Ez a cikk nem buzdít arra, hogy a NAV-nál vegyél használt autót, csupán beletúrunk a kínálatba, ami felettébb cifra. Újszerű autót senki ne itt keressen, de aki nem úszik a milliókban, annak illik alaposan szétnézni.
Meglehetősen részletes leírásokat csatol a lefoglalt, licitre kínált autói mellé az adóhatóság, a járművek mellé két árat írva. Egyik az úgynevezett „becsérték”, míg az ennek a felét kitevő „minimál ajánlat”-tól lehet licitálni a kocsikra.
Licit indul (azaz minimál ajánlat): 1,25 millió Ft – Ford Focus, 2007
Kezdjük egy igazi népautóval a szemezgetést, ennyi pénzért már licitálhatunk is a hétéves Ford Focus kombira, amiben 213 ezer km van. A 2,5 milliós becsérték a költői túlzás kategóriát is feszegeti, ugyanis éppen 1,25 körül indulnak a hasonló évjáratú és futásteljesítményű Focusok árai a piacon, vagyis az alábbi kocsi árban a kínálat alja. De jó is?
Vagy 75 ezerért Swift Sedan? Inkább egy BMW kicsit többért? Nagy szórás jellemzi a licitre váró autókat az adóhatóság telephelyein.
Vagy 75 ezerért Swift Sedan? Inkább egy BMW kicsit többért? Nagy szórás jellemzi a licitre váró autókat az adóhatóság telephelyein.
Fotó megosztása:
Újszerű autót nyilván nem találni bő 200 ezer kilométerrel, ráadásul erről messziről lerí, hogy több elemet cseréltek rajta. Az adóhatóság leírása szerint csak kisebb karcok láthatók a kasztnin, a Michelin-gumik 50 százalékosak, de rossz a jobb első lengéscsillapító. Akit érdekel, a NAV békéscsabai központjában megnézheti
Újszerű autót nyilván nem találni bő 200 ezer kilométerrel, ráadásul erről messziről lerí, hogy több elemet cseréltek rajta. Az adóhatóság leírása szerint csak kisebb karcok láthatók a kasztnin, a Michelin-gumik 50 százalékosak, de rossz a jobb első lengéscsillapító. Akit érdekel, a NAV békéscsabai központjában megnézheti
Fotó megosztása:
Sajnos azt sem lehet kiolvasni, hogy mennyi kilométert mutat a kompjúter, ehhez képest a foltos kárpit már igazán elnézhető hiba. Talán ha lefelé indul meg a licit a 375 ezerről, vagy esetleg alkatrésznek
Sajnos azt sem lehet kiolvasni, hogy mennyi kilométert mutat a kompjúter, ehhez képest a foltos kárpit már igazán elnézhető hiba. Talán ha lefelé indul meg a licit a 375 ezerről, vagy esetleg alkatrésznek
Fotó megosztása:
Érdekes, hogy ennél a kocsinál is megválaszolatlan kérdés marad a futásteljesítmény, ugyanis a megfelelő rubrikában ezt olvassuk: 000 000. Ja, ha valakinek ez használható információ: elöl Barum gumikon áll, hátul Sportline
Érdekes, hogy ennél a kocsinál is megválaszolatlan kérdés marad a futásteljesítmény, ugyanis a megfelelő rubrikában ezt olvassuk: 000 000. Ja, ha valakinek ez használható információ: elöl Barum gumikon áll, hátul Sportline
Fotó megosztása:
Annyit lehet még tudni róla, hogy hibás a kuplungja, itt-ott már harapdálja a rozsda, és a motorháztetőn kis horpadás csúfítja az összképet, bár az órájából kiolvasható 238 ezer kilométer sem túl csábító
Annyit lehet még tudni róla, hogy hibás a kuplungja, itt-ott már harapdálja a rozsda, és a motorháztetőn kis horpadás csúfítja az összképet, bár az órájából kiolvasható 238 ezer kilométer sem túl csábító
Fotó megosztása:
Úgy tűnik, ha egy jármű jól néz ki, akkor nem írnak róla túl sokat. A chopper esetében is csak annyit találni, hogy kivonták a forgalomból pár hónapja, de meg van minden papírja
Úgy tűnik, ha egy jármű jól néz ki, akkor nem írnak róla túl sokat. A chopper esetében is csak annyit találni, hogy kivonták a forgalomból pár hónapja, de meg van minden papírja
Fotó megosztása:
A bőbeszédű jellemzésből ezek a kedvenc mondataink: Karosszéria kivitele: jeep. Üléshuzat: nincs. Gépháztető kavicsos, jobb hátsó lámpa sérült. A gépkocsi körben koszos, karcos, apróbb sérülések nem láthatóak
A bőbeszédű jellemzésből ezek a kedvenc mondataink: Karosszéria kivitele: jeep. Üléshuzat: nincs. Gépháztető kavicsos, jobb hátsó lámpa sérült. A gépkocsi körben koszos, karcos, apróbb sérülések nem láthatóak
Fotó megosztása:
Érdekes, hogy miközben 1999-es gyártású a kocsi, 2003-ban helyezték először forgalomba - legalábbis ezt állítja a NAV. Meg azt, hogy 141 ezret futott az 523i, amit azért kezeljünk némi fenntartással.
