik-e magukat, de még nem kaptunk választ.
A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósággal odáig jutottunk, hogy a spamekkel kapcsolatban a Nemzeti Hírközlési és Médiahatóság a kompetens. Ott is megkérdeztük, mit tehetünk ezekkel az idegesítő spamekkel kapcsolatban, de egy semmitmondó szabványlevélen kívül (ne válaszoljon kéretlen levélre, ne nyisson meg kéretlen levélben lévő linket, stb. – igazából nem is értem, miért válaszoltak a mi kéretlen levelünkre) nem kaptunk biztató információt. Úgy néz ki, nálunk egyelőre nem a fogyasztónak, hanem inkább a spamesnek ál a világ.