Amikor visszaadtam a legutóbbi tesztautót a Toyota budaörsi központjában, a recepciónál arra lettem figyelmes, hogy mögöttem, az üvegfalú oktatószervizben egy félig kibelezett V8-as Land Cruisert mutogat egy bácsi néhány másik bácsinak. Hát ez meg mi, kérdeztem Krajcsovits Sándort, a Toyota lánglelkű PR-es munkatársát. Hát az meg az, mondta, hogy a Toyota hazai műszaki oktatóközpontja sikeresen megpályázott egy lehetőséget, miszerint ez a demóautó hadd kerüljön örökre Magyarországra, a szervizesek okulására.

Adatlap

Toyota Land Cruiser V8 szemléltető autó

A 15 km/h-val elöl-hátul ütköztetett Land Cruiser. Semmilyen érdemi része nem sérült
A 15 km/h-val elöl-hátul ütköztetett Land Cruiser. Semmilyen érdemi része nem sérült
Motor 4461 cm3, Dízel, V8
Teljesítmény 272 LE
Nyomaték 650 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 8,9 sec
Végsebesség 210 km/h
Fogyasztás (vegyes) 9,5 l / 100 km

A kocsi egy kis sebességű európai referencia-törésteszt szenvedő alanya volt, melyben 15 km/h sebességgel koccantanak egymásnak két autót, félátfedésben. A biztosítótársaságok küldöttei a sérülések alapján felmérik, milyen összegű káreseményekkel számolhatnak a legvalószínűbben az adott típusnál, ez alapján tarifálják az autót cascóra, kötelezőre.

Mivel egy 15 km/h-s ütközés az üresen is több mint 2,5 tonnás behemótot nem igazán viselte meg, a Toyota nem darálta le a, haha, roncsot, hanem amolyan háromdimenziós robbantott ábrát csinált belőle. Az egész kicsit olyan, mint egy kipreparált, bonctűkkel kifeszített laboratóriumi béka, azzal a különbséggel, hogy azok a békák már nem annyira szoktak működni, a Land Cruiser meg igen.

Jön-megy, megáll, és közben belátni a műszerfal alá, a kárpitok mögé, a sárvédő lemezei mögött húzódó tervezési és építési trükkökre, az ajtóbelsőbe. Nagy segítség egy ilyen megtapogatható röntgenrajz a szerelőknek, sokkal könnyebb a kocsi struktúrájának alapos ismeretében nekilátni egy-egy javításnak. És, bár ez a kocsi a legnagyobb Toyota, a kisebbeken is számos megoldás pont ugyanúgy működik, mint ezen a négykerekű tankon.

Az ütközési teszthez festették meg a futómű-elemeket. Felesleges volt, semmi nem mászott el

Az ütközési teszthez festették meg a futómű-elemeket. Felesleges volt, semmi nem mászott el

Megkérdeztem, nem forgathatnánk-e egy Delta-szerű ismeretterjesztő rövidfilmet a kocsiról. Dehogynem, szólt a válasz, így hát tessenek parancsolni:
a videó a hirdetés után indul