Érdekes, hogy miközben 1999-es gyártású a kocsi, 2003-ban helyezték először forgalomba - legalábbis ezt állítja a NAV. Meg azt, hogy 141 ezret futott az 523i, amit azért kezeljünk némi fenntartással.
Fotó megosztása:
Okmányok hiánya miatt a gépjármű trélerrel került beszállításra. Ajtónyítás, indítás nehézkes - olvasható a jellemzésében.
Okmányok hiánya miatt a gépjármű trélerrel került beszállításra. Ajtónyítás, indítás nehézkes - olvasható a jellemzésében.
Fotó megosztása:
Álljon itt a NAV lényegre törő leírása, pazarlás lenne az ékes szólás. A gépjármű üzemképes, hátsó lökhárító törött, bal első ajtó horpadt, bal első sárvédő horpadt, festék sérült, szélvédő repedt, jobb első sárvédő karcos. Első ülések szakadtak, hátsó üléskárpit szennyezett.
Álljon itt a NAV lényegre törő leírása, pazarlás lenne az ékes szólás. A gépjármű üzemképes, hátsó lökhárító törött, bal első ajtó horpadt, bal első sárvédő horpadt, festék sérült, szélvédő repedt, jobb első sárvédő karcos. Első ülések szakadtak, hátsó üléskárpit szennyezett.
Fotó megosztása:
Újszerű autót nyilván nem találni bő 200 ezer kilométerrel, ráadásul erről messziről lerí, hogy több elemet cseréltek rajta. Az adóhatóság leírása szerint csak kisebb karcok láthatók a kasztnin, a Michelin-gumik 50 százalékosak, de rossz a jobb első lengéscsillapító. Akit érdekel, a NAV békéscsabai központjában megnézheti
Licit indul: 375 ezer Ft – Peugeot 407, 2006
Első ránézésre is gyanúsan kevésnek tűnik ez az ár, másodikra már a miértre is találunk választ. „A gépjármű üzemképtelen állapotban került beszállításra a megtekintés helyszínére” – fogalmaz a legszebb hivatalnoknyelv, és még a „rendszámtáblák sem fellelhetőek”.
Sajnos azt sem lehet kiolvasni, hogy mennyi kilométert mutat a kompjúter, ehhez képest a foltos kárpit már igazán elnézhető hiba. Talán ha lefelé indul meg a licit a 375 ezerről, vagy esetleg alkatrésznek
Licit indul: 225 ezer Ft – Skoda Fabia, 2004
Ideiglenesen kivonták a forgalomból, de durva hibája nincs ennek a Fabiának. Akksit kell venni a gyomrába, a bal első elektromos ablakemelőbe életet kell lehelni, és hiányzik hátulról a Skoda-embléma is – így a leírás
Érdekes, hogy ennél a kocsinál is megválaszolatlan kérdés marad a futásteljesítmény, ugyanis a megfelelő rubrikában ezt olvassuk: 000 000. Ja, ha valakinek ez használható információ: elöl Barum gumikon áll, hátul Sportline
Licit indul: 75 ezer Ft – Suzuki Swift Sedan, 1997
A legolcsóbb autóknál rendre feltűnik az alábbi szöveg, így ennél a napszítta Suzukinál is: „A jármű álváz- és motorszámának nyilvántartásban szereplő adatokkal való egyezősége tekintetében az Adóhatóság felelősséget nem vállal, azoknak a hirdetményben történő feltüntetése csak tájékoztató jellegű az ellenőrzés feltételeinek hiánya miatt. Az adatokat a megtekintés során bárki leellenőrizheti saját felelősségére.” A szöveg szerint ez nem jelenti azt, hogy nincs, csak azt, hogy valamiért nem tudták megnézni, kiolvasni a NAV munkatársai.
Annyit lehet még tudni róla, hogy hibás a kuplungja, itt-ott már harapdálja a rozsda, és a motorháztetőn kis horpadás csúfítja az összképet, bár az órájából kiolvasható 238 ezer kilométer sem túl csábító
Úgy tűnik, ha egy jármű jól néz ki, akkor nem írnak róla túl sokat. A chopper esetében is csak annyit találni, hogy kivonták a forgalomból pár hónapja, de meg van minden papírja
Licit indul: 2,5 millió Ft – Toyota Land Criuser, 2005
Az egyik legborsosabb árú jármű a NAV kínálatában ez a szimpatikus japán terepjáró, ám kissé lelohasztja a kezdeti lelkesedést a műszerfalon szereplő szám a futásteljesítményről: 352 ezer km.
A bőbeszédű jellemzésből ezek a kedvenc mondataink: Karosszéria kivitele: jeep. Üléshuzat: nincs. Gépháztető kavicsos, jobb hátsó lámpa sérült. A gépkocsi körben koszos, karcos, apróbb sérülések nem láthatóak
Licit indul: 400 ezer Ft – BMW 523i, 1999/2003
Akár még érdekesnek is tűnhet ez az E39-es, amelyet némi bikázást követően üzemképesnek ír a jellemzése. Az utasteret „erősen szennyezett”-nek nevezi, de a fotó alapján egy ügyes kezű járműtisztítónak nem okozna komoly gondot a kicsinosítása.
Érdekes, hogy miközben 1999-es gyártású a kocsi, 2003-ban helyezték először forgalomba – legalábbis ezt állítja a NAV. Meg azt, hogy 141 ezret futott az 523i, amit azért kezeljünk némi fenntartással.
Licit indul: 100 ezer Ft – Opel Calibra, 1991
Mekkora durranás volt egykor a Calibra, ma meg egy jobb mountain-bike árának a töredékéért hozzánk dobják használtan. Bő 20 éves kora ellenére nem tűnik szétrohadtnak, itten más problémák vannak, és még csak nem is feltétlenül a 200 ezer km a lábakban.
Okmányok hiánya miatt a gépjármű trélerrel került beszállításra. Ajtónyítás, indítás nehézkes – olvasható a jellemzésében.
Licit indul: 35 ezer Ft – Mazda 323, 1993
„Házastársi közös vagyonként” foglalta le a NAV ezt a koszos Mazdát, ám akármennyire is szomorú lehet a története, 35 ezer forint olyan kevés, hogy nem tudunk elsiklani felette. Még a 248 ezer kilométer sem lehet riasztó, mert hát csak HARMINCÖTEZER.
Álljon itt a NAV lényegre törő leírása, pazarlás lenne az ékes szólás. A gépjármű üzemképes, hátsó lökhárító törött, bal első ajtó horpadt, bal első sárvédő horpadt, festék sérült, szélvédő repedt, jobb első sárvédő karcos. Első ülések szakadtak, hátsó üléskárpit szennyezett.
Hogyan lehet árverezni?
A filmekből ismert kalapácsos árveréseket a visszaélések miatt megszüntette pár éve az akkori APEH, ma elektronikusan lehet licitálni a kiválasztott járműre. Első lépésként a magyarorszag.hu oldal Ügyfélkapujában kell regisztrálni, majd ezzel az azonosítóval lehet a rövidre szabott idő alatt ajánlatot tenni. Minden jármű adatlapján 3 dátum szerepel: az árverés meghirdetése után egy hónappal kezdődik a verseny, ami 3 nap alatt le is zajlik. A járműveket előtte erősen ajánlott személyesen megnézni, amit különösen nehézkessé tesz, hogy az ország különféle pontjain lévő helyi NAV-kirendeltségeken várják további sorsukat.
(Forrás: NAV)
Itt vannak Magyarország legnépszerűbb autói, kattintson a képre!